Rothaarsteig 2024

Collectie van Cathrin 👣🥾

In 8 Etappen von Brilon nach Dillenburg

1. Rothaarsteig Etappe 1: Brilon - Willingen

Het begon vanochtend vlak naast mijn hotel op het marktplein in Brilon. Helaas ben ik vergeten de opname te starten, maar het startpunt staat duidelijk aangegeven op de eerste foto. Gelukkig merkte ik het al na een paar minuten. Je loopt eerst een klein stukje door de stad, maar dan ben je al snel op

Nadat ik gisteren de Rothaarsteig op de Richtplatz moest verlaten om bij mijn hotel in Willingen te komen, moest ik vanochtend ruim drie kilometer de berg op klauteren om weer op het pad te komen. Helaas begon het eenmaal boven te regenen, maar de eerste bui duurde maar zo lang als ik nodig had om de

Dit keer lag het hotel van gisteravond precies aan de route, dus we konden vanochtend meteen op pad - vergezeld van de lieve @Julia. De eerste paar honderd meter waren erg mooi door een kleine “kloof” bij het kuurpark. Daarna gingen we door de stad en vervolgens door het skigebied. Het eerste en helaas

5. Voor het eerste deel van de etappe van vandaag moest ik kiezen tussen de dal- of bergkamvariant. Ik heb gekozen voor de nokvariant, die iets langer is maar minder hoogtemeters kent. Om bij de eigenlijke kruising van de nokvariant te komen had ik eigenlijk een stukje terug moeten lopen op de route van

6. Vanochtend kon ik bij zomerse temperaturen in korte broek en T-shirt rechtstreeks naar de Rhein-Wesertoren vertrekken. Helaas ging de etappe van vandaag vrijwel geheel over bredere bospaden, maar het eerste stuk langs de Schwarzbach, dat altijd naar rechts kabbelde, was nog steeds erg mooi. Aan het einde

Bij de start was er wat verwarring over de route. Er is een nieuwe route zodat je niet langs de weg hoeft te lopen, maar de grote wegwijzer op de toegangsweg vanaf mijn hotel wijst de andere kant op. Ik heb toen de nieuwe markeringen gevolgd, maar blijkbaar heb ik er één gemist en ben ik een stuk te

Een blik uit het raam vanochtend toonde bewolkte lucht, mistflarden en lichte regen. Maar dat mag mijn dag niet verpesten. Na een kort stukje weg om weer op het pad te komen, begonnen we op een leuk klein pad. Hoewel hij maar een paar meter langs de weg liep, merkte je er nauwelijks iets van omdat er

Bij aanvang van de tocht van vandaag moest ik eerst teruglopen naar het pad. Ik heb vandaag een betere route gekozen dan toen ik gisteren afdaalde. Na ongeveer 50 minuten was ik weer op pad. De route liep door prachtige bossen en prachtige natuur over een pad dat soms breder en soms smaller was, zonder