Der perfekte AhrTag im Ahrtal | #DerperfekteAhrTag

Ahrtalwandern

Collectie van Ahrtalwandern

Der Perfekte Ahrtag im Ahrtal #DerPerfekteAhrtag
Willkommen im wunderschönen Ahrtal! Diese Sammlung ist perfekt für alle Naturliebhaber, Wanderer und Fahrradenthusiasten, die das Beste aus ihrem Tag im Ahrtal herausholen möchten. Von atemberaubenden Landschaften bis hin zu malerischen Weindörfern hat das Ahrtal alles zu bieten. Tauche ein in die Schönheit dieser Region und erlebe einen unvergesslichen Tag voller Abenteuer und Entdeckungen.
Für ein- oder mehrere Übernachtungen steht Euch unser AhrPart Hotel Central in Bad Neuenahr gerne zur Verfügung.
Alle Infos unter hotel-central-lentz.de

1. #DerperfekteAhrTag 1 | Rund um Ahrweiler und die Maibachklamm im #ahrtal

De perfecte Ahr dag 1.

We vertrekken vanaf het treinstation "Ahrweiler Markt".Als u een gastenkaart in het hotel heeft gekregen, kunt u als privéreiziger gratis gebruikmaken van het openbaar vervoer in het Ahrdal.

Vanaf daar lopen we een beetje naar het oosten, langs de steile wijngaardhellingen in Walporzheim

2. De perfecte AhrTag 2.

Wij vertrekken vanaf het station "Altenahr", indien u in het hotel een gastenkaart heeft ontvangen, kunt u als particuliere reiziger gratis gebruik maken van het openbaar vervoer in het Ahrdal.

Van daaruit gaan we over de Ahrbrücke richting Roßberg, de route is goed bewegwijzerd en

4. We beginnen bij de Niedertor en lopen naar rechts, langs de Bossardstraße naar de Adenbachtor (je kunt hier ook afslaan en een omweg maken naar de brugpijlers) en vervolgen richting Obertor. In dit deel van de gracht is vorig jaar bijna helemaal opnieuw ingericht.

Vanuit Obertor gaan we om de Ehrenwall

5. Door het Langfigtal naar Engelsley - geen wandeling -

In Altenahr, direct aan de grote parkeerplaats voor de tunnel, begint het Langfigtal, een natuurparadijs in het hart van het Ahrdal en tevens de locatie van een van de mooiste jeugdherbergen van Duitsland.

Vandaag willen we naar Engelsley gaan en genieten

6. Aangekomen bij het treinstation van Mayschoss, lopen we een paar meter langs de stacaravanhaven naar de kleine brug over de treinsporen. Daar ga je recht de berg uit en bij de tweede kruising rechtsaf richting Teufelsley.

Het pad gaat gestaag omhoog en biedt een prachtig uitzicht op Mayschoss en de Saffenburg

Gemiddeld
    Gemiddelde wandeling. Goede conditie vereist. Vooral goed begaanbare paden.
  8. De perfecte AhrTag 9 begint bij het treinstation in Dernau.

Vanaf hier gaat het door Dernau, langs vele kleine wijnbars en verfrissingen, omhoog de wijngaarden in op het rode wijnwandelpad in de richting van Walporzheim. Het eerste stuk is behoorlijk steil, maar wordt beloond met een geweldig uitzicht

9. De perfecte AhrTag 10 begint bij het treinstation in Dernau.

Vanaf hier gaat het door Dernau, langs vele kleine wijnbars en verfrissingen tot in de wijngaarden op het rode wijnwandelpad in de richting van Rech. Op dit deel zijn er enkele zeer mooie, smalle stukken die belonen met geweldige uitzichten

10. De perfecte AhrTag 11 begint bij het treinstation in Bad Neuenahr of de Bergstrasse.

Vanaf hier gaat het over de Heerstrae omhoog naar het rode wijnwandelpad naar het oosten, langs de zogenaamde Bourgondische Feestweide naar de Schwertstal. Hier gaat het weer omhoog en langs de prachtige weilanden, onder

11. We beginnen onze perfecte AhrTag bij het treinstation in de wijnstad Walporzheim en lopen een paar meter naar het oosten door de kleine tunnel, dan rechts langs de wijngaarden naar de Romeinse villa.

Daar aan de linkerkant, voorbij het documentatiecentrum van de regeringsbunker, de wijngaarden boven Ahrweiler

12. Met de fiets comfortabel door de wijngaarden van Altenahr naar Ahrweiler, of andersom.

Sinds de nieuwe brug bij Laach het gat heeft gedicht, kun je prachtig en nu veilig van het verkeer langs de Ahr rijden en in alle rust genieten van het prachtige landschap.

Veel plaatsen om te stoppen voor een drankje

13. De perfecte AhrTag 14.

Onze tocht begint vandaag bij de Ahrweiler Ahrtor en leidt ons langs de wijngaarden langs het klooster Kalvarienberg via Walporzheim en het fietspad parallel aan de spoorlijn naar het wijn- en cultuurdorp Dernau.

Daar gaan we over het spoor en dan links omhoog richting de Krausbergturm

14. De perfecte AhrTag 15.

Onze tocht begint vandaag bij de Ahrweiler Ahrtor en leidt ons langs de wijngaarden langs het Kalvarienberg-klooster via Walporzheim en het fietspad parallel aan de spoorlijn, langs Marienthal, Dernau en Rech naar Mayschoss.

Daar rijden we langs het treinstation over het kleine spoorbruggetje

15. De perfecte AhrTag 19.

Onze tour begint vandaag bij Ahrweiler Niedertor en voert ons langs de Friedrichstrasse langs de kanontoren en Ahrtor over de Ahr-brug naar het Kalvarienberg-klooster. Vandaar door de wijngaarden via Walporzheim en het fietspad parallel aan de spoorlijn tot kort voor Marienthal