Meld je aan om routedetails te zien
Weet precies wat je kunt verwachten met gedetailleerde info over ondergrond, wegen en hoogteverschillen.
Toerfiets Collectie van ARGE Mozart-Radweg
Wandel Collectie van komoot
Hardloop Collectie van komoot
Bergwandel Collectie van komoot
Mountainbike Collectie van komoot
Wielren Collectie van komoot
Toerfiets Collectie van komoot
Reacties
Ik heb het gedaan: in plaats van te wachten of het montuur weer wordt geleverd in Sunset Fade (gezien en geliket op @Laura Malpurajo , heb ik gewoon de groene genomen. Het is iets heel anders.
Deel 2 hier:
komoot.de/tour/989119734
En nu heb ik de zwermintelligentie nodig omdat ik merk dat ik niet erg bekend ben met de huidige technologie. Ik heb een fundamenteel wantrouwen tegenover alles wat "nieuw" is, maar zelfs schijfremmen zijn nieuw voor mij.
Maar iets anders zal hier niet meer kunnen, dus ik heb tips nodig van de groep.
Wat…
Dus als je wilt, kun je hier tips geven. In deze tour wordt de fiets dan tot het einde gebouwd en documenteer ik hem tot het einde.
Het doel moet een mix zijn van toerfiets en gravelbike. Dus op een gegeven moment komt er een portier langs. Banden blijven redelijk smal en snel, dankzij iets rond de 34 mm.
Ik kan je alleen van dienst zijn met mijn "kant-en-klare setup" van de Bombtrack.
Shimano 105 groep
dubbele slinger
Derailleur Ultegra Rx
Alle details hier, maar je kent ze waarschijnlijk al:
bombtrack.com/complete-bikes/audax
@oidawolf Ik kende Ultegra RX nog niet -- laten we het toevoegen aan de lijst met mogelijke mengcomponenten. Op dit moment moet je nemen wat je kunt krijgen.
Welnu, vrolijk kerstfeest, geweldig kader.
Als er een is voor de Gravelfiets en het frame en de vork zijn daarvoor goedgekeurd, dan ben je voor elke gelegenheid technisch uitgerust met een 4-zuigerrem en 180 schijven voor en achter.
Veel plezier met knutselen!
Addendum: aan de schijfremmen kun je snel wennen, het remgedrag is geweldig, vooral op nat remmen deze dingen direct.
De slijtage en daarmee de kosten zijn echter niet zonder.
Mijn schijven zitten nu in de buurt van de minimale dikte van 1,5 mm en er is ook een setje remblokken afgescheurd.
@bergmuffel Volgens de documentatie zijn schijven van maximaal 160 mm voldoende. Maar zou genoeg moeten zijn.
@oidawolf Het remgedrag is absoluut geweldig, het draait allemaal om het onderhoud voor mij. Ik heb de indruk dat dit *veel* veeleisender is dan alles wat ik tot nu toe heb gekend, vooral hydraulische…
Met de remmen van tegenwoordig heb je niet veel kennis nodig, doe rustig aan!
Ik heb lange tijd met een mechanische schijfrem gereden, en als hij kapot was gegaan, zou ik er waarschijnlijk nog steeds mee rijden ... maar hydraulische zijn veel beter in termen van prestaties.
Nou ja, winterwerk is waarschijnlijk aan de orde van de dag 🚲 tot hij 'up and running' is.. er is nu ook Shimano Ultegra Di2 versnellingen voor gravelbikes.. dan bespaar je op het breken van kabels, maar moet je €600 meer uitgeven, of dat is het waard, waarschijnlijk niet 😉 Anders...componenten gezond…
Dus zoals al vermeld:
De installatie van de Grx is geen magie, ik heb het gedaan, dan kan iedereen het 😉 . Het onderhoud is ook heel gemakkelijk, want met alles hoef je alleen maar de angst te overwinnen om alles tegelijk te doen. Ik dacht eigenlijk dat 180 mogelijk zou zijn?!
Onze hobby is altijd duur…
Nog een technisch probleem, ik ga nu de kou in om te spelen, eens kijken hoe vaak Komoot weer uitschakelt omdat hij het graag in de kou doet.
Maak een gratis komoot-account aan om mee te kunnen praten en nog 62 andere reacties te zien.