Wandel Highlight
De Hackerbrücke overspant het spoor richting het centraal station in München. Lengte 177m. Verbinding tussen Landsbergerstrasse en Arnulfstrasse / voormalig Marsfeld. De Hackerbrücke werd tussen 1890 en 1894 gebouwd door de firma MAN (Maschinenfabrik Augsburg). Tegenwoordig is het een van de weinige nog bestaande stalen boogbruggen in Duitsland (smeedijzer / gelast ijzer) Het werd gedeeltelijk verwoest in de Tweede Wereldoorlog en herbouwd in 1953. Een andere renovatie vond plaats in 1983/84. Sindsdien staat op het trottoir aan de zuidkant een brug met sokkel uit 1892. Gewicht 3750 kg van gietijzer.
Voor de Hackerbrücke stond hier sinds 1870 de 140 m lange Herbststrae-brug.
De naam Hackerbrücke komt van de brouwerij Hacker - Pschorr uit München, die haar hoofdkantoor in de buurt had.
Technische details: 6 geklonken steunzolen, elk 28 m lang en 8 m hoog
Rijbaan 7m breed, voetpaden buiten de bogen
Aan de Hackerbrücke bevindt zich een "Hackerbrücke - plaquette" met de opdruk: Maschinenbau - Actien - Gesellschaft Nürnberg vorm. Klett & Co-vestiging Gustavsburg gebouwd door hun dochteronderneming, de MAN-fabriek in Gustavsburg.
8 december 2021
Geweldige oude smeedijzeren brug op de eerste verdieping kun je lekker in de avondzon zitten
18 juni 2017
Interessante constructie van deze staalconstructie die een eersteklas zicht op het spoor biedt.
28 januari 2022
Maak een gratis komoot-account aan om nog 7 andere tips van insiders te krijgen.