Montafon im Sommer

Simone 🏂⛷🚵🏻🥾

Collectie van Simone 🏂⛷🚵🏻🥾

1. Vom Sonneheim zum Berggasthof Grabs, Bitschweil und nach Schruns und Vandans

Vandaag was het overwegend bewolkt en zaten de wolken bovenaan, maar verderop was de zon te zien.

... Dus een tocht in lagere hoogten!

Aangezien ik al heel lang niet meer in het mooie Berggasthof Bitschweil ben geweest en je vandaag alleen maar op de fiets kon, omdat de M3 Montafon mountainbikemarathon

2. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om te profiteren van het mooie weer. Het moet in de grote berggroep van de Rädikon gaan.

Het idee was om met de fiets zo ver mogelijk naar boven te fietsen, daarna de fiets veilig op een alpenweide te parkeren en aan het einde van de wandel/bergtocht naar beneden naar

4. Unfortunately, the app crashed completely before the tour was uploaded and the original tour that I recorded is no longer available. The app had to be reinstalled. My iPad was still available to me when I was on vacation.

That annoyed me very much. I have now planned the tour almost exactly and reimported

5. Vandaag was eigenlijk iets beter weer aangekondigd en 's morgens scheen de zon nog. Dus ik wilde nog een fiets- en wandeltocht maken in het hogere Alpengebied. Ik ben al lang niet meer in de Lünersee geweest, een groot stuwmeer tussen Rädikon en Brandnertal.

Ik begon opnieuw vanaf het Sonneheim en om

Vandaag heeft het de hele dag geregend!

Tijd om iets kleins te creëren in het Sonneheim ... het moet zijn!

Tegen de avond kwam het weer in zicht en dus besloten we (vrienden van ons gingen mee) om uit eten te gaan in het Gauertalhaus (biologische producten) en 's avonds een ontspannen wandeling te maken

7. Nadat we van Götzis naar Montafon waren gereden en een rustige nacht in het Sonneheim hadden doorgebracht, gingen we bij perfect weer op onze fietsen naar de Grüneck. Een korte babbel met de baas van de bergherberg en daarna gingen we te voet naar het Golmer Joch. Ga verder langs de bergkam naar het

8. Vandaag begonnen we met een lichte motregen in Schruns en reden altijd bergopwaarts naar Bartholomäberg. Daar was de start van de mountainbiketocht “Rond de Itonskopf”.

Het pad naar berghotel Rellseck ging verder bergopwaarts. Er was een warme chocolademelk en cappuccino om ze te versterken. Vanaf hier

9. Vandaag is onze eerste vakantiedag in Montafon an der Golm in ons clubhuis in Sonneheim op 1200m boven zeeniveau. NN.

De zon maakte ons 's ochtends wakker en dus besloten we met de 5 kinderen naar Haus Matschwitz (huis van de Duitse Alpenclub) te rennen om in het glijbanenpark te komen dat naar het dalstation

10. Vandaag werd ook mooi weer aangekondigd... dus profiteer ervan!

Zoals gewoonlijk begon het vanaf het Sonneheim en eerst bergafwaarts om bij het Gauertal te komen, een van de mooiste vallei-uiteinden in de Alpen met zijn 3 torens!

Daar ging het altijd bergopwaarts, langs het Gauertalhaus en naar de lagere

11. Vandaag is de eerste dag van onze huttentocht samen met Sabine. Eigenlijk zou het pas morgen beginnen vanaf het Sonneheim, maar de Montafoner midzomervuren zorgden ervoor dat we een nieuwe afspraak maakten. Omdat het uitzicht vanaf het Golmerjoch fantastisch is en alle omliggende bergtoppen goed zichtbaar

12. Vandaag zijn we weer vroeg begonnen om de moeilijkste passage voor de regen te hebben gehaald. Het begon vanaf de Totalphütte naar de Gamsluggen, een rotsachtige bergrug naar Zwitserland. Er is een steile helling met klimpassages... zeer uitdagend en gemarkeerd als Alpenroute. We hebben het allebei goed

13. Vandaag zijn we begonnen vanaf de Totalphütte om de Schesaplana te beklimmen. Een pad ging gestaag omhoog, op veel stukken van de route moest je goed zoeken waar je verder moest en op zoek naar de markeringen op de rots. Er waren nog een paar sneeuwvelden te overwinnen en soms moest de route worden gewijzigd

14. Vandaag zijn we vrij vroeg vertrokken vanaf de Heinrich Hueter Hütte. Het ging direct steil omhoog over een mooie klim naar de Saulajoch, een prachtige hoogvlakte met weilanden, bergbloemen en marmotten. Deze bevonden zich direct 1 m voor ons en keken uit hun hol. Dat was een absoluut hoogtepunt en zo

15. Vandaag vertrokken we vanaf de Berghof Golm na een goed ontbijt naar het Golmer Joch. Nadat de tour van gisteren in het teken stond van orchideeën, zouden we deze tour een gentiaantour kunnen noemen... Ik heb nog nooit zoveel gentianen gezien... alles was vol waar je ook keek... een droom.

Op het hoge

16. Vandaag gingen we op onze laatste etappe van onze huttentocht en tegelijkertijd de meest ontspannen. Na het ontbijt wandelden we vanaf de Lindauer Hütte over de Obere Latschatzalpe en droompaden met uitzicht op de Wächters Deja. We gingen verder naar Haus Matschwitz, waar we mannelijke versterkingen

17. Vandaag vertrokken we vanuit Schruns met de Hochjochbahn naar de Kapellalpe. Waar ik vroeger met Pasen bochten maakte op mijn snowboard, lagen nu brede bergweiden voor ons. Het panorama is in zomer en winter gigantisch op 2250m. We wandelden naar de skitunnel om in het Seetal te komen, dat wordt omlijst

Terug in het prachtige Montafon zijn Chris en ik vanmorgen begonnen aan een fiets- en wandeltocht naar de Tilisunahütte. Vanaf Sonneheim ging het eerst bergafwaarts en via Ziegerberg de Gampadelstal in. Het ging altijd gestaag bergop in kronkelwegen langs de Fischkaltersee en grazend vee naar de Tilisunaalpe

19. Vandaag zijn Chris en ik begonnen aan onze fiets- en wandeltocht in Silbertal. Van daaruit reden we langs het ruisende Litz langs het gelijknamige Silbertal. Terwijl we de Teufelsbach-waterval gestaag bergopwaarts passeerden, passeerden we twee uitkijkpunten van waaruit je ook de Litz de diepte in kunt

20. Vandaag zijn we vroeg vertrokken vanaf de Saarbrücker Hütte. Helaas verdween het heldere zicht op de bergen 's morgens snel en de wolken hulden alles in mist. Nu ging het steil omhoog over puin. Het begon te regenen, die verderop in sneeuw veranderde. Het werd ongemakkelijk bij de Zwitserse grens. Vanaf

21. Vandaag een ontspannen rondje met Axel naar Haus Matschwitz nadat ik tijdens de huttentocht flink verkouden was. Maar geen wonder, met koelcellen en 30 sec. max. warme douche...😏, ik ben momenteel maar een beetje veerkrachtig.

Maar nu naar de tour van vandaag:

Bekende weg omhoog, omlaag over een pad dat