Wunderschönes Mallorca

Xray2307

Collectie van Xray2307

1. 2019-09-23 17:10 - Mallorca 01 - St. Elm - Torre Cala d'en Basset - Pas d'en Grau - St. Elm

Om 01:15 gaat de wekker en om 02:00 staat de taxi naar het vliegveld voor de deur.

Check dan in en vertrek op tijd om 05:00 uur.

10 minuten voor 07:00 landden we in Palma en om 08:30 waren we al bij het hotel.

Een uitgebreid ontbijt en dan is het even wachten, want de kamers zijn pas om 14.00 uur klaar

2. We beginnen de dag lang en goed uitgerust. De komootlijst moet nog doorgewerkt worden en dus gaan we na een stevig ontbijt rond 10.30 uur op de wandeltocht naar het Sa Trapa-klooster.

Een prachtige, maar ook niet al te gemakkelijke tocht met wat “touching the rock”, afhankelijk van welke route je neemt

4. Sunny zei dat we vandaag niet genoeg hadden gedaan, dus na het eten hebben we de "mijl" van St. Elm weer gedraaid.

Niet helemaal levendig zoals in de hoofdstad, maar toch mooi.

Voor mensen die hier willen wandelen is het altijd voldoende

Zoals beloofd, gehouden: Sunny kreeg vandaag wat rust omdat we Sa Dragonera bezochten.

Bij de vorige wandeltochten hebben we vaak Sa Dragonera in gedachten gehad en daarom vandaag daarheen gereden.

Natuurlijk wilden we ook wandelen, omdat we vanwege tijdgebrek nog niet het juiste deel van het eiland hebben

6. The infinite ?, funny tour.

We also did not run until it was no longer possible, but the view of the course gave rise to the tour title.

Well, the course does not look quite right, but for correct presentation we would have had to change the point of intersection.

But a piece of main street would have been

7. Vanmorgen hebben we eerst onze huurauto opgehaald zodat we wat wendbaarder zijn met de tochten.

Aangezien het afleverstation in Paguera was, namen we eerst de bus van St. Elm naar s'Andraxt (lijn 100) en stapten daar over op hetzelfde punt en gingen verder met lijn 102 naar Paguera. 2 personen € 6,20

8. Je bent mobiel met de auto.

Dus vandaag zijn we naar het Tramuntana-gebergte gereden en hebben we een rondleiding gemaakt door restaurant Es Grau, een uitkijkpunt met een panoramisch uitzicht op Estellencs.

Er zijn voldoende parkeerplaatsen daarboven en er zijn geweldige uitzichten vanaf het startpunt

9. Vandaag zijn we begonnen waar ons doel gisteren was: Estellencs.

Er is een prachtig pad, een etappe van de GR 221, van Estellencs naar Banyabulfar, onze bestemming van vandaag.

Allereerst gaat het de weg op vanaf Estellencs, dan parallel op een voetpad en later weer op de weg.

Pas na ongeveer 1,5 km schakel

10. Today we hiked from Banyabulfar to Port de Canogne.

The car was parked in a public parking lot in front of the village (seen from the direction of St. Elm) and Komoot had suggested a way from here.

I suppose that did not work.

First we went to the center, then towards the beach.

Everything looked beautiful

11. Vandaag heb ik mijn dierbaren een welverdiende rustdag gegeven nadat ze alle tours zonder klachten hadden doorlopen.

Persoonlijk heb ik hem echter gebruikt om een echte Mallorcaanse top te beklimmen: de Galatzo (1027 m).

De Galatzo is een van de belangrijkste toppen van de Serra Tramuntana en vanaf de

12. Voor vandaag hadden we weer een rondwandeling gepland die ons van Soller naar Fornalutx zou leiden en dan via Biniaraix terug naar Soller.

Voor iedereen die geïnteresseerd is in de route, hier is de link naar de tour:

komoot.de/tour/60944163

Dus in en uit de auto, de rit naar Soller duurt meer dan een uur

13. Vandaag was het heel relaxed.

Rond 12.30 uur hadden we een afspraak om vrienden te ontmoeten die ons hadden uitgenodigd voor een kleine boottocht.

Op de weg van St. Elm naar Port d'Andratx, omdat we nog tijd hadden, maakten we een kleine stop in het dorp s'Arraco.

Een kleine gemeenschap, van oorsprong Spaans

14. "time-out", een sportboot van 9 meter, 6,2 L, 350 pk en een snelheid van 40 knopen, dat wordt zeker een snelle rit.

Het werd!!

Van Port d'Andratx gingen we naar Sa Mola, het schiereiland gedomineerd door de prachtige Far de la Mola vuurtoren, naar de volgende baai, Cala Llamp.

Dan rond Cap de Llamp richting

15. Vandaag hebben we de rondreis gelopen die twee dagen geleden moest worden afgelast vanwege het onweer en de urenlange hevige regen.

Vanwege de precaire parkeersituatie kozen we niet voor Soller als startpunt, maar voor de Mirador de ses Barques.

Als je niet te laat komt, vind je altijd een plekje op twee

16. Na de geweldige wandeling (hier is de link):

komoot.de/tour/97583252

Daarna reden we naar Puerto Soller, maakten een korte rondleiding door de natuurlijke haven en aten toen.

Een mooie afsluiting van een veelbewogen dag wandelen op Mallorca.

17. Vandaag hebben we de laatste toer samen gedaan op de Cap Andritxol.

De aanbeveling van Inti58 was echt goed: een kleine maar leuke tour, niet erg lang, niet erg inspannend, maar toch met gigantische uitzichten op de weg omhoog en van Cap Andritxol naar de omliggende baaien en plaatsen.

De terugweg ging

18. De pauze in het "Hotel Cala Fornells" en het bezoek aan de "Petit Cala Fornells" vond plaats na een wandeling naar het hoogste punt van Cap Andritxol, het schiereiland tussen Cala Fornell en Peguera.

Link om te wandelen:

komoot.de/tour/97878715

19. Van St. Elm tot aan de Puig d'en Farineta.

Onze laatste tour voor dit jaar op Mallorca was weer een echt hoogtepunt.

Ondanks de hoogte van slechts 324 meter biedt het uitzichtpunt een prachtig uitzicht op de omliggende steden en bergen en verrast het ook met een bijzonder uitzicht op Sa Dragoons.

En: het

20. Onze laatste tour op Mallorca voor dit jaar ging van St. Elm naar de Puig d'en Farineta en eindigde in s'Arraco.

Hier is de link naar de rondleiding:

komoot.de/tour/98006749

Eigenlijk wilden we vanuit s'Arraco met de bus terug naar St. Elm, maar de wachttijd zou zo lang zijn dat we te voet zijn gegaan.