Odenwald, Bergstraße

Angelika &🐅

Collectie van Angelika &🐅

1. 2 Schlössertour mit Maike ❤️☀️👩‍🦯👩‍🦯🦿🦿

Als de fruitbomen bloeien, wandel ik graag over het bloesempad aan de Bergstrasse. Omdat er vandaag prachtig weer was voorspeld, heb ik aan Maike gevraagd of zij mij wilde vergezellen. Tot mijn grote vreugde stemde ze spontaan toe😊 De start was direct in de magische Zwingenberg met geweldige vakwerkhuizen

2. De ochtend begon al met een vol bad (foto 1).🤣. Ik moest me helemaal omkleden en reed met een lach op mijn gezicht naar mijn werk. Het goede humeur duurde niet lang, de stemming was voor 🤑. Gelukkig had ik mijn gelukkige lunch en verliet ik de plaats van horror. Stap uit en schakel uit. Het moet een

4. Eigenlijk wilden we vandaag de vitaliteitstocht "steen, wijn en kleur" gaan en de orchideeën verzorgen. We hebben zo lang geslapen dat het het niet meer waard was. 😬. Toen herinnerde ik me dat ik het wandelpad van de Nabu door het Hartmannsrech op het net had gevonden. Er zouden daar ook orchideeën

Vandaag was het weer beter dan voorspeld en niet zo warm, dus besloot ik de Obstwiesenweg in Mörlenbach te nemen. Oh wat was het lekker 😍. Op grotendeels verharde paden kwamen we langs prachtige weilanden en weilanden🥰. Er waren ook enkele doorgangen door het bos. We verlaten het oorspronkelijke pad

Op mijn vrije middag bezocht ik het prachtige Odenwald weer. {0} inspireerde me, dus bezochten we de Friedensmal en het imposante Felsenmeer. De paden waren afwisselend, deels grind maar een goede keuze bij slecht weer 😅. De Jerusalem Friedensmal is mooi, het nodigt uit tot stilte, opmerkzaamheid en

7. Vandaag, bij zeer wisselvallig weer, gingen we spontaan naar het Odenwald. Ik dacht dat zo'n ontspannen rondje voor de dag van 12 uur morgen precies goed is. Ik keek niet naar het hoogteverschil ik ontdekte deze mooie rondwandeling bij Katja's, bedankt voor de geweldige inspiratie 🙏. Comfortabel, is

8. Vrije en zeer stormachtige middag😅. Ik moest mijn geplande wandeling in het Paltserwoud uitstellen. Alla hopp, dan naar het "oosten" over de Rijn. Het koninklijke kamp zou ons doel moeten zijn. Het was echt heel erg stormachtig en de zon liet maar een kort glimpje zien, maar de sfeer zat er goed in

9. This morning after work I made a big mistake that later turned out to be a stroke of luck😅. I drank coffee 🤣. Not really a thing, but I just couldn't sleep. Alla, what the heck, get out of bed 😅. The weather was wonderful, but later it turned out to be really bad. I was desperately looking for something

10. Vandaag gingen we terug naar het odenwald😅. In het weekend is er altijd veel te beleven op de kastelen, daarom was mijn vakantie hier perfect voor😊. De reis was al avontuurlijk, het stroomde uit emmers, gelukkig stopte het toen het aankwam🙏. Voor de eerste keer gingen we naar de kasteelruïne Tannenberg

11. Ik had eigenlijk al afgeschreven vandaag. Waar ik ook keek, regen werd aangekondigd, om 13.00 uur kwam de zon door en negeerde ik alle voorspellingen en reed naar Bensheim 😅. Ik heb vorig jaar dezelfde tour gedaan en wilde heel graag terug. Via de snelkoppeling ontdekte ik een prachtig ravijn en de

12. Aangezien het vandaag echt warm zou worden, zocht ik een tocht met veel water😊. Dus reden we naar de Wolfsschlucht bij Zwingenberg. De onderste ingang was geblokkeerd en we moesten uitwijken. De wilde, betoverde kloof is geweldig en doet me een beetje denken aan het Zwarte Woud 😇 Storm Sabine sloeg

Vandaag wilde ik weer naar het odenwald. Ik hou gewoon van de royale uitgestrektheden, uitzichten en uitzichten. Er gebeurde veel op de parkeerplaats, ik was eigenlijk op zoek naar rust🙄. Het valt echt op hoeveel mensen er onderweg zijn. Op een paar jongeren na hielden ze zich allemaal aan de richtlijnen

14. Gisteren regende het de hele dag en heb ik de tijd gebruikt voor de lenteschoonmaak Vandaag het contrastprogramma. Felle zon met een ijzige wind, perfect weer voor een tocht in het Odenwald.😍Een prachtige tocht, deels over singletrails, deels over vaste paden met prachtig uitzicht. De toren was helaas

15. O, wat voor weer. Gisteren nog sneeuw, vandaag 13 graden😳. Ik had de tour gepland omdat mijn knieën behoorlijk wiebelig waren van gisteren, te veel remmen en uitglijden. Het was echt een geweldige tocht, die brede weilanden, dat hebben we niet zo. Het koninklijke kamp is absoluut een reis waard. Een

16. Vandaag was het avontuurlijk op de bergweg. Alles was geweldig tot aan de kasteelruïne Tannenberg en de sprookjesvijver, die het bekijken waard zijn. Toen waren de paden er niet of onbegaanbaar😆. We gingen dwars door het bos of over natte weiden naar kasteel Heiligenberg. Prachtig gerestaureerd, daar

17. Vandaag hebben we vals gespeeld . Er zijn opruimwerkzaamheden in het Paltserwoud en het was veiliger voor mij om het te vermijden. Het zou de nabijgelegen bergweg moeten zijn. Het dorp Zwingenberg is magisch, ik heb de tour vanaf het begin veranderd, het was te leuk om de plaats een beetje te verkennen

Tussen bergen en dorpjes – De magie van de Sendero Prepirenaico (GR 15)