Rundtouren in und um Chemnitz

🤠 Fossi Baer 🚴‍♂️🏄⛰️

Collectie van 🤠 Fossi Baer 🚴‍♂️🏄⛰️

Eine Sammlung kleinerer Touren in Chemnitz und um Chemnitz , die unsere Stadt aus den verschiedensten Blickwinkel zeigt.

1. Gravel-Tour nach Schöner Ausblick auf den Höhen von Erfenschlag nach Altenhain

Klein gezellig rondje voor de zondag (maar werkt ook op donderdag:o)), vooral fijn met goed zicht. Vergeet de GoPro niet! Van Chemnitz Reichenhain langs Erfenschlager Bad op de Harthauer Weg naar het prachtige uitzicht, dan naar beneden naar Einsiedel. Langs het Talsperrencafé de viskwekerij in tot aan

De tour was eigenlijk gepland om mijn nieuwe banden te testen. Dat wilde ik op verschillende ondergronden proberen...uiteindelijk was het een mooie toer rond Chemnitz. Niet te ver, zodat iedereen met alle wielen het aan kan. In het begin, na de walsmolen, hebben we 2 kleine obstakels (trapjes) die je

Ik heb deze kleine tour gedaan met mijn kleindochter (7).

Ze wilde haar nieuwe mountainbike (KUbikes 20L MTB) testen.

We hebben een beetje vals gespeeld, voor de bergopwaartse passages in deze tour hebben we een "Follow Me" ... maar ze reed de paden helemaal alleen. Hoogtepunten waren de afdaling naar

doelloos (bijvoeglijk naamwoord)

geen vast, herkenbaar doel vertonen; niet precies weten waar te gaan.

Dat overkwam mij vandaag, ik wilde de eerste toer maken na een ongeplande gedwongen pauze in het mooie weer, helaas nam de motor van mijn eBike na slechts 2500km afscheid van mij. Gelukkig nog binnen

omdat het zo mooi was een vervolg...

Deze keer reden we naar de andere kant van Chemnitz door het Zeisigwald ... het weer had altijd de optie "Afbreken" ... hield stand maar koel. Weer weg van de straten en met geheime paden ... geasfalteerd en gemakkelijk te rijden met kinderen, speeltuin aan de bosweg

Vandaag stond een rondleiding in het prachtige Striegistal op de planning. Helaas was het weer ons niet goed gezind. Dus dat hebben we uitgesteld ... maar in de vroege namiddag hadden we onze kans ... voor een kleine rondleiding door de stad.

Natuurlijk hebben we het gebruikt en kwamen we helemaal droog terug.

8. Vandaag heb ik na het werk een rondje gereden met een toer die ik van Buddel heb overgenomen. Binnen de stad kan deze lus gerust achterwege blijven. Op het industrieterrein aan de Heinrich-Schütz-Strasse rijdt u het beste het Zeißigwald in. Vanaf dat moment was de tour echt gaaf, ik ken echt veel geheime

9. Vandaag een kleine rondleiding na het werk. Even een Komoot-aanbeveling aangenomen, het start- en eindpunt aangepast en daar gingen we ...

Er waren nog een paar bochten die ik niet kende, geweldig?

Maar alles ging goed en vlot, behalve de trap in het waterwerkenpark, die kan naar beneden worden verplaatst

Ga vandaag fietsen in het beste weer ... met een tocht die ik gedeeltelijk heb overgenomen (graven), maar sterk aangepast. Absoluut geschikt voor elk type fietser, vrijwel geheel verhard behalve enkele kilometers op de ijzeren weg en enkele verbindingsstukken die soms nodig zijn. Jammer dat ik het helemaal

11. Kleine after-work tour op vrijdag. Ik had geen echt plan en geen route om naar beneden te gaan. Ik wilde bij mooi weer wat meer fietsen en me laten afdrijven. Desalniettemin is het een mooie tocht geworden denk ik.....🤠🤘

...en het regende toch niet. 🌧️ Dus haast je op de fiets 🚴‍♂️ en in ieder geval een beetje ontspannen toer door de stad.🏘️🏠🏣 Een paar verborgen paden die we altijd al wilden verkennen, wederom door de "kiembuis", die eindelijk weer open is en een stukje door het Küchwald naar Altendorf. We reden

Een klein zondags rondje door de stad Chemnitz 🚴🌞🌃.

relive.cc/view/vNOP4Y2nz2O

komoot.de/tour/960992311?ref=atv

Beton hoog is stabiel 🌞, het seizoen is nog niet voorbij...

Tour 2 vandaag - 🚦 Stoplichtvrij in Chemnitz... buitenwijken in het oosten.

Ik heb geprobeerd om de 🚂 Bahntrasse in Chemnitz Altendorf op te nemen, die binnenkort naar Grüna zal leiden met een aansluiting op het fietspad Mittelbach - Lugau

15. Er waren onlangs een paar opmerkingen op Komoot dat fietsen in Chemnitz onder is en beter stoplichtstop sport te noemen. Als je met de fiets naar je werk gaat, kan ik het helaas niet oneens zijn. Maar als recreatieve fietser heb je de keuze van het pad dat je wilt fietsen.

De uitdaging is om alle uitvalswegen

Vandaag een kleine spontane toer met de buren, een paar afspraken achterlaten, daarna een heerlijke koffietafel bij schaefers-herzstueck.de in Rottluff...☕🍰🥧🥮☕

Daarna hebben we het nieuwe premium fietspad gereden, er is veel vooruitgang te melden, grote delen zijn al geasfalteerd en heel belangrijk

17. Vandaag voor zondag maakte ik een kleine proefrit 🚴‍♀🚵 de stad in met mijn kleindochter. We "liepen" de eBike van mijn vrouw, het werkte heel goed en we hadden ook plezier. Terwijl we hier eerder waren, hebben we ook de ijsprinses 🍨👸 bezocht, die nog steeds in de Bellini woont. Met een paar korte

18. Tijdens de tour van vandaag heb ik een aantal routes samengevat die door Chemnitz of langs Chemnitz lopen en er een kleine tour van gemaakt.

1) Ringroute Chemnitz

2) Route Chemnitz - Karlsbad (CKB)

3) IJzeren weg

4) Karlsroute - Hoofdroute (KARL)

5) Mulde - Lichtenstein - Glauchau (MLI)

19. Vandaag was oktober weer "gouden", 🌞 Temperatuur 24°C (in oktober !!) - er gaat dus niets boven 's middags op de fiets stappen... een tocht "met zonder" veel vuil, geplukt uit de Komoot fundus , kleine aanpassing vanaf Start/finish...en toen konden we aan de slag...

Mooie tocht, niet te lang, met mooi

20. Het is momenteel "rubberlaarzenweer" in het bos 🪠en onze fietsen 🚴‍♀🚴 staan in de kelder, schoon en met onderhoudsbeurt 🧰 voltooid.

Maar het was te lekker om met pijn op de bank te liggen, dus heb ik snel de nieuwe wandelschoenen 🥾 van de Kerstman 🎅 vastgemaakt en ingelopen.

Wij wensen de Komoot

We waren vandaag op zoek naar de lente. Je kunt het nog niet zien, maar je kunt het wel ruiken... en zien? ...

Maar een beetje. Hij doet een poging...

Volgens de strikte regels van de Komoot-gemeenschap kon de "beloningsijscoupe" 🍧 niet ontbreken, die vandaag verkrijgbaar was in Cafehaus Michaelis am