5. "Stollen Neu-Ruhrort".
5. "Stollen Neu-Ruhrort".
Wandel Highlight
Locatie: Roergebied, Münster District, Noordrijn-Westfalen, Duitsland
5,0
(16)
47
5,0
(1)
11
Nieuwe Ruhrorttunnel
Locatie: Sandkuhle, zijdal aftakkend naar het noorden
Station 5. - Hier gaan we even naar links omhoog, het bord "Sandkuhle No. 3" volgend. Na 40 m zie je links nog een ping. Daar werd de steenkool direct aan de oppervlakte gewonnen."In dit gebied was al vroeg sprake van kolenwinning en mijnbouw, waarschijnlijk rond de eeuwwisseling van de 18e eeuw. Na het midden van de 18e eeuw begon de reguliere mijnbouw. Op 23 juni 1769 namen Johann Mathias Spennemann en consorten de Längenfeld Neu-Ruhrort over . over Er is geen precieze informatie over de prijs van deze vroege periode. echter, operaties begon kort na de verwachting. de mijnbouw in deze Längenfeld lijkt te hebben slechts zeer onregelmatig en slechts voor een korte tijd worden uitgevoerd. Er is bewijs werking in de jaren 1769 tot 1878.
In 1921 werd het mijnbouwrecht in Neu-Ruhrort gehuurd door de vakbond Herkules VIII uit Remscheid-Lennep. De vakbond Hercules VIII bezat destijds ook de mijnen van de vakbond “Kleine Windmühle” bij Sprockhövel, “Schöne Aussicht”, “von Goeben” en “Ver. Emanuel' in Witten. De operatie begon in 1920 via de tweede oude tunnel in de Finefrau-naad, waarvan de monding 107 m boven de zeespiegel lag. Er werd een tonlange schacht afgezonken, waarvan de bodem zich op een diepte van 20 m bevond. In 1921 werd tot 1 augustus 3.194 ton steenkool gewonnen met een personeelsbestand van 27. Een ander vat met een lengte van tonnen was "in het proces tot zinken te brengen". In mei 1921 werd de steenkoolproductie uitgesteld "vanwege de bouw van een brikettenfabriek". Het personeelsbestand werd gegeven als 40 mannen. Na de sluiting, op 1 september 1921, kwam de rechtmatige eigenaar naar de vakbond Robert. In 1943 werd een nieuwe vakbond opgericht onder de naam "Neuruhrort" (tabel 8).
Sporen van oude mijnbouw in dit gebied zijn ook bewaard gebleven oude kolentransportroutes, die de mijnwerkers gebruikten om hun gewonnen kolen te vervoeren. Door de belasting van door paarden getrokken voertuigen en erosie vormden deze paden holle paden die vaak zwaar modderig waren. De chauffeur rende langs de bovenste, droge rand van het pad, dat al lang overgroeid is door sterke bomen uit het omringende bos."
bergmanntisch-bo-sued.de/lehrpfad.html#5zechenwandern.de/home/touren-2/z8-bergbauhisorische-wanderung-bochum-dahlhausen-2/#1455118260058-aaefaf11-44ff
24 december 2021
Goed op de hoogte? Log in om een tip voor andere avonturiers toe te voegen!
Locatie: Roergebied, Münster District, Noordrijn-Westfalen, Duitsland
5,0
(16)
47
5,0
(1)
11