Wielren Highlight
Deze Highlight is in een beschermd gebied
Controleer de lokale regels voor: Nettetal
Locatie: Mayen, Mayen-Koblenz, Rijnland-Palts, Duitsland
In 1878 werden 100.000 mark goedgekeurd voor de voortzetting van de spoorlijn Andernach-Niedermendig naar Mayen. Hierdoor kon de spoorlijn snel worden uitgebreid, zodat in mei/juni 1880 de lijn eerst voor personenvervoer en later voor goederenvervoer werd geopend. Vanwege het economische succes van de spoorlijn werd de lijn voortgezet naar Gerolstein. In 1895 werd een 20 meter hoog spoorwegviaduct over het Nettetal gebouwd om de spoorlijn als "Eifelquerbahn" via Mayen-West, Kaisersesch, Ulmen en Daun richting Gerolstein te kunnen voortzetten. Door de gevolgen van de oorlog moest het zesboogs spoorwegviaduct na de oorlog worden herbouwd. (Bron: kuladig.de)
Na het verval van de zijlijnen in de jaren 70 en 80, de stopzetting van het passagiersvervoer op het gehele traject op 9 december 1983 en de definitieve sluiting van de spoorlijn Koblenz-Lützel-Mayen Ost op 15 september 2003, werd een spoorfietsroute pad (Maifeld-Radweg) ontstond , dat nog steeds over het viaduct leidt. (Bron: Wikipedia)
16 november 2022
Goed op de hoogte? Log in om een tip voor andere avonturiers toe te voegen!