Over Roy Mai Bodensee
Unter meinen Collections findet Ihr Zusammenstellungen von eher einfachen Touren in verschiedenen Gebieten. Sehr mühsam war das Finden und Zusammenstellen von alpinen Bike-Wintertouren, meist auf Winterwanderwegen, gepflegt von den Kommunen oder Seilbahngesellschaften der Ski-Gebiete. Für viele von Euch wird das Winter-Biken neu sein, siehe meine Winter-Collections. Das macht noch mehr Spaß wie im Sommer! Oft im Umfeld von Ski-Gebieten nutzen wir Winterwanderwege (mit sehr viel Rücksicht) und haben dort Spaß bei goilstem Winter-Wetter. Es braucht i.d.R. kein Fatbike, wir nutzen aber Fatbikes und Spikes.Mit meiner Frau oder meinem Kumpel Harry mache ich fast wöchentlich Touren, Sommer wie Winter, fast immer im Alpenraum, meist Tagestouren , aber auch schon 2 und 3 Tagestouren oder mal 7-tägige TransAlps. Wir sind keine Enduro-Fahrer und schieben halt mal, wo es zu schwierig/gefährlich wird, sind aber immer neugierig auf neue Touren. Öfter mal sind auch weitere Fahrer dabei.!!! Wer Tourentipps in meiner Heimatgegend möchte, darf mich sehr gerne kontaktieren !!!Have Fun! Kontakt roy@ultraleicht.com
19.138 km
1212:04 h
Recente activiteiten
Roy Mai Bodensee heeft gemountainbiket.
6 april 2024
03:5941,7 km10,5 km/h1.590 m1.590 m🌺Marianne 🦂, Dieter und Christa en 46 anderen vinden dit leuk.Roy Mai Bodensee heeft een wandeling gemaakt.
4 april 2024
00:171,02 km3,7 km/h90 mRoy Mai Bodensee heeft gemountainbiket.
4 april 2024
02:4047,0 km17,7 km/h650 m660 mDieter und Christa, Peter en 18 anderen vinden dit leuk.Roy Mai Bodensee heeft gemountainbiket.
3 april 2024
01:2515,9 km11,3 km/h50 m920 mRoy Mai Bodensee heeft gemountainbiket.
3 april 2024
02:0222,3 km11,0 km/h940 m90 mRoy Mai Bodensee en Harald Brand hebben gemountainbiket.
3 oktober 2023
02:1936,5 km15,7 km/h1.230 m1.950 m🌺Marianne 🦂, Nicole en 45 anderen vinden dit leuk.- 5 oktober 2023
3-daagse reis naar het Berner Oberland, zo 1 - di 3 oktober met Harry:
Dag 3 Vertrek naar Lauterbrunnen, met de trein naar Grüschalp en vervolgens de panoramische route boven Wengen. Vervolgens vertrek naar Interlaken en de trein terug naar Meiringen naar de auto. Alles met batterij omdat ik gisteren…
Roy Mai Bodensee en Harald Brand hebben gemountainbiket.
2 oktober 2023
01:5231,9 km17,1 km/h1.170 m1.840 m- 5 oktober 2023
3-daagse reis naar het Berner Oberland, zo 1 - di 3 oktober met Harry:
Dag 2 32 km / 1.170 m: Vertrek van de Grosse Scheidegg naar Grindelwald en terug naar de Kleine Scheidegg. Daar merkte ik dat ik bij het vervangen van de batterij mijn sleutel op het pad 600 meter lager had laten liggen. Vervanging…
Roy Mai Bodensee en Harald Brand hebben gemountainbiket.
1 oktober 2023
01:1920,4 km15,5 km/h670 m670 m- 5 oktober 2023
3-daagse reis naar het Berner Oberland, zo 1 - di 3 oktober met Harry:
1e dag met reis: In de ochtend 18 km / 1.360 m van Meiringen naar Grosse Scheidegg. Na het eerste deel lunch en oplaadpauze.
In de middag 2,4 km / 670 m (bijna) naar de Faulhorn.
Helaas staan de batterijen in de zon, maar niet de oplader…
Roy Mai Bodensee en Harald Brand hebben gemountainbiket.
1 oktober 2023
01:1418,1 km14,8 km/h1.360 m10 m- 5 oktober 2023
3-daagse reis naar het Berner Oberland, zo 1 - di 3 oktober met Harry:
1e dag met reis: In de ochtend 18 km / 1.360 m van Meiringen naar Grosse Scheidegg. Na het eerste deel lunch en oplaadpauze.
In de middag 2,4 km / 670 m (bijna) naar de Faulhorn.
Helaas staan de batterijen in de zon, maar niet de oplader…
Roy Mai Bodensee heeft een mountainbikeroute gepland.
29 september 2023
02:5936,5 km12,3 km/h1.400 m2.100 m- 27 september 2023
Naar Lauterwasser en dan 650 m met de trein (CHF 30 met fiets).
Dus 750 meter netto, herladen niet nodig.
Lunch in Interlaken, waar we het leuk vinden en waar de treinverbinding past.
Met de trein in 36 minuten terug naar Meiringen, CHF 13,00 volledige prijs + plus 6,50 fiets (halve prijs) = 19,50 CHF.
Treinen…
Reisde met vrouw, hond en aanhanger. Met 40 kg ballast op de trekhaak zijn hellingen van constant 14-18% erg zwaar. Zelfs met een e-bike. Om beurten gingen we met de aanhanger. De enige twee plaatsen met misschien slechts 5-10% stijgingspercentage waren S1, op sommige plaatsen S2 bergopwaartse paden…