Dolomites

Yvo In Den Bosch

Collectie van Yvo In Den Bosch

The Dolomites are characterized by the most beautiful shear and capricious rock faces of the Alps. They make for the most pitoresque and fantasy like back-drop. In addition, the Dolomites are host to some of the most blue-emerald lakes of the Alps. Even the history enthusiasts are in the right place here, as there can be found many artefacts from WWI throughout the Dolomites (amongst which empty shells, food cans, barb wire, old construction materials, and some of the most impressive shafts, caves and bunkers, excavated right into the mountains). Some highlights of this area include: Tre Cime, Lagazuoi, Lago di Sorapis, Lago di Braies, Lago di Carezza, Ceceda, the Geisler mountain peaks, the Langkofelscharte, and Cëdepuent.

1. Alps - Dolomites - Tre Cime

Heel erg bedankt voor al die leuke reacties! De Dolomieten zijn absoluut fantastisch en er gaat niets boven alles wat we ooit eerder hebben meegemaakt 🥰 Die schuifkracht en grillige rotswanden rond de meest ongerepte bergmeren zijn gewoon adembenemend 🏔🤩

Na een paar intense wandeldagen was het leuk om achterover te leunen en wat te ontspannen aan het prachtige Lago di Braies. Natuurlijk niet zonder een korte wandeling om de omgeving een beetje te verkennen;) We kwamen om 7 uur voor de massa aan bij het meer om wat rust te genieten en de prachtige waterreflecties

Nou, dit bleek een behoorlijk spannende route te zijn 😜 Het bracht ons helemaal naar de hoogste bergrug van het Lagazuoi-gebied, wat volgens Komoot een gemakkelijk wandelpad had moeten zijn... Hoewel we in het begin nog steeds konden , op een gegeven moment was het een val van 10 meter met ijzers die

Eindelijk konden we naar Lago di Sorapis wandelen; stond al lang op onze verlanglijst en met goede reden!! Dit moet het blauwste smaragdgroene meer zijn dat ik ooit heb gezien 😃

6. De wandeling van vandaag bracht ons richting Lago di Carezza. We werden verwelkomd door een ongerept blauw meer dat uit de vroege ochtenddauw tevoorschijn kwam met de grootste prachtige rotsformaties van Latemar erachter torenhoog. Een geweldige setting die ons sprakeloos maakte. Omdat we een behoorlijke

7. Toen we wakker werden met een magische vroege zonsopgang boven de Ceceda-pieken, waren we absoluut verbluft door de schoonheid van deze plek. Toen we eerder deze week van een afstand getuige waren van de torenhoge Geisler-toppen (kerk St. Magdalena), besloten we vandaag een grote wandeling te maken die

Bedankt Ally, we lezen je opmerkingen met veel plezier! Ik vind het echt leuk om andere mensen te kunnen inspireren voor avontuur en het buitenleven :) Haha, hoewel ik serieus zou kunnen leven van de adrenaline van de bergen en mijn 2 partners in crime, geef ik geen goede espresso door met Kaiserschmarrn

9. Onze laatste dag om de Dolomieten te verkennen; de tijd vliegt als je op avontuur bent 😉 Bij zonsopgang begonnen we ons een weg omhoog te banen naar de Cëdepuent-bergen. We wisten niet dat we getrakteerd zouden worden op een van de meest diverse en bizarre landschappen en uitzichten op de bergen die

10. Vandaag kozen we voor een meer ontspannen herstelwandeling, die desalniettemin zeer bevredigend was. We besloten om vanaf het Fedaia-meer te wandelen, wat ons trakteerde op enkele van de meest spectaculaire uitzichten op de Marmolada-gletsjer aan de overkant van het meer. Wederom op de hogere delen van

11. Een geweldige wandeling door de besneeuwde toppen van de Dolomieten 🤩 Er was eigenlijk nog behoorlijk veel sneeuw voor deze tijd van het jaar waardoor het gebruik van stijgijzers noodzakelijk was om enkele gevaarlijke stukken te doorkruisen. Als gevolg daarvan hadden we de bergen helemaal voor onszelf

Vandaag zijn we naar de Piz Boë gewandeld, een van de hoogste toppen van de Dolomieten (3150 m). Omdat het centraal gelegen is, heb je een prachtig 360 graden uitzicht op vrijwel alle grootste toppen van de Dolomieten, en zelfs sommige over de Oostenrijkse grens (bijv. Grossglockner). We wilden onszelf

13. Waw, weer een geweldige tour die ons vol ontzag heeft achtergelaten! ! Deze keer een bezoek aan de verbazingwekkende Rosengarten-bergen, synoniem voor zijn puntige pieken. Een wandeling die het allemaal had: weelderige groene bossen, watervallen, rotsachtige pieken en beklimmingen, het meest verbazingwekkende

14. Route nummer 1 vandaag: De Cinque torri bergen en het prachtige lago di Limides.

Route nummer 2 vandaag: De Fanes watervallen. Door alle late sneeuwval dit jaar is de hoeveelheid water die de berg afstroomt enorm! Deze wandeling neemt je mee langs de waterval en trakteert je op de meest verbluffende en indrukwekkende uitzichten. Als je nat durft te worden, zijn er zelfs twee punten

16. Een prachtige tweedaagse wandeling die ons door het beste van de Dolomieten voert, van de meest pittoreske kapelletjes en kerken tot de prachtige Geissler-toppen met de altijd indrukwekkende Seceda-piek. Omdat de zon al aan het ondergaan was, besloten we ons kamp op te slaan vlak onder deze prachtige

17. Onze laatste dag in de Dolomieten besloten we om naar de Tre Cime-regio te gaan, maar deze keer de andere kant te verkennen en omhoog te klimmen naar de Cima Fiscalina Est. Jongen waren we in voor een verrassing! ! Ik heb nog nooit zulke enorme verticale druppels van honderden meters meegemaakt! Hoewel

Haha ja, we proberen hem zoveel mogelijk mee te nemen, maar sommige wandelingen zijn gewoon te moeilijk voor hem, dus daar mag hij zijn dutje doen en bijkomen ;)