🇪🇸 Kanaren & 🇵🇹Madeira

- Urlaub Madeira + Porto Santo September 2022
- Urlaub Lanzarote Juni 2023
- Urlaub Teneriffa April/Mai 2024

1. 🇪🇦Fuerteventura, Costa Calma: Strandspaziergang zum Playa de Sotavento de Jandia

Eindelijk weer vakantie aan zee! 🌴🌞🌊

Gisteravond op Fuerteventura aangekomen, zijn we vandaag gelijk doorgegaan met de eerste strandwandeling, die op de terugweg overging in een echte strandwandeling, omdat we door de vloed over wat rotsen moesten klimmen. 😀

Vertrekkend van ons hotel in Costa Calma

2. Op onze derde dag op Fuerte hebben we een rondreis gemaakt door het noorden van het eiland, met in totaal 8 stops.

Onze vakantie is geen wandelvakantie omdat we verschillende uithoeken van het eiland willen verkennen en soms onze voeten omhoog willen doen, maar de wandelschoenen zijn natuurlijk bij ons

4. Voor de tweede stop van onze tour moesten we de vulkanische krater Calderon Hondo beklimmen. Ik had de toegang vanaf de "minder bekende" kant gepland (alleen toegankelijk via een onverharde weg), omdat het pad vanaf daar veel korter is en rechtstreeks naar het enige uitkijkplatform leidt.

Het pad was

De derde stop van onze tour door het noorden leidt ons naar een buitengewoon strand, het Popcorn Beach. Er zijn er een paar in het noorden en ze zijn echt fascinerend. Er zijn veel witte kalkalgen die door de golven worden aangespoeld. Het ziet er eigenlijk uit als popcorn, sommige grotere stukken lijken

6. De moeite waard stop direct aan de noordwestkust, schattig klein havenstadje. Er is het oude fort Torre del Toston, een echt walvisskelet en de haven die direct aan zee te bezoeken is. In de directe omgeving ligt het surfstrand Piedra Playa voor een indrukwekkend rotsdecor.

7. Geweldige mirador met uitzicht op de Montana Tindaya. Direct daar is een parkeerplaats, vanwaar je maar een paar meter naar het uitkijkplatform hoeft te lopen. Het is het waard! 😊

8. Mooi uitkijkpunt voor Betancuria, met een prachtig uitzicht op de bergen aan de ene kant en de vallei met Betancuria aan de andere kant. De aanwezigheid van de twee lange mannelijke figuren doet ook geen pijn. 😋😉

9. Onze volgende rondreisdag (woensdag) brengt ons naar het centrum van het eiland, eerst naar de oude hoofdstad Betancuria. Een schattig plaatsje waar we de mooie oude kerk hebben bezocht.

10. Ik keek hier vooral naar uit bij het plannen van mijn vakantie, een wandeling in de Barranco (= kloof) de las Penitas.

Als iemand me weer vertelt dat je niet op Fuerteventura kunt wandelen, laat ik ze een vogel zien ... en deze prachtige foto's. 😅

Het pad leidt vanaf de kleine trekkersparkeerplaats een

11. De voorlaatste stop van onze rondreis door het centrum van het eiland leidde ons van het binnenland naar de westkust naar Ajuy. Daar leidt een wandelpad direct van het zwarte zandstrand langs de rotsachtige kust naar de beroemde piratengrotten.

Nogmaals, een prachtig rotsachtig decor en het geluid van

12. De laatste stop leidde ons op weg naar huis naar deze prachtige mirador, waar je, zoals zo vaak het geval is bij de uitkijkpunten, een kleine parkeerplaats direct aan de straat hebt. Hier moet je een deels steile klim naar de top beheersen om een prachtig uitzicht op de olifantenbergen te hebben. Halverwege

13. Vandaag waren we in Oasis Park, een wildpark met een enorm gebied, opgedeeld in een dierentuin, een botanische tuin en een kameelrijstation. Om eerlijk te zijn, verwachtte ik niet veel, aangezien ik nu niet zo'n fan van dierentuinen ben, dus ik dacht dat het een toeristenmagneet op het eiland was, met

14. Vandaag zijn we voor het eerst verder naar het zuiden gereden op het schiereiland Jandia, en zijn vanaf Jandia deels over het strand, deels langs de promenade naar Morro Jable gelopen.

In Jandia is er nog een walvisskelet en de vuurtoren (Faro) om direct aan het strand te bezoeken. In Morro Jable zijn

15. Op onze laatste dag van de excursie reden we helemaal naar het noorden naar de haven van Corralejo.

Van daaruit vertrokken we met de veerboot naar de bestemming van vandaag, het kleine offshore-eiland Isla de Lobos. Het eiland staat onder natuurbescherming en je moet een "entry permit" aanvragen voor

16. Aangekomen op maandagavond op onze welverdiende vakantie op Madeira, op dinsdag vertrokken we direct voor onze eerste dag excursie met de huurauto. Op het programma stonden Ponta do Sol, Calheta en Camara de Lobos op weg naar huis.

Omdat we in Ponta do Sol ronddwaalden omdat Google Maps ons misleidde

Op onze 2e excursiedag met de huurauto stond als eerste een korte stop in het sprookjesbos op het programma. Het sprookjesbos maakt deel uit van het grote laurierbosgebied en heeft eeuwenoude bomen.

Het was altijd mystiek mistig en veel bomen hebben in de loop der jaren grappige vormen aangenomen.

Hele

18. Het bezoek aan het sprookjesbos was eerder zo kort omdat we een wandeling in Rabaçal hadden gepland.

We gingen naar de "waarschijnlijk mooiste en meest populaire levada-wandeling" op heel Madeira.

Het landschap was werkelijk prachtig en het doel, de waterval uit 25 bronnen, is erg indrukwekkend. Het pad

19. De Pico do Arieiro is gewoon een must-see op elke vakantie op Madeira, dus het was ons duidelijk dat we hier weer naar boven moesten nadat we er tijdens onze laatste vakantie waren.

De zware weg tot 1.810m (vooral als je met een huurauto uit de buurt van Funchal komt) en de daaropvolgende zoektocht naar

20. Voor onze 2e levada-wandeling hebben we deze keer een comfortabelere route gekozen.😇

Het is helemaal vlak langs de levada door het heerlijk groene laurierbos, een prachtig landschap en een geweldig pad, waar ook twee kleine rotskloven doorheen gewandeld zijn.

De bestemming is het uitkijkpunt "Balcoes

21. Voor onze laatste huurautodag op Madeira hebben we weer een geweldige wandeling uitgezocht langs het schiereiland Sao Lourenco op het meest oostelijke puntje van Madeira.

Hier vind je een heel ander landschap met weinig vegetatie (die doet denken aan Fuerteventura), geweldige rotsformaties, prachtig uitzicht