Rianne 2021

Rikit

Collectie van Rikit

1. Van Abdij van Berne naar het land van Meijerijstad vv.

Een prachtige wandeling door de natte Natuurparel van het Wijboschbroek. Af en toe was het net of ik door een moeras liep. Een gebied waar ik in de lente en zomer zeker nog eens terug zal keren.

Voor de tweede achtereen volgende zondag ben ik gestart bij de Abdij van Berne in Heeswijk Dinther. Ik had eigenlijk mist, rijp en een zonnetje verwacht. Allemaal ingrediënten voor mooie foto's... Helaas kreeg ik dat zonnetje pas toen ik al weer lang en breed thuis was, was er geen nevel, en was er met

Omdat ik een beetje klaar ben met de blubberige paadjes, ben ik vandaag op stap gegaan voor een rondwandeling. Bij Komoot gebruiker Helmut die ik volg voor zijn mooie wandelingen, vind ik deze stadswandeling. Vanuit Oss is het maar een half uurtje rijden, dus sla ik hem op zodat ik hem straks kan navigeren

Even de benen strekken zonder doel. En gaandeweg wordt er dan een route gevormd. Ik kom over een klein gedeelte over de Landerijen Van Tosse. Het al bestaande Herinnering Bos, wordt uitgebreid zie ik. En zo wandel 👣👣👣👣 ik via de Hazenakker (vijver) weer terug naar huis😊

Even naar Teeffelen op en neer. Een grauwe grijze dag maar toch fijn gewandeld. Gestart bij het Osse meer waar een mooi natuurgebied ligt, maar waar het nu erg drassig is.

Het verslag van deze wandeling staat beschreven op mijn Blog: riannes.blog/2021/02/07/landgoed-waardenburg-en-neerijnen

Vrienden van mij wonen in Waardenburg, en telkens als zij met hun honden gaan wandelen zie ik prachtige foto's uit deze omgeving voorbij komen. Het idee om hier te gaan wandelen is zo

Heerlijke wandeling naar het Vierwindenbos. Op de open vlakte een snijdende wind, maar daar was in het bos niets van te merken. In de diepe sneeuw was het hard werken maar ik heb intens genoten van het buitenzijn in winterse sferen!!😊

Vanmorgen moest mijn Lief in Maren-Kessel zijn, en zodoende had ik een uurtje de tijd om te gaan wandelen over de Maasdijk. Vorige week was het hier hoogwater, dus alle reden om hier foto's nog van te maken.

Vandaag vroeg op pad om foto's te maken bij het Bomenpark, van de zon opkomst. Om 07:03 uur trok ik de deur achter mij dicht. Je moet gek zijn om met -12 te gaan wandelen. Op koude kun je jezelf kleden, maar mijn handen blijft een probleem. Niet zozeer met het wandelen, maar wel tijdens het fotograferen

Een route die ik in november al gemaakt had, maar nog niet aan toe gekomen was. In deze omgeving heb ik al vaker gewandeld, maar deze was toch ook weer de moeite waard. Vooral omdat deze in tegengestelde richting was, in hoe ik anders naar Kasteel Tongelaar loop. Heel afwisselend landschap waardoor het leuk blijft.

Het verslag van deze wandeling staat hier riannes.blog/2021/02/23/ut-liegbenkske

Omdat ik de omgeving van Boxtel een mooi gebied vind om te wandelen, ging ik op Komoot op zoek naar iets wat bij mij past. Dat kon ik niet echt vinden, en daarom heb ik met de routeplanner zelf een wandeling in elkaar gezet

Op de koffie in Lithoijen. Het is maar 10 km er naar toe, maar gaat een groot gedeelte over een saaie polderweg. Daarom gekozen om op de heenweg, dwars door het centrum van Oss Zuid naar het noorden te wandelen. Op de terugweg bleek er een bruggetje gestremd waardoor het wel heel eentonig werd.

Het zonnetje

Het Verslag van de wandeling staat op mijn Blog: riannes.blog/2021/03/05/wandeling-halder

Het was erg nevelig vanmorgen toen ik op pad ging. Ook

deze wandeling heb ik zelf gepland gehad. De start lag in het Buurtschap Halder. Het gaat eerst langs de Dommel ri. St Michielsgestel, bruggetje over en dan gaat

Dank je wel. Een beetje saaie wandeling rechttoe rechtaan en net voor de bui binnen😊

Een verslag van deze wandeling vind je op mijn Blog

riannes.blog/2021/03/25/vressels-bos

Gestart vanmorgen met een heerlijk zonnetje, waarmee ik mij in de eerste uren in het zweet liep. De route heb ik zelf gepland en zo volgde ik een mooi pad langs de Dommel. Op een tak zat een blonde buizerd, die ik

Wandeling naar een gebied waar ik eind jaren vijftig voor het laatst ben geweest... Maupertuus, een stuifzandgebied gelegen in Herperduin.

Een verslag van deze wandeling is te lezen op mijn Blog riannes.blog/2021/03/19/maupertuus

Op een grauwe woensdagmorgen een klein ommetje in de buurt. Niks aparts maar toch lekker gewandeld🥳

19. Vandaag heb ik een wandeling gemaakt door een Natte Parel, gelegen in het zuidelijke gedeelte van de 'Kampina' Gestart in het dorpje Spoordonk, en dan lopend door het Dal van de Beerze. Het pad volgt de Beerze en de vele kleine stroompjes. We maken een klein uitstapje naar een vrij nieuwe uitkijktoren

Wandeling Rondom Groesbeek 1 ging goed tot 15 km en toen was "Wanda" (Komoot app) duidelijk de weg kwijt.

Daarom heb ik het Rondom Groesbeek 1 en 2 genoemd.