Les Others

Map data © OpenStreetMap contributors
Over Les Others

Les Others est un média indépendant créé en 2012 qui croit à l’importance d’une (re)connexion à la nature. En portant un regard curieux sur l'environnement qui nous entoure, nous rassemblons une communauté aventureuse, créative et consciente. Et imaginons avec elle de nouveaux espaces d’exploration. Nous publions une revue bi-annuelle, à mi-chemin entre un journal de bord et un livre d’art, le podcast Les Baladeurs, un podcast d’aventures et de mésaventures en pleine nature et Recto Verso, une carte-méthode pour organiser soi-même ses aventures dans la nature ainsi que tout un tas d’autres formats en ligne : articles, newsletters, vidéos Youtube... Aventure. Nature. Culture 🌱
→ Website Les Others : lesothers.com
→ Podcast Les Baladeurs : lesothers.com/podcast-les...
→ Recto Verso, la carte-méthode : lesothers.com/recto-verso...
→ Les Others Magazines : fr.store.lesothers.com
→ Instagram : instagram.com/lesothers

www.lesothers.com/

Afstand

Beweegtijd

Persoonlijke Collecties
Recente activiteiten
  1. heeft een wandeling gemaakt.

10 februari 2024

Trois jours de rando dans les Ardennes - Jour 3 - De Hatrival à Saint-Hubert

, en 4 anderen vinden dit leuk.
    1. 26 februari 2024

Kleine uitdaging: we moeten Sint-Hubertus vóór 16.00 uur bereiken, dus nemen we per expres afscheid van Serge en zijn kat. Deze laatste dag is rijk aan landschappen, dennenbossen, dichte bossen, bloemenpaden en moerassen, met een laatste rechte lijn tussen de velden met uitzicht op Sint-Hubertus en zijn

2. heeft een wandeling gemaakt.

9 februari 2024

en vinden dit leuk.
    1. 26 februari 2024

De nacht was vochtig, maar vanochtend was het enige wat overbleef de wind. We worden wakker met de geur van oploskoffie en gaan snel onze kleren van de dag ervoor drogen. Door het aangenamere weer kunnen we de tijd nemen om meer te observeren. Deze dag is een beetje heuvelachtiger; we steken het natuurreservaat

3. heeft een wandeling gemaakt.

8 februari 2024

, en 2 anderen vinden dit leuk.
    1. 26 februari 2024

07.00 uur, verzamelen op Gare de l’Est, richting Luxemburg. Dé gelegenheid voor ons trio (Lucie, Martin en Maïté) om te bespreken wat ons te wachten staat tijdens deze drie dagen: totaal onbekend terrein voor ons, maar ook regen, heel veel regen... We duimen maar, maar we zijn uitgerust het materiële

4. en hebben een wandeling gemaakt.

6 oktober 2023

, en 7 anderen vinden dit leuk.
    1. 30 oktober 2023

We eten onze laatste eiwitrepen op voor vertrek. Vandaag wacht ons een lange afdaling. Na een paar gevaarlijke ladders bereiken we de chalets van Ayères. Uit dit kleine dorp komt een zoete geur van gegrilde worstjes. Onze magen wachten erop om mee te doen aan het feest. Ongevraagd hebben we slechts een

5. en hebben een wandeling gemaakt.

5 oktober 2023

, en vinden dit leuk.
    1. 30 oktober 2023

Na een goede pap gingen we op pad op de GR®5. We volgen het Fiz-massief, waarvan het gezicht lijkt op Mount Rushmore. Aangekomen bij het toevluchtsoord Alfred Wills slaan we water in voordat we onze reis vervolgen richting Lake Anterne. Eenmaal voorbij het gehucht verlaten we de vegetatie en herfstkleuren

6. en hebben een wandeling gemaakt.

4 oktober 2023

, en 5 anderen vinden dit leuk.
    1. 27 oktober 2023

Vanochtend vroeg wakker geworden. Onze tent staat schuin. Onze waterreserves zijn droog en ons waterfilter is grillig. We filteren het stilstaande water uit het meer, het heeft duidelijk al een hele tijd geen regen gezien. En we kamperen na een koffie met een nasmaak van modder. De GR®96 voert ons door

7. en hebben een wandeling gemaakt.

3 oktober 2023

, en 4 anderen vinden dit leuk.
    1. 27 oktober 2023

Aangekomen op de parkeerplaats Plaine Joux, lunchen we voordat we een bos met dennen- en beukenbomen ingaan. We verlaten geleidelijk de takken en komen dichter bij het massief. Met onze goed verzwaarde tassen is het hoogteverschil snel voelbaar. Het duurt ruim twee uur voordat we de chalets van Plat

8. heeft een wandeling gemaakt.

25 juli 2023

, en 5 anderen vinden dit leuk.
    1. 2 oktober 2023

Bij het ochtendgloren kietelen druppels onze neus. Vochtigheid op zijn hoogtepunt. Dit is de laatste keer dat we inpakken. We worden overvallen door een vreemd gevoel. Een mengeling van verdriet en zuchten van verlichting. We voltooien snel de 5 km die ons scheidt van Ullapool. In de kuststad komen we

9. heeft een wandeling gemaakt.

24 juli 2023

1. 2 oktober 2023

Als we wakker worden in de regen, slikken we de tralies die we nog hebben in en gaan op pad. We hebben ons zoveel mogelijk bedekt om de storm te trotseren. Wij hadden er snel genoeg van. Na 5 uur in de moerassen zitten we in bad. Komoot is, net als onze sokken, verloren… We navigeren in een ongemarkeerd

10. heeft een wandeling gemaakt.

23 juli 2023

en vinden dit leuk.
    1. 2 oktober 2023

Wakker worden is lastig deze ochtend. Voor vertrek trekken we het verband van Thomas aan met tape. We moeten vandaag twee hobbels overwinnen en het begint bij de deur. Het klimt, maar het pad is goed. De tweede hobbel ziet er minder grappig uit. Op de steile helling steken we een veld met varens over