🏔Tirol 🇦🇹

Jule | Der Weg ist das Ziel 🥾🚲🛶

Collectie van Jule | Der Weg ist das Ziel 🥾🚲🛶

1. 🇦🇹 Wildseeloderhaus 🍁☀️🚣

Na de regenachtige dag van gisteren hadden we zulk fantastisch weer niet verwacht. De verrassing was des te groter, het was perfect wandelweer. Dus vandaag gingen we met de 🚡 naar de Lärchfilzkogel. Van daaruit wilden we met zijn tweeën naar het Wildseeloderhaus gaan. Vanwege een bouwplaats is het wandelpad

2. Vandaag was weer een wandeldag. We hebben lang gezocht naar een tocht die zo veelbelovend en kindvriendelijk mogelijk was. We kozen voor de Gräner/Tannheimer Höhenweg, beginnend bij het bergstation van de Füssener Jöchle. Van daaruit leidt een heel mooi, licht dalend en stijgend pad naar de Bad Kissinger

4. Een prachtige en avontuurlijke wandeldag ligt achter ons. Het plan was om samen met onze dochter te overnachten in de prachtig gelegen Landsberger Hütte. We zijn begonnen bij het bergstation Neunerköpfle. Van daaruit was het slechts een steenworp afstand naar de Neunerköpfle zelf en onderweg waren er

Kleine afscheidstour naar de Nördlinger Hütte. We kunnen het niet laten om de laatste postzegel van de Karwendel Höhenweg op te halen. En zo gaat het heel ontspannen van het bergstation Harmekopf naar de Nördlinger Hütte op een ontspannen T2-hoogteloipe. De door Komoot opgegeven tijd klopt helemaal niet

@Anke 🇬🇱 🇧🇻 Zweterige klim door het donkere bos met slapende koeien midden op het pad 😅.

Vandaag is de laatste etappe van het Solsteinhaus naar de Nördlinger Hütte. Het weer is veelbelovend, de regen is eindelijk gestopt. Om 07.30 uur gaan we zeer gemotiveerd van start. Vandaag willen we de Freiungener Höhenweg (211) lopen. Tot aan de Kuhlochspitze gaat alles goed, maar dan verandert de

Onstabiel weer wordt aangekondigd. Nog voordat we beginnen, begint het te regenen. Daarom kiezen we vandaag voor de slechtweer variant van de Karwendel Höhenweg. De andere variant voert over de Haferlekar en zou voor mij sowieso te veeleisend zijn als dagtocht. Dus paraplu open ☔️ en daar gaan we comfortabel

Omdat we niet dezelfde weg terug willen lopen als de dag ervoor, besluiten we een route door de vallei te nemen om een tussenstop te maken bij de herenhuizen. De afdaling is veeleisend en omvat wat klimmen. Daarna gaat het weer recht omhoog. Na een verfrissing bij het snackstation St. Magdalena gaan

Het heeft de hele nacht geregend en gesneeuwd vanaf 1900 m. 🥶 We begonnen dan ook bij 3 graden en door de ene of de andere sneeuwstorm. Zonder sneeuw is dit zeker een vermakelijke route, maar met sneeuw zijn we blij dat we snel op de volgende etappebestemming zijn aangekomen.

Eindelijk beginnen we aan de langverwachte Karwendel Höhenweg. De weersvoorspelling voor vandaag is allesbehalve rooskleurig, er wordt aanhoudende regen voorspeld. De eerste 3 uur hebben we geluk, het begint pas te regenen bij de Isarbronnen. Tot die tijd gaat het gestaag bergop over een breed grindpad

12. Vandaag was het kinderdag met oma en opa op de speelplaats bij de Rosshütte zonder wandelen. Voor mij was in ieder geval een kleine afdaling naar het bergstation mogelijk. Een geweldige zonnige dag in de bergen. ☀️ Morgen gaat het weer regenen.

Op de heenweg met oma & opa over de weg en het bospad naar de Scharnitzer Alm, op de terugweg wat avontuurlijker met de kinderen langs de Isar. Natuurlijk mocht een korte zwemstop niet ontbreken.

14. Vandaag gingen we hoog naar de Seefelder Spitze. Eerst zijn we met de Harmelekopfbahn naar het startpunt. Daarna ging het rond de Harmelekopf en verder naar de Seefelder Spitze (2221 m). Daar was een hapje. Daarna daalden we weer af naar de Rosshütte via de Seefelder Joch (2060 m).

De paden waren soms

Om alvast in de stemming te komen zijn we vanmorgen met opa naar de Hochleithenkopf gegaan. Voor ervaren wandelaars ongeveer 30 minuten over een aangenaam, schaduwrijk wandelpad. We deden er 1 uur over 😅 en we genoten des te meer van het uitzicht.

Kleine geologische verjaardagsreis naar de Waidringer Steinplatte. Het was echt een geweldige dag. Het dinosauruspark is uniek mooi, het uitkijkplatform en zelfs 2 kleine toppen die beklommen moeten worden (1869 m Steinplatte en 1848 m Steinplatte top). Voor een keer geen regen. Geweldig voor kinderen en ouders.

17. Het regende licht in de ochtend en zag er niet zo goed uit. Terwijl we een aangenaam bospad beklommen, werd het weer steeds beter. Bij het eerste zicht zagen we weer blauwe lucht. De weg naar boven is zeer aangenaam voor een klim. Bij de Nördlinger Hütte vulden we onze vloeistofreservoirs en klommen

18. Een mooi pad leidt van de Gapphof direct naar het uitkijkpunt Hochleithenkopf. Ideaal voor een klein avondrondje.

Vroeger was hier zee – Fietsen door het waterland Nederland

Toerfiets Collectie van Niederlande Wasserland

4 dagen wandelen in de Dolomieten – Natuurpark Schlern-Rosengarten