KAISERSTUHL ๐Ÿ•๐Ÿ‡

45:48ย h

194ย km

4.330ย m

Kaiserstuhl entdecken, Weinberge, Wald und Seen in einer traumhaften Gegend mit herrlichen Panoramablick Richtung Vogesen und den Schwarzwald.

1. Auf dem Aussichtsplateau Nimberg im Kaiserstuhl ๐Ÿšถโ€โ™€๏ธ๐Ÿšถโ€โ™€๏ธ๐Ÿ•๐ŸŒž

9,93ย km
    4,7ย km/h
    170ย m
    160ย m

Ik raad aan om deze tour te doen als het zicht goed is, of het nu winter of zomer is, want het zicht rondom is gewoon fantastisch ๐Ÿพ

7,76ย km
    3,7ย km/h
    230ย m
    250ย m

Weersvoorspelling.. tja.. we hadden zoveel geluk en kregen een raam met veel zon. Lรถssgassen, veel panorama en eigenlijk had ik het gevoel dat we constant op en neer liepen. Ik heb hier al vaak gelopen, je ontdekt er altijd zoveel.. maar het hoogtepunt vandaag was de groene hagedis, die ik nog nooitโ€ฆ

7,58ย km
    4,1ย km/h
    230ย m
    210ย m

De paden rondom Bickensohl zijn goed aangegeven, wij hebben de Lรถsshohlgassenweg gelopen. Hoewel de tocht niet erg lang is, vereist het wel uithoudingsvermogen, aangezien de paden door vele valleien en over vele hoogten lopen. Het panorama is gewoon prachtig in alle richtingen. ๐Ÿพ

9,22ย km
    3,7ย km/h
    120ย m
    110ย m

Onze hondentour bracht ons terug van de Burkheimer parkeerplaats bij de begraafplaats in de richting van het meer, de Rijn en Sponeck Castle. Zoals altijd vind ik dit landschap prachtig, water, wijnranken, de Rijn, smalle bospaden, panorama en kastelen... plus het charmante stadje Burkheim ๐Ÿพ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

6. Vandaag gingen we weer naar de warmste hoek van Kaiserstuhl. Spannende tocht met veel uitzichten, smalle paadjes, wijngaarden, pittoreske dorpjes en een leuke culinaire afsluiting in de Krone (Achkarren), hier aten we een wild zwijn worst salade en dronken heerlijke wijn, vingen de laatste zonnestralenโ€ฆ

8,33ย km
    4,4ย km/h
    90ย m
    110ย m

Gemakkelijke paden vanuit Sasbach over het historische Limberg met overblijfselen uit de steentijd, Keltische sporen en de Limburgse kasteelruรฏne. De terugweg over de Rijn en het Rheinauerwald.

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

8. Panoramisch uitzicht in alle richtingen en weer panorama, zo kan ik de tocht omschrijven. Zonnige passages door de wijnranken, de klim naar de Eichelspitzturm en terug door het bos. Ik raad aan om de tour in de herfst en winter te doen met goed zicht, het is de moeite waard! ๐Ÿพ

9. Een Lagotti-tour in de Kaiserstuhl. Wijnstokken, bossen, meren, de Rijn ... dan naar het charmante stadje Burkheim.

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

10. Een hele mooie rondwandeling die ik volgde uit het boek Forgotten Paths. Een beetje weg van de drukte, maar aan te bevelen. Van kasteel Hรถhingen is nog maar een stapel stenen over ๐Ÿ˜‰ ...

11. Omdat de natuur het beste sociale contact is, kozen we de route naar de Eichelspitzturm vanuit de andere richting. Zonnige wijngaarden en schaduwrijke bospaden met wat steile stijgingen en dalingen. En altijd een heerlijk mooi panorama in alle richtingen. Nu alleen aan te bevelen in het voorjaar ๐Ÿพ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

12. De tocht loopt over prachtige panoramische paden die uitzicht bieden op de Zwarte Woud-keten, Tunniberg en Freiburg. Het arboretum in het Liliental is toegankelijk via het Mรผhlethal. Dan een smal pad terug door de Los Gorge

13. Een fijne, relaxte tocht in herfstkleuren met bijna zomerse temperaturen. Veel mooie smalle paadjes, panorama en mooie plekjes om even te stoppen

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

14. Ik heb deze tocht meerdere malen gelopen, maar toch heb ik altijd andere paden ontdekt en nieuwe dingen gezien. Vandaag konden we niet rechtstreeks door het bos naar Sponeck Castle, omdat het bos wordt gekapt en de houthakkers aan het werk zijn. Desalniettemin heerlijk om alleen in een trui het mildeโ€ฆ

15. Deze prachtige panoramatour heb ik vorig jaar in het voorjaar gelopen. Ook vandaag gewoon lekker relaxed met veel walnoten onderweg

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

16. Ik heb deze tour meerdere keren gelopen, voornamelijk vanuit Jechtingen. Vandaag rechtstreeks uit Burkheim. Het is prachtig, smalle paadjes, paadjes langs water, natuurgebied, Rijnvulkanisch gesteente, wijngaarden en kasteelruรฏnes... ok, het stadje is een pareltje, dat er helaas nu een beetje somberโ€ฆ

17. Vandaag was het erg warm, maar toch heb ik een van mijn favoriete tochten gedaan, in het voorjaar steeds weer prachtige paden door de wijnstokken, NSG, een weids panorama, wat cultuur en een heel spannend landschap. Ik had niet verwacht dat het zo warm zou zijn, 26ยฐ in april is vrij zeldzaam ๐Ÿพ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

18. Vanuit Oberrotweil is er een hele mooie tocht naar de Schlossberg, een van mijn favoriete tochten. Vandaag op pad geweest met ons reddingshonden squadron, daarna hebben we gebarbecued bij de Eckwaldhรผtte. Een dag in maart, met veel zon en ontwakende natuur

19. Ik heb deze tour meerdere keren gelopen, hier is een iets andere versie.

We moesten kleine omwegen plannen omdat twee wandelpaden onder water stonden.

Om hun grenzen tegen Germania te verdedigen, bouwden de Romeinen langs de Rijn een limes, die werd uitgerust met forten. Deze getuigenissen van de geschiedenisโ€ฆ

vertaald doorโ€ขOrigineel tonen

20. Eigenlijk hoef ik niet veel te schrijven, volgens de voorspelling komt er sneeuw aan en hadden we 's ochtends nog veel zon, panoramische uitzichten en een prachtige tocht in een oogverblindende herfstpracht van kleuren... Bickensohl is altijd de moeite waard ๐Ÿพ

194ย km
    45:48ย h
    4.330ย m

Water, bos en panoramisch uitzicht โ€“ De E4 te voet op Cyprus

Wandel Collectie van Tamara (unterwegs)

Duinen, bunkers, bossen en vennen โ€” wandelen in onontdekt Nederland

Wandel Collectie van Klaske Schep

De mooiste lentefietstochten langs de Zuid-Tiroolse wijnroute