Bikepacking

Simone 🏂⛷🚵🏻🥾

Collectie van Simone 🏂⛷🚵🏻🥾

1. Von Freiburg über den Feldberg zum Feldsee, Schluchsee bis nach Mauchen

Vandaag de eerste dag van onze 3-daagse fietstocht...

Nadat we met succes een van de VW-bussen van Axel voor verhuur in Freiburg hadden gebracht en overhandigd, begon onze fietstocht vanuit Freiburg.

2. vandaag

we gingen op het laatste deel van onze tour!

Na een heerlijk ontbijt zijn we in Uttwil begonnen en naar Romanhorn gereden. Prachtig aangelegde boulevards en parken aan de oevers... alles is goed onderhouden en het grasveld ligt overal als op een golfbaan. Het ging verder naar Rorschbach.

Daar vindt

4. Na een goed ontbijt begonnen we aan onze 2e etappe.

Eerst naar de laatste, grotere klim en dan bergafwaarts naar Stühlingen. Voorbij het klooster en dan over de grens Zwitserland in 🇨🇭!

Weiden en velden wisselden elkaar nu af tot het steeds vlakker en warmer werd. De volgende bestemming was de Rijnwaterval

Nadat we onze kamer kregen in de prachtige 300 in Uttwil! Jaar oud vakwerkhuis, we gingen naar het restaurant Pier aan de promenade langs het meer en genoten van het prachtige plein met uitzicht op het Bodenmeer.

6. Vandaag zijn Fritz en ik begonnen aan een nieuwe etappefietstocht vanuit Homburg op de Glan-Blies-fietsroute. Tegelijkertijd is het ook een tocht langs de sterren, want er zijn veel kerken, kapellen en kloosters op en langs onze route die zijn opgenomen in het register van de Weg van de Sterren. Vanaf

7. Vandaag zijn we begonnen aan de tweede etappe van onze rondreis vanuit Kusel. Eerst steil bergop om terug te keren naar het Glantal, daarna werd het meer ontspannen en grotendeels vlak. De Glan was vaak aanwezig en uitgestrekte weilanden met glooiende heuvels en enkele kleine bospassages kenmerken het

8. Vandaag mijn laatste etappe van mijn 3-daagse fietstocht. Na een goed ontbijt zijn we vroeg vertrokken, omdat de treinverbinding vanuit Trier naar huis niet optimaal is en ik in Trier ook nog wat van de stad wilde zien. Onderweg maakte ik een omweg naar Schloss Heid, dat particulier eigendom is.

Het Ruwer

9. Relatief spontaan plande ik na korte informatie een fietstocht van Kusel naar Trier. De trein vertrok om 07.14 uur vanmorgen uit Kirchheim naar Kusel. Hier gingen we rechtstreeks naar de Fritz Wunderlich Weg, een spoorlijn van de Westrichbahn die werd ontwikkeld tot een fiets- en wandelpad. Mooie, ontspannen

10. Na een goed ontbijt in Ober-Ingelheim bij de plaatselijke bakker met traditie, die nog steeds zelf bakt en wiens natuurlijk zuurdesembrood we graag hadden meegenomen, zag het er zo lekker uit, dat we weer op tournee gingen. Eerst reden we weer door het mooie deel van de stad met zijn stadsmuren en de

11. Vanmorgen zijn we na een heerlijk ontbijt in het landhotel weer op tournee gegaan. Eerst door Bad Kreuznach en dan langs de Nahe over een prachtig fietspad naar Brezenheim met zijn kasteelruïne. Vanaf hier sloeg ik de Guldenbach-vallei in naar de Hermitage, die tot 1827 werd bewoond door in totaal 23

12. Vanochtend vertrok ik vanuit Martinstein in wat bewolkt weer, maar zonder regen. Een bakker vlak naast het hotel zorgde voor de koffie, want zonder werkt niets...

Het ging door Merxheim en Meddersheim, wijndorpen vergelijkbaar met de onze op de Wijnroute. Kort voor Bad Sobernheim maakte ik een omweg naar

13. Vandaag gingen we op de 2e etappe van mijn Nahe-tour. Na een frisse maar rustige nacht in de pod, ging ik op pad. In Niederbrombach had ik mijn eerste koffie en een chocoladebroodje in een bakkerij. De protestantse parochiekerk is zonder casco, maar dat kende ik al van Fritz. Langs de Schwollbach in

14. Vandaag begon ik aan mijn fietstocht op de Nahe. Ik nam de trein van Kirchheim naar St. Wendel om 07:08 uur. Hier ging ik eerst naar de oude stad en natuurlijk naar de bedevaartskerk St. Wendalinius, die is gemarkeerd met een sint-jakobsschelp.

Over de voormalige spoorlijn, de Wendaliniusradweg, fietste