ERZGEBIRGE 🌲🌲

Daniel & Diana auf Tour🚶🏼🚶🏼‍♀️🎒

Collectie van Daniel & Diana auf Tour🚶🏼🚶🏼‍♀️🎒

1. #28 🇩🇪&🇨🇿SACHSEN/ERZGEBIRGE Runde von Jöhstadt🚂 🛤🚃über Talsperre Preßnitz⚒

Bedankt Klaas. We zijn vroege vogels. U kent het gezegde: "De vroege vogel ..." 😉 Om 5.00 uur opgestaan, om 6.00 uur vertrokken en om 7.00 uur vertrokken.

Vandaag hebben we de Bohemian Fog voor het eerst gezien. Wat een natuurlijk schouwspel en op de een of andere manier eng. Koud, mistig en winderig.

2. @ERZfrau ja met Kurt is jammer! Tot nu toe kenden we hem alleen van de tv en keken vandaag nog steeds naar Utube (was altijd veel en vond het leuk om te bezoeken☕🍰). Ik hoop dat als we de tour opnieuw op dezelfde manier uitvoeren, we dat zullen hebben. De ronde is echt geweldig Het hoogtepunt kwam aan

4. 😍Prachtig Ertsgebergte: In het diepste en meest rustieke bos voel je je als een dwerg met de enorme bomen. Dus vandaag stootten en strompelden we vaak bergafwaarts en weer net zoveel bergop (genoeg zitplaatsen)

5. Het liefst een klein college, maar alles is goed verlopen😏: Komoot, waar ben je geweest? 🙄

We hadden ons de ronde anders voorgesteld. Halverwege verliet Komoot ons en gingen we alleen op gevoel en richting verder. Helaas was onze geplande route weg en zo leidde de weg ons door de woonwijk 🏘u. Tuinen

6. De twee seizoenen tour:

🌲De bospaden waren ijzig en weggespoeld door smeltwater, dus een moedige sprong over kleine "beekjes" was noodzakelijk.

Ook de bosvoertuigen hebben hun diepe sporen achtergelaten. Helaas hebben we de modder op broekspijpen en wandelschoenen meegenomen naar de Stollbergers👣👀.

Stollberger

7. De stormmigratie genaamd Luis:

🌺De tocht bracht ons naar het rustige dorpje Drebach met de prachtige krokusweiden die nog niet in volle bloei staan.

🌫 Vandaag werden we verdreven door storm "Luis". Sommige windstoten waren zo sterk dat we moeite hadden om op de been te blijven. Het positieve was met

8. 🔚Degene met obstakels voor het doel - tour:

Aangekomen op de parkeerplaats vroeg in de ochtend, met uitzicht op het kasteel, begonnen we vol verwachting aan onze tour nadat deze na 15 minuten door Komoot was verklaard ... 🙄

... nam de eerste beste parkeerplaats en Komoot dacht dat het beginpunt waarschijnlijk

9. The - The forest writes history - Tour⏰:

... We have never had a tour with such bizarre discoveries.

Always happy in the ERZGEBIRGE💚 ... not been here for a long time, it was finally time again.

On the leisurely hike through the wild Ore Mountains with its panoramic views, large conifers and cascading

10. De "Drie Steden Tour":

Alles klopte vandaag...

☀️Volle zon, kleurrijke natuur gehuld in mist🍂🍃, de geur van herfstbladeren🍁😌, verre uitzichten tot aan de Fichtelberg en Auersberg⛰ en last but not least, vriendelijke groeten van bewoners 🗣van de 3 steden in het Ertsgebergte...

🍀GlückAuf⚒.

Van Bad Schlema

11. De "Wat is er aan de hand in Geyer?" Tour🤔:

Kort antwoord: niets.

geen bakker of slagerij, geen restaurant en vooral geen kerstboom (misschien hebben we die over het hoofd gezien🤷🏼‍♀️). De hond (of de gier?) wordt hier letterlijk begraven.

Maar wat Geyer heeft: een enorm gat - "The Binge".

Een ping gemaakt

12. De tour "We konden niet omhoog"⛔:

🏗️Helaas was de weg naar het bovenste stuwmeer van de dam afgesloten vanwege bouwwerkzaamheden.

Het pad leidde ons dus alleen langs deze enorme "badkuip", altijd met uitzicht op de heuvel en zijn zonnestelsels, waarvan er vele omringd waren door de vingerhoed🪻.

🐿️Meteen

13. De "Verloren Plaatsen Tour"🏚️🪟🚪:

🏨Het startpunt was vanaf het Jens Weissflog Hotel (tevens onze accommodatie 😉...geen reclame) en we kwamen Oberwiesenthal tegen met rugwind en donkere wolken.

🏚️De eerste aanloophaven was de VERLOREN PLAATS “KÖNIGSMÜHLE” met de resterende overblijfselen van een muur

14. ⚒️Glück Auf of zoals wij in Zwigge zeggen: “Gauf”.

"Mensen drukken hun stempel op de bostocht"🧻🗑️🧋:

Op onze reizen brengt het daglicht vaak armoedige waanzin en door de mens veroorzaakte, soms 'ik haat de natuur'-houdingen naar voren, en daarmee hun innerlijke waanzin. Vandaag moesten dus de takken