Mijn Marskramerpad

Rikit

Collectie van Rikit

In augustus 2021 liep ik in 20 dagen het Marskramerpad. Onze start lag in Oldenzaal...Het wijkt wat af van de bestaande route omdat het telkens, van en naar een 'Vrienden op de Fiets of Bed en/of Breakfast adres gaat. Wil je dit pad lopen en wil je graag de slaap adressen weten, laat het mij dan weten.Note: Dag 14 is een zelf bedacht (omstandigheden) alternatief, die niet over het Marskramerpad gaat, maar wel in de buurt uitkomt van Breukelen (eindstation originele route). Mijn dag verslagen zijn hier terug te lezenriannes.reislogger.nl of op riannes.blog

1. Marskramerpad Dag 1) Oldenzaal Station - Borne

Vandaag de eerste etappe van het Marskramerpad. Bewust gekozen voor Oldenzaal om daar te starten, en zo'n eerste dag is het weer wennen. Wennen aan je backpack en heb ik niks vergeten mee te nemen.

In drie weken loop ik van Oldenzaal naar Scheveningen waar ik op 30 augustus hoop aan te komen.

De eerste

Een dag met hoogtepunten, want wat was het mooi. We hebben een flinke stortbui gehad van 15 minuten, wat er voor zorgde dat het pad onbegaanbaar werd en wij moesten omkeren. Dan is het maar goed dat Komoot er is om een alternatief te zoeken. Dit Marskramerpad wijkt af van de oorspronkelijke route, omdat

Vandaag bewust de etappe ingekort. Gepland was 22 km maar nu dus maar 15,8 km. Omdat een groot gedeelte over een pad langs het riviertje de Regge, zou lopen hebben wij dat geschrapt. Waarschijnlijk wel een mooi stuk, maar na die nattigheid van gisteren toen wij moesten omkeren omdat een riviertje buiten

Vandaag een prachtige wandeling langs de Regge, waar op het pad het nodige water stond. Gelukkig dat wij de stokken bij ons hadden, anders hadden wij moeten zwemmen. Vanaf de Regge ging het naar de Sallandse Heuvelrug en naar de Holterberg.

Heerlijk gewandeld vandaag in een gevarieerd landschap. Gelukkig niet zo warm als afgelopen dagen.

S'morgens gaan wij zo rond half 10 op pad, en hebben vaak tijd tot 17:00 uur omdat wij dan pas kunnen inchecken. Vandaag was dat een uurtje eerder...

Tijd genoeg om af en toe te genieten van een bankje onderweg☺️

Vandaag een kortere etappe dan gewoonlijk. Thuis moet ik wat zaken regelen, dus toen wij de Raalterweg Kruisten besloten wij hier te stoppen. Hier is een bushalte die ons naar Deventer brengt.

Maar ja het is weekend, en overal wordt er aan het spoor gewerkt. Dus niet rechtstreeks naar huis (Oss), maar

Vandaag gaat onze tocht weer verder met Dag 7 van het Marskramerpad. De weer goden beloofde niet veel goeds, maar over het algemeen viel het best mee. Maar met de start in Deventer moest toch de regenkleding aan.

Maar wat een mooie wandeling... Eerst over een vogeleiland, daarna door de oude stad met

Na een overnachting in B&B 't Hoge Bruggetje die een dikke 10 waard is, gaan Tilly en ik helemaal bijgetankt op pad voor Dag 8.

In de middag wordt er pas regen voorspeld, en dat klopt helemaal want om kwart voor twee begint het te regenen, op het moment dat wij nog 8 kilometer voor de boeg hebben.

De meesten

Een prachtige wandeling maar wel hard werken op de stuifzandgebieden. De eerste Hei is er al maar nog niet waar wij op gehoopt hadden.

Mijn schoenen zijn lek, dus was het extra zwaar.

Zaterdag komen wij door het centrum van Amersfoort, en dan breng ik maar meteen een bezoekje aan Bever voor een paar nieuwe.

Prachtige wandeling en het bijna droog gehouden. Wat is het hier een uithoek van het land. Geen 4G en geen WiFi, gisteren ook al hopeloos!!

Vandaag een korte etappe. De gastheer van Vrienden op de Fiets, heeft vanmorgen mijn wandelschoenen een grote impregneerbeurt gegeven. Hopelijk is dat een voorlopige oplossing, maar heb het vandaag niet uit kunnen proberen want zo nat zijn ze niet geworden.

De Veluwe hebben wij achter ons gelaten, en

Dag 12 alweer en onze tweede week zit er op. De plannen voor vandaag zijn helemaal omgegooid, nadat ik vanmorgen op stond met spit. Dat heeft nu prioriteit. Tilly heeft mij ingesmeerd met spierbalsem, en ze had pijnstillers tegen rugpijn.

Schoenen bij Bever maar even op de lange baan geschoven. Anders

Mijn rug is nog wat stijfjes, maar ik kan toch weer verder. Bedankt voor het kaarsje en de duimendraaiers😍

Een prachtige dag... In de

ochtend nog wat grijs, maar al snel was het zonnetje daar. Door de parken van Amersfoort verlaat ik de stad en is het heel veel schaduwrijk wandelen in de bossen.

Ik kom

15. Na al die nattigheid in de bossen en op weilanden de laatste dagen, bewust gekozen voor een alternatief. Oorspronkelijk zou de etappe 23,7 km zijn, maar vanwege mijn rugklachten en pijnlijke knie heb ik die terug gebracht naar 17,7 km.

Wat is het dan toch fijn om de Komoot App te hebben, om zo even een

16. Dag 15... Wat een saaie etappe met eindeloze wegen.

Na 3,5 km gaat het over natte voeten paadjes. Mijn linkerschoen blijkt waterdicht, de rechter lekt nog door.

Pas de laatste 6 km worden interessant als ik langs de Kromme Mijdrecht loop.

Nergens geen horeca onderweg maakt het zwaar.

Ik deed per ongeluk

17. Dag 15... Wat een saaie etappe met eindeloze wegen.

Pas de laatste 6 km worden interessant als ik langs de Kromme Mijdrecht loop.

Nergens geen horeca onderweg maakt het zwaar.

Ik deed per ongeluk

Vandaag veel last van mijn knie maar het was toch een mooie dag. Vanaf morgen loopt vriendin Natalie twee daagjes met mij mee😊

Vandaag heerlijk gewandeld met vriendin Natalie, in een waterrijke omgeving en met windkracht 5👀

Het was prachtig zonnig weer waardoor het vest al snel uit kon.

Als ik maar regelmatig mijn pauzes houd, gaat het met mijn knie redelijk, en denk ik dat ik Scheveningen wel ga halen, al dacht ik vannacht daar

Wederom een prachtige wandeling door polder en langs de Oude Rijn. Vele mooie molens gezien wat toch mooie Nederlandse plaatjes oplevert.

Ook Leiden is een mooie plaats om te bezoeken, maar dat moet je niet op zaterdag doen hebben we gemerkt.

Het was de tweede en laatste dag met vriendin Natalie, morgen

21. Wat een prachtige wandeling, waarbij ik over verschillende Landgoederen ben gewandeld. Na de middag begon het wat te motregenen, maar onder het zware en dichte gebladerte, had ik er niet veel last van.

Morgen nog een dagje en dan zit het er op. Ik kijk er naar uit!! 😍

Verborgen kastelen en idyllische landgoederen in eigen land

Toerfiets Collectie van Niederländische Burgen & Landsitze

Van zee tot bergen – GR 49 van Saint-Raphaël tot Rougon

Wandel Collectie van Chloé Perceval

De lekkerste fruitroutes op de fiets — vier routes door heel Nederland