komoot
  • Routes
  • Routeplanner
  • Features
Inspiratie
Bezienswaardigheden

Duitsland

Nedersaksen

Museumseisenbahnen in Staatsforsten

Inspiratie
Bezienswaardigheden

Duitsland

Nedersaksen

Museumseisenbahnen in Staatsforsten

Museumseisenbahnen in Staatsforsten

Toerfiets Highlight

Aanbevolen door 229 van de 242 fietsers

Bekijk de routes
  • Breng me hierheen
  • Wijziging voorstellen
loading

Locatie: Nedersaksen, Duitsland

Beste fietsroutes naar Museumseisenbahnen in Staatsforsten
Tips
  • Zeer interessante locomotieven. Kan worden gecombineerd met een pauze.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 8 november 2021

  • De locaties van de voertuigen worden vermeld omdat stoomlocomotieven geen hoofdlijnlocomotieven waren, maar als rangeerlocomotieven van industriële bedrijven werden aangeschaft en nu grotendeels onbruikbaar zijn als monument. Bovendien is er voor alle exploitanten van stoomopslaglocomotieven nooit een serieaanduidingssysteem geweest, daarom zijn de afzonderlijke locomotieven gerangschikt op fabrikant, serienummer en wielindeling. De wielopstelling heeft de afkorting "-fl" voor vuurloos.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 6 februari 2023

  • Stoomopslaglocomotief G.E.E.2
    Bouwjaar 1953 - voor Winterhall AG Lingen-Holthausen
    Na servicebeurt bij AW Lingen geplaatst.
    Vanaf 2009 bij de Museumseisenbahn-Friesoythe-Cloppenburg e.V.

    Type: vuurloze stoomlocomotief

    Een stoomopslaglocomotief wordt vaak een vuurloze locomotief genoemd.
    In tegenstelling tot de klassieke stoomlocomotief is de
    Stoomopslaglocomotief heeft geen eigen verbrandingssysteem om stoom op te wekken.
    Het is daarom gekoppeld aan een stationaire stoomgenerator.
    Het gebrek aan verbranding maakte ze geschikt voor gebruik in chemische fabrieken met vuur en
    potentieel explosieve stoffen.
    Door de afhankelijkheid van stoombronnen is hun actieradius beperkt.
    Voordat de locomotief in gebruik wordt genomen, wordt de ketel van de locomotief gevuld met water.
    Dit water wordt vervolgens met stoom verwarmd.
    Vanwege het warmteopslagvermogen laat de ketel water door
    de locomotief heeft maar een bepaalde rijtijd.
    Het water geeft zijn opgeslagen energie vrij in de vorm van natte stoom.
    Vanaf ca. 15 bar dampdruk daalt dit na verloop van tijd tot minimaal 4 bar.
    Vervolgens moet de stoomopslaglocomotief weer met stoom worden gevuld.
    De bedrijfstijd voor één vulling kan 6-8 uur bedragen, afhankelijk van de belasting.
    In tegenstelling tot normale stoomlocomotieven is de stoomopslaglocomotief behoorlijk zuinig in gebruik
    en amusement.
    Uw Museumspoorweg Friesoythe - Cloppenburg e.V.

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 26 juni 2022

Maak een gratis komoot-account aan om nog 9 andere tips van insiders te krijgen.

loading

Locatie: Nedersaksen, Duitsland

Meest bezocht in
  • Jan
  • Feb
  • Mrt
  • Apr
  • Mei
  • Jun
  • Jul
  • Aug
  • Sep
  • Okt
  • Nov
  • Dec
Weerbericht - Nedersaksen
loading