Wielren Highlight
De brug over de Main-bocht bij Fechenheim is nog steeds de enige wegverbinding tussen de kernstad van Offenbach en Frankfurt. Tot 1819 was er maar één veerdienst. In 1887 werd de zogenaamde Offenbach-Fechenheimer-Mainbrücke, gefundeerd op zandstenen pilaren en met een ijzeren frame en een onderste boogbovenbouw, in gebruik genomen. In 1934 werden wegen en trottoirs verbreed om het groeiende verkeer aan te kunnen. Kort voor het einde van de Tweede Wereldoorlog blies de Duitse Wehrmacht de brug op, maar deze werd in 1947 voorlopig hersteld. In de jaren 1952/53 ontstond een permanente wegverbinding als moderne stalen platte brug. De naamgever van de nieuwe structuur is Carl Ulrich (1918-1928 president van Hessian). Omdat de brug niet meer voldeed aan de eisen van vandaag, begon de nieuwbouw van de Carl Ulrich-brug in 2012 en werd voltooid in 2014.Constructietype: composiet stalen brug
Bouwtijd: 1819 + 1887 +2014
Totale lengte: 234,4 m
Breedte: 14 m
Doorvaarthoogte van het schip: 8,30 m
Gebruik: - verkeersbrug
- Voetgangers- en fietsbrugfrankfurt.de/sixcms/detail.php?id=11627242&_ffmpar[_id_inhalt]=10115183
26 oktober 2018
Als op een gegeven moment de verbinding met de brug aan de Frankfurt-kant wordt verbeterd, zal de die-hard fietser de shaken-massage op de Carl-Benz-Straße missen.
25 juli 2020
Goed op de hoogte? Log in om een tip voor andere avonturiers toe te voegen!