Bad Bernecker MTB-Treff

Fichtel-Outdoorer

Collectie van Fichtel-Outdoorer

Servus beim Bad Bernecker MTB-Treff,wir sind eine Gruppe von Mountainbikern aus Bad Berneck und Umgebung und machen gemeinsame Mountainbike-Ausfahrten. Seit 2022 sind wir als Radgruppe im FGV-Bad Berneck ( fgv-badberneck.de ) integriert und genießen dort auch sonst die schönen Vereinsaktivitäten. Wir sind eine bunte Truppe zwischen 15-70 Jahre, Frauen und Männer. Wir biken meist gemischt, d.h. Bio-MTB’er und E-MTB’er sind willkommen.Im Sommer fahren wir regelmäßig am Mittwoch (meist 6-12 Teilnehmer, Treffpunkt: Spielplatz Blumenau in Bad Berneck) und verabreden uns auch sonst mal am Wochenende zu einer Tour. Die Touren werden immer so 1-2 Tage vorher in unserer Facebook-Gruppe facebook.com/groups/485014782731848 eingestellt. Damit jeder weiß, ob die Tour für ihn passt. Auch die genau Abfahrzeit wird dann dort genannt.In dieser Collection haben wir die meisten unserer gemachten Touren zusammengestellt.Viele Tourentipps für die Region gibt's übrigens hier: komoot.de/collection/1345306/-fichtel-oudoorers-tourentipps bzw. auf der Webseite fichtel-outdoorer.de

1. MTB-Treff Bad Berneck - Jahresabschlusstour 30.12.2023

Eindejaarstocht MTB-bijeenkomst Bad Berneck

Het weer was ons weer gunstig gezind en zo konden elf van ons op 30 december op onze traditionele eindejaarstocht gaan. begin.

In het begin hield een lekke band ons even tegen, daarna gingen we op vele mooie routes richting Goldberg.

Een mooi MTB-jaar met veel

2. Vandaag hebben we met ons vijven van de Bad Berneck MTB-bijeenkomst onze laatste rit na het werk van het jaar gemaakt. Het was weer een prachtige tocht met een prachtige zonsondergang. Volgend jaar in mei starten de after-work tours weer. Tot die tijd gaan we spontaan één of twee toertochten maken.

Dankzij

Woensdagavondtocht Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

Met ons zevenen hebben we in het heerlijke avondlicht en de zomerse temperaturen nog een rondje richting Wasserknoden gedaan.

Aan het einde was er het gezellige gedeelte met Merkel. Ook 's avonds in oktober in de biertuin zitten is ongebruikelijk.

5. Op 8 oktober 2023 nodigde de FGV-Bad Berneck mensen uit voor deze prachtige fietstocht in het westelijke Fichtelgebergte. Ondanks slecht weer met hoge mist en soms motregen ontmoetten acht motorrijders elkaar. Aan het einde stopten we in Vordorfermühle.

Met dank aan Hans voor het organiseren van de tour.

Onze woensdagavondtocht bracht ons nog zeven keer over de vele mooie routes richting Heinersreuth. Het was heerlijk fietsen in de avondsfeer.

We fietsen nu een of twee keer op woensdag, daarna heeft de MTB-bijeenkomst van Bad Bernecker een winterpauze.

Ook kort voor oudejaarsavond doen we nog een keer onze eindejaarstour.

Woensdagavond rondleiding door de MTB-meeting Bad Bernecker

Vanwege de vroege duisternis hebben elf van ons een kortere tocht gemaakt. Daarna stopten we in Goldmühl.

Halve dagtocht met de fietsgroep “Bad Bernecker MTB-Treff” van de FGV Bad Berneck

Onze Hias verraste ons met een prachtige route op deze lang geplande tocht naar het Frankische Woud.

Door het Maindal en over de hoogten van het zuidoostelijke Frankische Woud gingen we over vele mooie paden en paden. Op

Woensdagavondtocht Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

Deze week ging de twaalfde groep eerst over prachtige trails op de Buchwaldweg en de Goldberg richting Goldkronach en daarna in een lus over de Oschenberg en de Bindlacher Berg. We hebben de hele tour van de zon kunnen genieten en hebben een prachtig uitzicht

Woensdagavondtocht MTB-bijeenkomst Bad Berneck

Deze week reden elf van ons langs prachtige routes naar Schweinsbach en terug. Door de recente regenval en het kappen van keverbomen in het bos waren de paden behoorlijk modderig en zagen we er allemaal passend uit. Toch hebben we ook van de zon kunnen genieten

Woensdagavondtocht MTB-bijeenkomst Bad Berneck

Met z'n twaalfen fietsten we via Micheldorf en Marktschorgast naar de Sessenreuther Höhe en vervolgens over de Schiefe Ebene naar Himmelkron. Daar stopten we bij de Frankenfarm.

Met Andreas hebben we ook een nieuwe passagier mogen verwelkomen.

Woensdagavondrit Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

Eindelijk was het weer goed en konden we onze tocht naar Pechgraben in de derde poging met zeven personen doen. We rockten de prachtige paden rond de plaatselijke zandafgraving, op de Markgrafenweg en bij Ramsenthal en reden ook op enkele andere paden die

13. Woensdagavondtocht Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

De regenbui van 18.00 uur deze week hebben we simpelweg vermeden door iets later te beginnen en dan in elf groepen een verkorte tocht te maken.

Het ging naar de molen bij Benk en vervolgens over de paden bij Ramsenthal en Bindlacher Berg.

Aan het einde stopten

14. MTB-dagtocht op het MTB-ontmoetingspunt Bad Bernecker

Met z'n negenen begonnen we om 8.30 uur aan de Anger in Bad Berneck voor onze dagtocht naar het noordelijke Fichtelgebergte. Via de Weißenstein bij Stammbach gingen we eerst naar Münchberg naar het meer Hinterehöhe (rustplaats) en de uitkijktoren Rohrb

15. Woensdagavondtocht Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

Deze week reden we over de paden bij Harsdorf, op de Markgrafenwege bij Lindau en een mooi pad naar Trebgast. Veertien deelnemers waren er weer en het weer was ons goed gezind - de regenbuien waren altijd een beetje bij ons vandaan, we bleven droog.

Aan

Woensdagavondrit Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

Twaalf van ons fietsten deze week het oude mijngebied rond Goldkronach binnen en namen ook de zuidelijke route mee.

Aan het einde laten we de tour comfortabel eindigen bij Stefan in de tuin. Er was zelfs een nieuw biermerk :-) Het was leuk!

Woensdagavondtocht Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

Dit keer zijn we met vijftien man naar het Gefreeser Land gegaan en aan het einde hebben we comfortabel in Stein bij de Zimmi's een tussenstop gemaakt.

We waren ook erg blij dat Jan, een festivalmuzikant, ons vergezelde.

Woensdagavondtocht Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

Deze week hebben we een iets langere tocht gemaakt richting Königsheide. Via Buchwaldweg, Silberrose en Goldberg gingen we via de Südweg naar Warmensteinach. Daar jaagden we over de Jägersteig en daarna over de paden bij Rügersberg. Op de terugweg, die

Woensdag toer Bad Bernecker MTB meeting

Deze week ging ons afterwork rondje weer op acht via Wülfersreuth naar Bischofsgrün en via Täfelein en de Goldberg bij zomerse temperaturen.

Respect voor onze drie biobikers!

20. Woensdag toer Bad Bernecker MTB meeting

Dit keer was het een groep van tien via de Knodentalweg naar de Goldbergsee en door het Schorgasttal naar het Wirsberger Ost-Pavillon. Bij de Frankenfarm stopten we bij de biertuin.

Woensdag tour van de Bad Bernecker MTB-bijeenkomst

Deze week gingen we naar Acht over de Oschenberg en naar de Feuerstein.

... onderweg passeerden we de Kerwa in Goldkronach en stopten spontaan bij de museumtuin.