Fünf-Flüsse-Radweg und Oberpfalz : Radeln und Genuss

Collectie van AngelikaSch

1. Tag 1 Fünf-Flüsse-Radweg, Amberg - Kallmünz

We zijn in Amberg begonnen met de vijf rivieren fietspaden omdat de reis door de files langer duurde dan gepland en we pas in de middag konden beginnen met fietsen. Zo konden we voor 18.00 uur onze eerste etappebestemming Kallmünz bereiken. Het pad is een oude spoorlijn en heeft daarom geen steile hellingen

Dag 2 van onze tocht langs het Vijf Rivieren-fietspad ging van Kallmünz naar Dietfurt. Dit was een lange weg, maar vanwege de bijzondere sfeer en het eten in de historische Stirzer Inn - ook een slow-food restaurant - in Dietfurt onze tweede etappebestemming. Van Kallmünz ging het eerst langs de Naab

Dag 3 van onze fietstocht langs de Five Rivers Cycle Path ging van Dietfurt naar Altdorf. We kozen voor Altdorf vanwege het restaurant Alte Nagelschmiede waarvan het restaurant slow food biedt. Ook dit hotel met de bijbehorende restaurants is een echte aanrader. De route liep eerst langs de Altmühl of

Op de 4e dag volgden we niet langer het Five Rivers-fietspad, maar reden we het Schweppermann-fietspad naar Amberg. Nadat je de top hebt bereikt, loopt dit pad grotendeels over een oude spoorlijn door het decor van de Beierse Jura. Steeds weer waren er prachtige vergezichten en ging het door velden en

Op de 5e dag hebben we een verkorte rondreis gedaan omdat we dezelfde dag nog naar huis reden. Daarom zijn we de tocht door Bruchschollenland (een dagtocht op het Vijfrivierenfietspad) niet vanuit Amberg begonnen maar vanuit Hahnbach, waar we met de auto naartoe zijn gereden. Op deze ronde beklim je