Nationalpark Berchtesgaden

Map data © OpenStreetMap contributors
Over Nationalpark Berchtesgaden

Der Nationalpark Berchtesgaden ist der einzige Alpennationalpark in Deutschland. Hohe Berge, tiefe Täler und kristallklare Gebirgsflüsse kennzeichnen dieses einzigartige Schutzgebiet. Natur Natur sein lassen, so lautet das Motto hier. Mit einer Höhenamplitude von 2110m vom Königssee bis zum Watzmann bietet der Nationalpark Berchtesgaden vielfältigste Lebensräume für Tiere und Pflanzen.Bitte achte darauf, dass die sensiblen Lebensräume durch deinen Besuch nicht gestört werden und verhalte dich auf deiner Wanderung achtsam gegenüber der schützenswerten Natur. Sie wird es dir danken und du kannst einen Beitrag dazu leisten, dass dieses wertvolle Gebiet erhalten bleibt. Viel Spaß bei deiner Erkundung des Nationalpark Berchtesgadens!

www.nationalpark-berchtesgaden.bayern.de/

Afstand

Beweegtijd

Persoonlijke Collecties
Recente activiteiten
  1. heeft een mountainbikeroute gepland.

Von Berchtesgaden zur Archenkanzel und zurück

, en vinden dit leuk.
    1. 6 juli 2023

In het begin is het vlak langs de Königsseer Ache richting Schönau am Königssee. Eenmaal daar volgt u het pad naar het restaurant “Echostüberl” aan het meer. Kort daarvoor gaat u rechtsaf en bij de eerstvolgende gelegenheid gaat u weer rechtsaf. Houd altijd links aan, aan de rand van de nederzetting

2. heeft een mountainbikeroute gepland.

vindt dit leuk.
    1. Spannende en uitdagende MTB-tocht tot net over de Duits-Oostenrijkse grens op ruim 1.000 meter hoogte.

De start is op de parkeerplaats Königssee/Jennerbahn. Van daaruit gaat het langs het Jenner-dalstation door een kleine nederzetting (volg de witte pijlen op het asfalt) richting Hochbahnweg. Deze leidt

3. heeft een mountainbikeroute gepland.

22 augustus 2023

, en 3 anderen vinden dit leuk.
    1. Populaire en gezellige fietstocht naar de Litzlalm aan de Oostenrijkse kant met verschillende plekken om te stoppen voor een drankje. Volg altijd de Hirschbichlstrasse (geasfalteerd). Deze brengt u langs het wildvoedergebied (alleen in de winter) en de hangbrug naar de Duits-Oostenrijkse grens. Kort

4. heeft een mountainbikeroute gepland.

4 september 2023

, en 2 anderen vinden dit leuk.
    1. Geniet van deze uitdagende en panoramische MTB-tocht van Königssee, langs de Königsbachalm, naar de Gotzenalm.

U start op de parkeerplaats Königssee/Jennerbahn. Van daaruit gaat het langs het Jenner-dalstation door een kleine nederzetting (volg de witte pijlen op het asfalt) richting Hochbahnweg. Deze

5. heeft een wandeling gemaakt.

5 september 2022

, en 12 anderen vinden dit leuk.
    1. Gebruik de Jennerbahn voor een onvergetelijke en vooral barrièrevrije bergbelevenis. Bezoek ons gewoon op ons hoogste informatiepunt van het nationale park, direct bij het bergstation Jennerbahn, zodra u de top bereikt. Bij mooi weer bieden wij u de mogelijkheid om met een spotting scope marmotten of

6. heeft een wandeling gepland.

23 mei 2023

, en 5 anderen vinden dit leuk.
    1. Rondom het informatiepunt van het Nationaal Park Hintersee kunt u de natuur verkennen op vlakke, goed ontwikkelde grind- en asfaltpaden naar het dal, waar het wild wordt gevoerd (alleen in de winter). De route ernaartoe is barrièrevrij. In de wintermaanden rijdt er direct een paardenkoets (registratie

7. heeft een wandeling gepland.

8 mei 2023

, en 13 anderen vinden dit leuk.
    1. Rondom het informatiepunt van het Nationaal Park Hintersee (barrièrevrije toiletten) kunt u de natuur verkennen op vlakke, goed ontwikkelde grind- en asfaltpaden het dal in tot aan de hangbrug. Het pad ernaartoe is bij de ingang van de vallei geheel barrièrevrij. Wilt u verder het Klausbachtal in naar

8. heeft een wandeling gepland.

8 mei 2023

, en 7 anderen vinden dit leuk.
    1. Het schiereiland St. Bartholomä bereikt u per boot vanuit Seelände aan de Königssee. Daar begint u de rondwandeling, langs de bedevaartskerk St. Bartholomä, en verder langs het informatiepunt van het Nationaal Park (barrièrevrij toilet) op een vlak pad rechtstreeks naar het wildvoedergebied (alleen in

9. heeft een wandeling gepland.

30 mei 2023

, en 4 anderen vinden dit leuk.
    1. Vanaf het startpunt bij de Wimbachbrug volgt u eerst wandelpad 441 richting het Watzmannhaus. Net achter de brug houden we rechts aan en na ongeveer 500 meter komen we op een bosweg uit, die we na nog eens 200 meter weer rechtsaf slaan het dichte sparrenbos in. Als u het pad volgt, komt u direct bij

10. heeft een wandeling gepland.

30 mei 2023

en vinden dit leuk.
    1. Het startpunt is de parkeerplaats Hinterbrand, ga verder op wandelpad 497. Na ongeveer 600 meter bereikt u de eerste kruising en houdt u rechts aan, volg het wandelpad richting de sneeuwkanonnenvijver. Van daaruit gaan we verder naar de Königsbachalm. Hier ga je linksaf en volg je de borden richting