komoot
  • Routes
  • Routeplanner
  • Features
Inspiratie
Bezienswaardigheden
Italië
Lombardije
Milan

Milano

Conca dell’Incoronata

Conca dell’Incoronata

Toerfiets Highlight

Aanbevolen door 39 van de 48 fietsers

Fietsen is niet toegestaan op deze locatie

Hier zal je van je fiets moeten afstappen.

Bekijk de routes
  • Breng me hierheen
  • Wijziging voorstellen
loading

Locatie: Milano, Milan, Lombardije, Italië

Beste fietsroutes naar Conca dell’Incoronata
Tips
  • [van Wikipedia]
    De Conca dell'Incoronata, of Conca delle Gabelle, is een oud navigatiebekken in Milaan dat werd gebruikt om gemakkelijk het hoogteverschil tussen de Naviglio della Martesana en de Cerchia dei Navigli te overbruggen.
    Het vertegenwoordigt het enige overblijfsel van het Martesana-kanaal binnen de cirkel van de Spaanse muren van Milaan; dit stuk kanaal werd tussen 1929 en 1930 begraven, tegelijk met de sluitingswerken van de Cerchia dei Navigli.
    In het verleden vervolgde de Naviglio della Martesana zijn stadsroute, nu ondergronds, naar het zuidwesten langs Porta Nuova (nu Porta Nuova bereikt, verandert het abrupt van richting naar het zuidoosten, verandert het zijn naam in Cavo Redefossi en gaat het verder de route voorbij Milan), eerste passage onder de Spaanse muren, dan is de Gabelle brug en ten slotte aan de Conca dell'Incoronata, waarna het haar naam veranderd in Naviglio di San Marco. Kort daarna leidde dit laatste tot het kleine meer van San Marco, dat de Cerchia dei Navigli binnenkwam via het stroomgebied van San Marco.
    Na de bouw van de Naviglio Martesana, die plaatsvond in 1463, ontstond de behoefte om dit kanaal aan te sluiten op de Cerchia dei Navigli; het hoogteverschil tussen de twee waterlopen leidde tot de noodzaak om een bassin te bouwen dat dit probleem kon verhelpen.
    De eerste studies hierover werden al in 1482 uitgevoerd door Leonardo Da Vinci tijdens zijn eerste verblijf in Milaan, zoals blijkt uit enkele ontwerpschema's die zijn vermeld in de Atlantic Code, maar het bassin werd pas in 1496 gebouwd onder het hertogdom van Ludovico il Moro ; de leiding van de werken werd toevertrouwd aan de ingenieurs Giuliano Guasconi en Bartolomeo della Valle, uiteraard ondersteund door het advies van Da Vinci zelf.
    In 1967 werd de structuur erkend als een monumentaal werk met beperking n. 553, op grond van wet 1089/39, als "het enige overblijfsel van de Naviglio Martesana in het stedelijke gedeelte, gekenmerkt door het overleven van de laatste oude brug over de Naviglio, de laatste sluis en de wachtpost, overblijfselen van originele navigatieapparatuur" .

    vertaald doorOrigineel tonen
    • 15 maart 2021

Goed op de hoogte? Log in om een tip voor andere avonturiers toe te voegen!

loading

Locatie: Milano, Milan, Lombardije, Italië

Meest bezocht in
  • Jan
  • Feb
  • Mrt
  • Apr
  • Mei
  • Jun
  • Jul
  • Aug
  • Sep
  • Okt
  • Nov
  • Dec
Weerbericht - Milano
loading