Wandern im West, Ost- und Oberallgäu

MoRi

Collectie van MoRi

1. 🇩🇪 Oberstaufen - Hündlekopf - Rundwanderweg

3. Eigenlijk wilden we vandaag Lindau Island aan het Bodenmeer zien. Helaas heeft het weer onze plannen gedwarsboomd. Net toen we onze auto op de parkeerplaats parkeerden, begon het een beetje te regenen. 🌧️ Helaas werd de regen sterker en hebben we besloten de wandeling stop te zetten.

We hebben de stad

4. Vandaag zijn we in de regen naar Meersburg gereden, waar we werden verwelkomd door vriendelijk weer. Vanuit Meersburg staken we over naar het eiland Mainau en 's avonds namen we de veerboot terug naar Meersburg.

De pracht van bloemen die men hier aantreft is gewoon geweldig.

We waren ook erg onder de indruk

Vandaag waren we in Steibis (Oberstaufen) op de Imberg (met de gondel op en neer) bovenaan hebben we comfortabel het alpine avonturenpad gelopen. Langs het pad vind je veel interessante informatie voor jong en oud.

Voor ons was het weer een geweldige vakantiedag.

6. Op weg naar de Scheidegg-watervallen maakten we een omweg naar de reptielendierentuin. Slangen, spinnen er was vreugde onder de vrouwen.

😁

7. Vandaag waren we in Scheidegg. Eerst waren we in de reptielendierentuin en vandaar wilden we naar de Scheidegger watervallen.

Helaas voor ons heeft Komoot ons vandaag voor het eerst in de steek gelaten, de tour niet correct of helemaal niet opgenomen (zoek naar GPS). Een route maken op een smartphone

8. Vandaag waren we in Sulzberg en hebben we een hele mooie rondwandeling gelopen.

Een deel ging door een prachtig bospad op het oude grenspad tussen Oostenrijk en Duitsland.

Het tweede deel ging door het zeer mooie wilde rozenmos waar we een prachtige veenvijver vonden.

Het derde en laatste stuk ging over

9. Vandaag hebben we een boottocht gemaakt vanuit Meersburg over het Bodenmeer, waar we allemaal erg van hebben genoten. Voor de boottocht wilden we eigenlijk ook Meersburg zien, maar duizenden andere vakantiegangers die te voet of met de fiets waren kwamen ook op dit idee.

We verlieten het na een korte rondleiding.

10. Vandaag waren we in Oberstdorf op de Nebelhorn. Eerst namen we de gondel naar het tweede station Höfatsblick. Omdat we zonder ontbijt vertrokken, hebben we eerst ontbeten.

Daarna zijn we naar de top gereden, waar we de Nordwandsteig hebben gelopen. De paragliders starten onder het bergstation, dus we

Na onze tour gisteren hebben we het vandaag rustig aan gedaan en zijn we naar Scheidegg gereden voor de Skywalk. Op een bijzondere constructie boven de boomtoppen lopen is echt gaaf. Maar het zal niet bij alle bezoekers in de smaak vallen, want de hele structuur trilt een beetje. Het is niet veel om

Voor dit jaar was het de laatste dag in de Allgäu. We hadden de middag gebruikt voor een korte toer door het oude centrum van Wangen.

De oude stad wordt gekenmerkt door beschilderde gevels, vele fonteinen en sculpturen.

13. Vandaag was niks met wandelen☹️. Het regent hier sinds gistermiddag☔🌧️⛈️.

Maar we wilden niet alleen in de cabine zitten. Daarom besloten we het automuseum in Wolfegg te bezoeken. Er zijn veel oldtimers, brandblusapparatuur en van alles te ontdekken. De barokke kerk van Sankt Katharina in Wolfegg is ook de moeite waard.

Nadat de regen 's ochtends was opgehouden, gingen we 's ochtends als eerste winkelen. Na het ontbijt begonnen we onze wandelvakantie met een toer rond Deuchelried.

De paden die we vandaag reden waren meestal gemakkelijk te bewandelen. Het ene of het andere pad dat ik had gekozen was helaas niet begaanbaar

15. Nadat we gisteren de hele dag regen hadden, waren we vandaag blij dat er maar 50% regen was gemeld.

Gisteren op Komoot "hikte" iemand ondanks de regen door de Starzlachklamm, dat bracht ons op het idee om vandaag de kloof te gaan lopen.

Ik had al gekozen voor een kant-en-klare tocht vanuit Komoot die start

16. Deel II

Hier zeggen beelden meer dan woorden. Adembenemend mooi, de paden zijn meestal zo smal dat wandelen met tegenliggers eigenlijk onmogelijk is.

In de weersomstandigheden van vandaag zou het meer dan gevaarlijk zijn geweest.

Het was een vermoeiende maar prachtige tocht. 👍

Na de Pfänder-tour van vandaag maakten we een korte omweg naar Lindau Island. ☕🍧🍰

18. Vandaag hebben we een mooie tocht gemaakt boven de Alpsee bij Immenstadt. De tour had alles wat je nodig zou kunnen hebben; genoeg rustplaatsen, wortels, bos- en weidepaden en vooral een prachtige vooruitziende blik.