Shop

Die Wundersame Fahrradwelt Podcast

Volgers

Over Die Wundersame Fahrradwelt Podcast

Hier findet ihr die Hörer:innen Collections und die Touren aus dem Podcast!Johanna Jahnke lässt sich von spannenden Menschen aus der Fahrradwelt inspirieren und inspiriert damit ihre Hörer:innen, über sich hinaus zu wachsen. Ob Gravel oder Asphalt, Bikepacking oder Ultra-Endurance-Rennen: Alles, was zwei Räder und das Herz an der richtigen Stelle hat, wird besprochen und diskutiert.Neue Episode jeden 2. Donnerstag auf Spotify, Apple Podcasts, Podimo, Deezer und überall wo es gute Podcasts gibt!

Afstand

Beweegtijd

Persoonlijke Collecties
Alle tonen
Recente activiteiten
  1. Polarwolf en Die Wundersame Fahrradwelt Podcast hebben een rit gepland.

14 november 2021

79,4 km
    24,8 km/h
    170 m
    1. Polarwolf

Een van de mooiste vlakke tochten rond Karlsruhe. Na ongeveer 9 km bent u van Karlsruhe en naar de volgende brug over de Rijn gaat u altijd langs de Rijn. Op enkele uitzonderingen na is er hier geen autoverkeer. De terugweg gaat over land door verschillende dorpjes over landweggetjes met weinig verkeer of goede fietspaden.Een kleine tip: dit werkt allemaal niet tijdens overstromingen, daar moest ik zelf medelijden mee hebben.Veel plezier!

• 14 november 2021

2. Johanna Jahnke en 2 anderen hebben een rit gemaakt.

24 oktober 2021

44,1 km
    23,5 km/h
    50 m
    Maik, NT67 en 155 anderen vinden dit leuk.
    1. Kandie Gang

Geweldige actie! Bedankt voor de organisatie! 💜✨

• 24 oktober 2021

3. Rita, Crazy Dooora en 35 anderen vinden dit leuk.
    1. Pantanino45

Al een beloning na 1.39 km! Dat vind ik ook altijd leuk.

• 2 oktober 2021

4. Sara & Andreas / projectpedalfurther en Die Wundersame Fahrradwelt Podcast hebben een gravelrit gemaakt.

30 september 2021

71,2 km
    12,2 km/h
    2.480 m
    1.780 m
    Alain Rumpf (A Swiss With A Pulse), herr_roja en 28 anderen vinden dit leuk.
    1. Sara & Andreas / projectpedalfurther

Ik wilde de eerste helft van de voorlaatste dag weer alleen doorbrengen en ben dus relatief laat weer vertrokken. De grindoprit naar de Col de Turini was pittig: achteraf bleek dat iedereen worstelde met zichzelf en het soms wat losse grind. Hiervoor werden we beloond met de spectaculaire bocht van de Turini-afdaling richting Sospel en natuurlijk een stop met koffie en cake.Daarna volgde de klim naar de Col de Braus en een klein stukje grind naar onze camping, waar we voor de laatste keer samen onder een heldere hemel de nacht doorbrachten en langzaam een beetje sentimenteel werden. 1 dag naar Nice ...

• 1 oktober 2021

5. Die Wundersame Fahrradwelt Podcast heeft een gravelrit gemaakt.

29 september 2021

210 km
    15,4 km/h
    690 m
    680 m
    Al73, Rotwild en 70 anderen vinden dit leuk.
  6. Sara & Andreas / projectpedalfurther en Die Wundersame Fahrradwelt Podcast hebben een gravelrit gemaakt.

29 september 2021

62,2 km
    13,7 km/h
    1.390 m
    1.940 m
    Waleburg, Ärnschtu en 30 anderen vinden dit leuk.
    1. Sara & Andreas / projectpedalfurther

Op dag 5 (dag 6 voor de groep) verlieten we Italië nog een laatste keer via de Colle di Tenda. Over een grindweg die van de pas naar het westen leidt in de richting van Casterino, daalden we af in de richting van de Roya-vallei naar Breil-sur-Roya, waar we eten en drinken inslaan en toen een kampeerplek vonden voor de nacht.

• 29 september 2021

7. Sara & Andreas / projectpedalfurther en Die Wundersame Fahrradwelt Podcast hebben een gravelrit gemaakt.

28 september 2021

99,9 km
    14,7 km/h
    2.270 m
    2.110 m
    Helen, Outbackcorina en 24 anderen vinden dit leuk.
    1. Sara & Andreas / projectpedalfurther

Ik begon mijn 4e dag te laat en toen de rest van de groep al weg was. Ik verlangde naar een beetje me-time en solo-avontuur en wilde "Little Peru" alleen rijden. De klim naar de Colle del Preit is geasfalteerd, maar des te steiler. Eenmaal boven kun je raden wat er gaat komen: kilometers prachtig en spectaculair gravelwegplezier. De voormalige militaire weg die over het Gardetta-plateau leidt, is uniek en nodigt uit tot verpozen en pauzeren.Bij de kruising met Passo Fauniera kom je op een verharde weg waarmee je snel afdaalt naar Demonte en verder naar Borgo San Dalmazzo.Aangezien ik niet het traject tussen Borgo en Limone Piemonte als bijzonder mooi niet herinneren en mijn benen nog steeds behoorlijk fris leek, ik verliet de groep achter me en reed nog een paar kilometers in het donker om nog een douche op Camping Luis Matlas om van te genieten.

• 28 september 2021

8. Sara & Andreas / projectpedalfurther en Die Wundersame Fahrradwelt Podcast hebben een gravelrit gemaakt.

27 september 2021

110 km
    13,7 km/h
    2.930 m
    3.800 m
    Angelina Kuhlmann, Helen en 30 anderen vinden dit leuk.
    1. Sara & Andreas / projectpedalfurther

De regen was snel vergeten toen we begonnen in Arvieux op dag 3 (dag 4 voor de groep), de laatste km naar beneden de vallei in rolden en toen de lange beklimming van de Colle dell'Agnello en daarmee de Cima Coppi aanpakten. De marmotten begroetten ons met hun luide fluittonen, de zonnestralen verwarmden ons en we genoten van het uitzicht op de licht besneeuwde bergtoppen om ons heen.Bovenaan de pas volgde de verplichte sandwich- en fotostop. Na een lange afdaling naar Demonte en nog een pauze volgde de klim naar Colle di Sampeyre, die door velen als bijzonder inspannend werd ervaren. Eenmaal boven werden we beloond met een spectaculair uitzicht.In het avondlicht en toen de zon onderging, reed ik met Katherine over de extreem hobbelige grindweg Strada dei Cannoni om een groot deel van de groep tegen te komen in de vallei bij Macra, die wild kampeerde achter een kerk.

• 28 september 2021

9. Sara & Andreas / projectpedalfurther en Die Wundersame Fahrradwelt Podcast hebben een gravelrit gemaakt.

26 september 2021

50,3 km
    12,6 km/h
    1.880 m
    1.530 m
    Helen, Outbackcorina en 23 anderen vinden dit leuk.
    1. Sara & Andreas / projectpedalfurther

Dag 2 resp. Dag 3 was een natte aangelegenheid voor de groep en zette ons op de proef: de klim naar Montgenèvre was de eerste hindernis en de meesten van ons werden voor het eerst tot op het bot doorweekt.Als de tweede langere beklimming wachtte de Col de l'Izoard op ons: Gaelle en ik reden deze eigenlijk prachtige pas non-stop in de regen op (en af) en werden tussendoor opgeschrikt door bliksem en donder. Met temperaturen rond het vriespunt lieten we de top van de pas zo snel mogelijk achter ons en reden we naar Arvieux, waar het grootste deel van de groep al was gearriveerd of van plan was dat te doen, om in een warme auberge of hotel te overnachten.

• 28 september 2021

10. Sara & Andreas / projectpedalfurther en Die Wundersame Fahrradwelt Podcast hebben een gravelrit gemaakt.

25 september 2021

37,7 km
    10,4 km/h
    1.530 m
    1.250 m
    Helen, Outbackcorina en 22 anderen vinden dit leuk.
    1. Sara & Andreas / projectpedalfurther

Mijn dag 1 was al dag 2 voor de groep, aangezien ik met een dag vertraging begon en een kortere weg moest nemen om de groep in te halen. Ik kon dus de Colle del Colombardo en Colle delle Finestre niet doen en kwam de prachtige gravelweg "Strada dell'Assietta" en de groep uit Oulx tegen.We gingen verder via Sestriere naar Cesana Torinese, waar we verbleven.