2021 Seefeld in Tirol

Collectie van Elke Holler

2021 Seefeld

1. 2021-07-11 Seefeld Wildsee und Ort erkunden

De eerste dag van de vakantie was een groot succes ... qua weer en qua tour. We verkenden de plaats en cirkelden rond de Wildsee. De conclusie was de Olympische schansspringheuvel, de Olympische toren en het romantische Seekirchel

2. 1e deel van onze tocht van vandaag met de Kreithlift naar de Katzenkopfhütte en omlaag door lichte bossen, zonnige weidedalen met een varkensboerderij van zeldzame alpenvarkens, delen van de Mental-Power-Weg en terug naar het dalstation ... en dat in felle zonneschijn

We waren nog niet helemaal bezet en dus reden we naar de Weidachsee, die idyllisch is ingebed in het alpenlandschap van de Leutasch-vallei. Hij staat bekend om zijn vliegvissen. Op talloze lange steigers kunt u hier uw hobby uitleven. Daarnaast worden hier forel en zalmforel gekweekt.. deze werden afgeleverd

5. De Gleirschklamm in het Karwendelgebergte zou onze bestemming voor vandaag moeten zijn. Vanaf de laatste parkeerplaats aan de Hinterautalstrasse, eerst steil op de wortelpaden naar beneden naar de Isar en dan op de Nederweg naar de ingang van de kloof. Het zwarte pad leidt door de wilde kloof over een

Een regenachtige dag zou voor ons moeten liggen. Godzijdank kwam de regen ☔️ later dan verwacht. Om deze reden kozen we ook voor een tocht in het dal en liepen later terug op de Leutascher Ache.

7. Optimaal gebruik van de regenachtige dag

8. Gedeeltelijk op het themapad "Isar Nature Adventure Trail" langs de Isar naar de Hüttlebachklamm. De weg ging over trappen en bruggen ... goed beveiligd ... tot aan de waterval. Qua weer was het veel beter dan verwacht

Hopelijk vandaag 🙏 de laatste regendag☔️ Allereerst hebben we een paardenshow gezien ... hier zonk bijna alles in de modder ... en toen gingen we naar de constante regen

tot aan de Wildmoosalm op 1.338 m boven zeeniveau en werden direct begroet met een glaasje schnaps 🍸 van de huttenbaas. We genoten

Overstromingswaarschuwing en zwaar weer nu ook bij ons. Het betekent dus geen risico nemen. We reden naar Krün en vandaar een wandeling naar Wallau ... we waren verrast hoeveel de Isar en de kleine zijrivieren waren toegenomen. Twee doorgangen werden totaal weggerukt door de watermassa's. Toch bereikten

11. Eerst het Gaistal, maar de brandweer 🚒 had de toegangsweg wegens overstromingen nog afgesloten, dus gingen we naar Möser met zijn idyllische bosmeer, zijn vredesbel en zijn waterval. Zoals je kunt zien, was het weer ons goed gezind.

Met de Gschwandterlift naar een hoogte van 1.500 m. Van daaruit een prachtige rondwandeling met fantastische uitzichten op het Inntal en de omliggende bergketens. Dankzij Komoot vonden we de ongemarkeerde paden goed .. de afdalingen en beklimmingen waren een echte uitdaging voor mij vandaag .. maar mijn

13. Met dit geweldige weer zijn we naar het Karwendel gebergte gegaan. Via de Plattsteig en Birzelweg tot aan de Birzelkapel. Daarna via Alpina naar de kruising van de Karwendelkloof. Hier hadden we een fantastisch uitzicht op de diep onder ons stromende Karwendelbach, die zich duizenden jaren lang in de

We zijn gisteren veilig aangekomen bij 🏠, maar ik wil je graag onze laatste tocht door de Leutasch-kloof laten zien. Eerst gingen we over houten planken op het watervalpad naar de imposante waterval van 23 m. Hier moet je € 3,00 entree betalen, terwijl de toegang tot de kloof gratis is. Op naar de kloof