Swiss Alps

Yvo In Den Bosch

Collectie van Yvo In Den Bosch

The Swiss Alps, home to some of the highest peaks of the Alps among which the famous Matterhorn, the Jungfrau, the Schreckhorn and of course the mythical Eiger. As a result, you will see snowy peaks, icey glaciers, the bluest mountain lakes and stunning waterfalls throughout the year. Combine all of that with lucious green meadows and forests, buzzing wildlife, and enchanting little old villages with their traditional wooden houses and you'll know why the Swiss Alps are some of the most beautiful places to hike in Europe!

1. Alps - Jungfrau Region - Stechelberg, Busenalp, Talbachfall, Tanzbödeli

We vertrokken bij een vroege zonsopgang boven de Lauterbrunnen-vallei en baanden ons een weg door een van de mooiste en meest schilderachtige routes van het Jungfrau-gebied, inclusief vrijwel alles waarom we zo van deze plek houden <3

Schitterende vergezichten op de omringende besneeuwde bergtoppen, de

We werden wakker op een mistige vroege ochtend in Wengen en namen de trein naar Lauterbrunnen. We wisten niet dat we getrakteerd zouden worden op een van de mooiste bergmeren die Zwitserland te bieden heeft! De Oeschinensee lijkt het beste van de Alpen, Canada, IJsland en Noorwegen te combineren :) Na

4. De laatste dag van onze vakantie hebben we besloten om er helemaal voor te gaan en ons volledig onder te dompelen in alles wat de Alpen te bieden hebben. We klommen helemaal naar de Schilthorn-piek op 2970 meter. Ik hou ervan hoe het terrein en de natuur volledig veranderen van bos en beekjes, weiden

5. Bedankt jongens!

@Stephan: Natuurlijk, ik gebruik mijn iphone11 met wat Adobe Lightroom na het bewerken om alle kleuren en contrasten naar voren te brengen, zodat het er levensechter uitziet :)

6. Eindelijk terug naar onze geliefde Alpen!! Deze keer wandelen & fietsen door de geweldige Jungfrau-regio <3

7. We zijn weer in de Alpen!! Deze keer de prachtige Alpstein-regio verkennen. In eerste instantie wilden we hier een 3 daagse hike doen om de mooiste stukken te combineren; helaas was het vooral vanwege de hitte een beetje te veel voor onze driebenige vriend en besloten we na 2 dagen terug naar beneden

8. Voordat we de Alpstein-regio achter ons lieten, besloten we een korte tocht naar Hoher Kasten te maken en een terugreis naar de prachtige Saxer Lücke. Het is gewoon bizar hoe overlappende tektonische platen deze afschuiving en grillige rotswand hebben gecreëerd.

9. Vandaag zijn we aangekomen in Haslital, vlakbij Brienz; een prachtige regio die wordt omringd door enkele van de hoogste bergen van de Alpen, waaronder de Jungfrau, de Schreckhorn en de beroemde Eiger. Hierdoor zijn er door de hele vallei vele mooie gletsjers en watervallen te vinden. We namen de indrukwekkende

10. Een regenachtige dag vandaag; dus wat is er beter dan een korte ronde door de nabijgelegen kloof (Alpsbachschlucht) met zijn prachtige watervallen en een mooi uitzicht op Meiringen. Het bleek een behoorlijk avontuurlijke route te zijn, want de steile klim werd behoorlijk glad. Onze drievoeter had nogal

11. Nog een tour die al een tijdje op mijn verlanglijstje stond: De beroemde Aletschgletsjer, de langste gletsjer van de Alpen. Het was behoorlijk bewolkt en mistig toen we de berg op kwamen, dus het kostte wat geduld en geluk voordat de wolken zo nu en dan doorbraken. We wandelden helemaal naar beneden

12. De Brienzer Gratweg en de Hardergrat staan al een tijdje op mijn verlanglijstje, en met een goede reden! Jongen, dit moet een van de meest verbazingwekkende bergkamklimmen van de Alpen zijn. We namen de Brienzer Rothorn Bahn (een klassieke stoomtrein) de berg op, wat ongeveer een uur duurde en ons voldoende

13. Vandaag zijn we aangekomen in Wallis, de thuisbasis van de hoogste bergen van de Alpen. Als gevolg hiervan zijn er in alle richtingen besneeuwde toppen en gletsjers! We wandelden langs het Moiry-meer naar de hut. Vanaf daar heb je een verbluffend uitzicht op de Moiry-gletsjer. Op onze weg naar beneden

14. Een regenachtige dag in de Annviers-vallei 🌧️ Wat is een betere manier dan om de spieren een beetje te laten herstellen en een mooie ontspannende wandeling te maken door de lege straten van het betoverende oude stadje Grimentz; het dorp mogen we een week lang ons thuis noemen 😃 Om beschutting te zoeken

15. Vandaag zijn we van Zinal omhoog gewandeld naar de Roc de la Vache die een prachtig uitzicht biedt op de Turtmann-gletsjer. Van daaruit wandelden we terug naar beneden en namen een verfrissende duik in het Lac d'Arpitettaz om af te koelen 😃 en volgden de waterval terug naar de vallei.

16. We gingen met de kabelbaan van Zinal naar Sorebois en vanaf daar begonnen we de bergkam te volgen om te zien hoe ver we konden komen met onze harige vriend. Het is ons aardig gelukt en we werden getrakteerd op een prachtig uitzicht op de omliggende bergen (in de verte zie je zelfs de Matterhorn) en het

17. Yesss, eindelijk gingen we naar Zermatt, de regio met de beroemde Matterhorn waar ik als kind van droomde om op te groeien. Ik heb deze plek nog nooit eerder bezocht, dus het was een speciale gelegenheid 😃 Aanvankelijk hadden we een andere route gepland, maar toen we bij de Schwarzsee kwamen, was de