Mountain Bikepacking Queensland - From Brisbane to Noosa and back.

Patricia

Collectie van Patricia

All in all, that riding trip took us 8 days on the bike. We mostly rode off main roads, so as to get a better idea of these areas we visited in Queensland . We spurned lodgings booked ahead or planned routes, we just followed our fancy and it proved easy to crash wherever and whenever we were too tired to keep riding or too enthralled with the place to leave it so soon. That was an awesome bikepacking time, as a prelude to what was our real target Down Under, our Bikepacking Tour of New Zealand.
FRENCH:
Huit jours d'itinérance sur notre VTT en grande partie sur les chemins, pour visiter une petite partie du Queensland. Sans aucun plan pré-établi, juste à l'instinct. Et en autonomie complète. En prélude à notre tour de Nouvelle-Zélande, qui était le véritable objectif de notre voyage Down Under.
MORE INFORMATION about our trip in Queensland is to be found on Polar Steps polarsteps.com/PatriciaBerthelier/2822103-going-down-under

1. Mountain Bikepacking from Brisbane Airport to Sunshine Beach

Nadat we om 6:00 uur in Brisbane waren geland, haalden we onze fietsen terug van het bagageafhaalgebied, maakten ze klaar voor onze bikepacking-reis en reden we naar Sunshine Beach. Onze route volgde fietspaden, dubbelsporige paden of hoofdwegen. De hitte voelde verzengend tijdens de lunch, des te meer

2. Om 7.30 uur vertrokken, iets te laat omdat de terugkomst warm was. Schitterend bos en vele baaien met droomstranden. Bij Dolphin Point gingen we naar de rand van de golven, helaas geen groep dolfijnen te zien. Vond Granite Beach erg leuk, verlaten, en liep naar het volgende lange strand waar 5 surfers

Eindelijk was mijn trainingsweek voorbij, ik had genoten van een onvergetelijke dag technische rijcoaching met Chris Carter en we konden onze week fietsen beginnen om terug te keren naar Brisbane. Tot Noosa Civic, makkelijk op fietspaden. In Noosa Civic, lange winkel- en verfrissingssessie. En dan tot

5. Korte maar zeer intensieve wandeling. Beklimming en afdaling zijn brutaal, maar absoluut leuk. En het panorama op de top is subliem. Om heel vroeg in de ochtend te doen, 05:00-stijl, in de zomer.

Na een ongewone ochtend tussen ons ontwaken bij zonsopgang en ons ontbijt aangeboden door Jenny, een andere dakloze maar met de auto, en toen onze beklimming van Mount Cooroora, verlieten we Pomona in de middag. We volgden het spoor van de kangoeroes, velen in de regio! Hevige hitte vanmiddag, gelukkig

Dat was hondendaghitte, een schok! Dus veel pauzes om af te koelen, vooral in de vreselijke en toch mooiste klim voor Mapleton. De route was geweldig, geen off-road gedeelte, en voor het grootste deel hadden we een band om op te rijden, dus auto's waren geen last. De steden Kenilworth, Mapleton en Montville

Mooie wandelroute vanuit Maleny die leidt naar de waterval, die op dat moment opdroogde - de waterpoel laat echter zwemmen toe en de lokale jongeren oefenen hun risicovolle duiken.

Dat was een droomachtige route in de provincie Glass House Mountains. Eucalyptusbomen, adembenemende vergezichten en zanderig terrein, soms vol sporen of rotsen. Veel rijplezier te beleven, en dat allemaal midden in de natuur. Ik vond het allemaal geweldig! We hadden graag koala's gezien, maar die slapen

10. Vertrek uit Beerwah, en ons ongeautoriseerde bivak, om 5:30 uur. Route die ons van de Glass House Mountains naar Somerset bracht. Prachtig parcours in het eucalyptusbos in het eerste deel, met een heuse gravelbaan en rookwolken als de pick-ups en 4x4's op volle toeren voorbij komen. Bovenkant ! Een grote

Warme dag, meer dan 40 graden in de middag, in

een landschap verkleurd en perkament door droogte. Minder welvarende steden, boerderijen en vee soms in een staat van verval die pijnlijk is om te zien. En vanmorgen, langs de meren, in dit prachtige landschap al die lijken van wallabi's of herten langs de

De cirkel is rond, terug naar Brisbane. Iets meer dan 650 km geloof ik, en nog niet gekeken naar het hoogteverschil +. Een goede voorbereiding op NZ. Voor deze laatste etappe, zo'n dertig km over de oude Brisbane-spoorlijn, in vuil. Dan fietspaden, meer dan vijftig km, in stedelijke gebieden - interlini

Ontdek het hart van de Hooglanden – Wandelen in Glen Nevis

Wandel Collectie van Alex Foxfield

Verborgen kastelen en idyllische landgoederen in eigen land

Toerfiets Collectie van Niederländische Burgen & Landsitze

Routes met uitzicht op de gletsjer – Mountainbiken in Pontresina

Mountainbike Collectie van Diana Grodnick

Volg de Nederlandse rivieren – Grote Rivierenpad (LAW 6)