Steilste spoorlijn (tot 1981)
Steilste spoorlijn (tot 1981)
Toerfiets Highlight
Locatie: Erkrath, Mettmann, Düsseldorf District, Noordrijn-Westfalen, Duitsland
5,0
(1)
35
4,3
(3)
33
30
Onopvallend, maar met een leesbaar informatiebord over wat ooit de steilste hoofdspoorlijn van Europa was
28 maart 2017
Eigenaardigheid van de route
Er is een hoogteverschil van 82 meter tussen de twee uiteinden van de ongeveer 2,5 kilometer lange steile helling, wat resulteert in een stijgingspercentage van 33,3 . Het trajectdeel is een van de steilste hoofdtrajecten in Duitsland, terwijl de rest van het traject zeer vlak is. Zo is het gemiddelde stijgingspercentage van de hele route erg laag met een hoogteverschil van 110 meter tot 27 kilometer = 4 ‰. Sinds 2013 is de op het steile gedeelte in Erkrath gelegen brug over de Bergische Allee voorzien van het opschrift: Steilste hoofdspoorlijn van Europa tot 1981. Dit verwijst uiteraard naar tweesporige hoofdlijnen, aangezien er talrijke enkelsporige hoofdspoorlijnen zijn. lijnen met aanzienlijk grotere hellingen. De LGV Sud-Est, ingehuldigd in 1981, is ook tweeledig en heeft een hellingshoek tot 35 . Bron: Wikipedia
Meer:
de.wikipedia.org/wiki/Steilrampe_Erkrath%E2%80%93Hochdahl
16 juni 2018
Maak een gratis komoot-account aan om nog 5 andere tips van insiders te krijgen.
Locatie: Erkrath, Mettmann, Düsseldorf District, Noordrijn-Westfalen, Duitsland
5,0
(1)
35
4,3
(3)
33
30