Jura

Lars Däppen 🚴‍♂️Bio🚴‍♂️

Collectie van Lars Däppen 🚴‍♂️Bio🚴‍♂️

1. Büren - Grenchenberg - Pery - Jäissbärg

Het enige doel dat ik had was de Grenchenerg. Niet de steilste om naar boven te gaan, maar wel extreem lang 😅. Boven aangekomen wordt u begroet met een prachtig panorama (Wandfluh, kleine Creux du Van). Ik besloot toen de mountainbikeroute een stukje richting Pery te nemen zodat ik weer richting Biel

Helaas had de app een probleem tijdens de beklimming 😅 Dus ik zit aan de overkant en niet aan de overkant van het veld

Om 9 uur even kijken bij SRF Meteo, nou ja, geen regen in zicht.

Om 10:40 begon ik zoals gepland om de klimroute van Christian te testen 😁 vanaf Le Landeron ging het steil omhoog, inclusief 1-2 kleine paden. Tot die tijd zag alles er prachtig uit. Maar toen ik kort voor Nods was begon het ineens te regenen

6. Vrijdag begonnen met spierpijn van de wandeling 😂 (wandelen werd verwaarloosd, de bon volgde 🙈) Toch wilde ik eindelijk deze lang geplande tocht rond het meer doen. Soms waren er bijna te veel wandelaars en soms was ik verrast dat er geen waren 😅😅

Ik ben zeker knock-out

Vandaag bereikte ik mijn bestemming op de Mont Sujet na een zware klim 🥵 in Pres d'Orvin ontmoette ik zelfs Küre, wat een toeval 😅 toen ik op de top aankwam, ging ik via groovy paden naar beneden. Ik denk dat ik deze tour nog een keer ga doen, het was erg leuk

Ik wilde al heel lang naar de Moron Tower. Het is eindelijk gelukt, ik werd begeleid door Küre, bedankt daarvoor!

De beklimmingen waren zwaar, vooral de laatste steile voor de toren! Sorry voor het wachten

Het was een leuke rondleiding

90% of the time it was still very easy to drive on, 2-3 muddy (soapy) spots, 2-3 frozen spots, otherwise great and no fog 🚴‍♂️🚴‍♂️☺️😎

The first 25-30km were okay, sometimes a bit too wet! I would not follow the end of Tramelan 🙈😅

11. Biel - Sonceboz well ... There is no bike path that shows my app .. More suitable for racing bikes.

Sonceboz - Welschenrohr quite ok a lot of asphalt roads.

Welschrnrohr - Balmberg upper limit of slope for me (without electricity)

Balmberg - Solothun including mountain bike route sections is very beautiful

13. Dit weekend konden we eindelijk beginnen aan onze 2-daagse tour omdat het altijd eerder had geregend 😅 In het begin was ik nog alleen en reed via Lüscherzwald (Hofmannsfluh) naar Neuchâtel waar mijn collega rond 9.30 uur met de trein arriveerde.

Vanaf dat moment was het een lang stuk bergopwaarts, deels

14. Dag 2 van mijn tweedaagse tour ...

Vandaag gingen we van Sonceboz op MTB route 44 richting Weissenstein via Grenchenberg naar Balmberg ... Na de ca. 2000 hoogtemeters van gisteren was de klim al erg zwaar! Alles was het echter waard vanwege het pad dat mijn collega me naar beneden had geleid, wat echt

15. Heerlijke herfsttour door de Jura met Küre, bedankt was weer leuk zoals altijd .

Na de wandeling in de ochtend was het voor mij tijd om met de fiets in de zon terug naar HermIGE te gaan via Chasseral - Twannberg - Magglingen ... Een prachtige ronde met veel hele gave trails bij prachtig weer. Aan de noordkant van de Chasseral lag sneeuw en aangezien er een auto en voetgangers op

Bij 21,2 km wilden we eigenlijk links afslaan, maar er was een verbod dus we liepen daarna een stukje het pad/wandelpad op 🙈

Ja, Christian heeft alleen nog niet bevestigd 🤣 (Oranje Fiets)

21. Mijn plan vandaag was om te kijken of het makkelijk was om de Romontberg te beklimmen. De weg omhoog is erg goed, de weg is grotendeels vrij, behalve een paar schaduwrijke plekken waar een klein beetje ijs lag.

Boven besloot ik om via de achterkant naar beneden te gaan, wat niet zo'n goed idee was in