komoot
  • Inspiratie
  • Routeplanner
  • Features
Inspiratie
Bezienswaardigheden

Duitsland

Sleeswijk-Holstein

Dithmarschen

Hochdonn

Blick auf die Eisenbahnhochbrücke

Inspiratie
Bezienswaardigheden

Duitsland

Sleeswijk-Holstein

Dithmarschen

Hochdonn

Blick auf die Eisenbahnhochbrücke

Blick auf die Eisenbahnhochbrücke

Toerfiets Highlight

Aanbevolen door 247 van de 256 fietsers

Bekijk de routes
  • Breng me hierheen
  • Wijziging voorstellen
loading

Locatie: Hochdonn, Dithmarschen, Sleeswijk-Holstein, Duitsland

Beste fietsroutes naar Blick auf die Eisenbahnhochbrücke
Tips
  • Aanleiding voor de aanleg van een kruispunt in deze regio was de aanleg van het Noorderkanaal (NOK), eveneens eigendom van de WSV en voltooid in 1895. Sinds de inauguratie van de waterweg, toen bekend als het "Kaiser-Wilhelm-kanaal", wordt een enkelsporige draaibrug nabij Taterpfahl gebruikt om het treinverkeer op de route Hamburg Altona - Westerland te vervoeren.
    Kort nadat het kanaal voltooid was, namen zowel de omvang van de schepen als het scheepvaartvolume aanzienlijk toe. Het was vooral om deze reden dat werd besloten om het kanaal voor het eerst te verbreden. De draaibrug, ontworpen voor de oorspronkelijke breedte van het kanaal, vormde nu een knelpunt. Om het spoor- en scheepvaartverkeer onafhankelijk van elkaar te maken tijdens de eerste kanaalverbreding, die van 1907 tot 1914 werd uitgevoerd, werd de De plannen leidden ertoe dat ondanks aanzienlijke meerkosten de noodzakelijke nieuwe brug in de vorm van een hoge brug werd gebouwd.
    De aanleg van een hoge brug bij Taterpfahl was niet mogelijk vanwege het gebrek aan draagvermogen van de ondergrond. De kanaalovergang werd verplaatst naar een geestrug, ongeveer 12 km verder naar het oosten, naar Hochdonn. Na de Rendsburg Hochbrug (bouwjaar 1911 - 1913) is de Hochdonner Hochbrug (bouwjaar 1913 -1920) de tweede grote staalconstructie die werd gebouwd op basis van de ontwerp- en bouwplannen van Dr.-Ing. Voß (bouwjaar 1913 -1920). 1872 - 1953). Het feit dat de brug ook na een levensduur van bijna 100 jaar nog steeds voor het spoorverkeer kan worden gebruikt, is een indrukwekkende bevestiging van de hoge kwaliteit van deze techniek en vakmanschapprestatie.
    Bron: Kielerkanaalwaterwegen en Scheepvaartbureau

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 9 november 2021

  • Grote potten kijken naar de NOK ... altijd leuk

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 21 oktober 2022

  • Er is een leuke snackbar bij de hoge brug direct bij de veerboot

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 16 juni 2023

Maak een gratis komoot-account aan om nog 4 andere tips van insiders te krijgen.

loading

Locatie: Hochdonn, Dithmarschen, Sleeswijk-Holstein, Duitsland

Meest bezocht in
  • Jan
  • Feb
  • Mrt
  • Apr
  • Mei
  • Jun
  • Jul
  • Aug
  • Sep
  • Okt
  • Nov
  • Dec
Weerbericht - Hochdonn
loading