Donnersbergkreis

Simone 🏂⛷🚵🏻🥾

Collectie van Simone 🏂⛷🚵🏻🥾

1. Kneipp Kleeblatt ☘️ Wanderweg und über den Donnersberg zum Falkensteinerhof

Een afwisselende tocht met een klein aandeel pistes, maar dat hoeft niet altijd. Versterking met heerlijke taarten 🍰 een aanrader in Café Geg’n en aangevuld met nieuw materiaal voor mooie wandelingen etc. bij de VVV... heel leuk advies!

GPS veroorzaakte een paar gewelddadige uitslag op de Falkensteinerhof😅

Bij droomweer werd ik na Tanja's wandeltocht naar de Donnersberg getrokken, want ik ben in tijden niet meer naar de Adlerbogen geweest. Het panoramapad naar de ruïnes van Wildenstein is prachtig ... misschien niet midden in de zomer! Geweldige uitkijkpunten vanaf de rotsen en het einde van de Pfalzblick

4. Na gisteren genoten te hebben van het geweldige landschap op Donnersberg, moest ik daar vandaag nog een rondje rijden. Dit keer verder naar het noorden en helemaal naar de top! Ik voegde de ronde toe aan de steengroeve en het was absoluut de moeite waard. . geweldig landschap en een heel helder meer

5. Ik begon in Kibo in de Schillerhain en 🇱🇮naar het Bastenhaus en verder via de Pfälzer Höhenweg naar Ruppertsecken met een geweldig uitzicht over de Noord-Palts, halte Marienthal in de blokhut en terug op de Donnersberg.🇬🇫naar Kibo ... pad overwoekerd in het begin, daarom gebruikt hetzelfde pad en

6. Vandaag zijn we naar de Donnersberg geweest om de sporen van de mijnbouw te volgen.

Nadat Tanja onlangs zoveel interessante dingen ontdekte die ik ook niet eerder wist, was het duidelijk dat ik dat ook moest zien.

De Falkensteiner Schlucht, Kupferberghütte etc. zijn bekend, maar deels op veel mooie en

7. Vandaag was het behoorlijk warm 🥵 ... wilde eigenlijk naar de Iron Man, maar toen genoot ik van het uitzicht vanuit de rust van de Löwenberg. Ik ben al twee keer in de White Pit en Maria geweest, maar het is altijd fascinerend wat een koude bries je voor de pitpoorten kunt voelen ... dat was echt goed in de hitte!

8. @Tanja: geweldige rondleiding van je ... heb iets aangepast ... maar echt leuk met deze ☀️!

Mijn voeten waren vandaag heerlijk warm in de merinosokken... in tegenstelling tot gisteren... vielen mijn tenen er bijna af op de fiets!

Winnweiler is echt de moeite waard en de voormalige ijzerfabriek Hochstein

Vandaag zijn we naar Imsweiler in de Alsenz-vallei geweest. Ik had de tochten van Tanja al lang bewaard en samengebracht voor een mountainbiketocht! Bedankt Tanja voor de inspiratie!

Eerst aan de westelijke en vervolgens aan de oostelijke kant van Imsweiler reed ik langs prachtige hooggelegen paden, weilanden

10. Vandaag besloot ik op korte termijn voor het noordwesten, omdat mijn app aanzienlijk slechter weer meldde voor de zuidelijke Palts. Jammer, want ik wilde eigenlijk nog een keer met Petra op tournee... 😢Maar rotsen als het regent is niet zo leuk. Dus, laten we eens kijken wat er aan de hand is in het

11. Aangezien ik al een hele tijd niet meer in Donnersberg ben geweest, besloot ik het vandaag te doen vanwege het weer. Ik denk een goede beslissing! De zon nam zijn plaats recht boven me in ... dromerig.☺️

Ik had een rondleiding gepland waarbij bleek dat ik zonder het te weten precies de Keltenweg had gepland

12. Voor de Donnersbergkreis was het bewolkt, maar geen regen gemeld ... dat bleek ook zo te zijn. Het doel zou Rockenhausen en de steengroeve moeten zijn. Ik had niet veel verwachtingen, dus ik dacht dat het gezien het weer de ideale tour zou zijn. Toen was ik echt verbaasd over de steengroeve. Een geweldige

13. Vandaag koos ik voor een toursjabloon van Natalie naar de uitlopers van de Donnersberg, nadat mijn app de meeste zon voor deze regio had aangekondigd en ik hoopte op een beetje sneeuw. De Raven Rock is best hoog, dacht ik...

Mijn verwachtingen werden meer dan waargemaakt

Ik rende eerst vanaf Falkenstein

14. Vandaag hebben we een mooie tocht gemaakt naar de Schillerhain, die met zijn paden op het zuiden ideaal is om op een zonnige winterdag zoveel mogelijk van de zon te genieten.

Ik heb vandaag van dit geluk kunnen genieten en de smalle paden met knoestige dennen zijn vergelijkbaar met die op Donnersberg

15. Vandaag zijn we na het werk naar de Donnersberg gegaan. Al onderweg daarheen dacht ik bij mezelf, het wordt vandaag echt gaaf, want terwijl de mist in het Alzental heerste, keek de Donnersberg majestueus op uit de wolkenzee. Dit keer zijn we naar de zuidwest kant gegaan om zoveel mogelijk van de zon

16. Ik ben vandaag begonnen op het Falkensteiner Hof zum Rabenfels om in de volle zon naar de open bloemen van de pasque-bloemen te kijken. Daar viel mijn mond bijna open. Een ware bloemenzee. De hele weilanden bij Rabenfels zijn bedekt met paarse stippen.

Als je de foto's een beetje inzoomt, kun je dit duidelijk

17. Nadat het gisteren zonsondergang was, kwam vandaag de zonsopgang.🌅☺️

Ik ging vroeg op pad, want de zonsopgang was om 6.19 uur en de reis duurt minstens 20 minuten en plan dan om naar de Adlerbogen te lopen.

Het werkte perfect en ik was daar om 6 uur. Hier hadden we 's ochtends de 2e kop koffie, anders

18. Vandaag gingen we naar Bolanden, op een lang geplande tour, althans gedeeltelijk.

Op een mooie manier reed ik naar Kibo en naar het monument onder de Schillerhain. Omdat ik al tijden niet meer in de oude stad ben geweest, heb ik het verkend en daarna een heerlijk spaghetti-ijsje gegeten. Het was net zomer

19. Vandaag gingen we op tournee die ik lang geleden bij Tanja had gezien en bewaard. Bedankt Tanya😊.

Het doel was de zogenaamde Schinderhannes-grot. Kwik werd gewonnen in de 60 meter lange tunnel.

Het is de vraag of de overvaller-kapitein Schinderhannes zich daar enige tijd heeft verstopt.

De Teufelsrutsch

Vandaag was een prachtige tocht. 😊 Het weer was perfect en de wandeling ook. Ik had ze op zolder en nadat Angelika al orchideeën had gezien, ging ik ook naar Rockenhausen. Langs het prachtige natuurzwembad dat geen chemicaliën nodig heeft en langs de Alsenz. Nu ging het bergopwaarts langs de Degenbach