THAILAND 2024

Schwerte-Radler

Collectie van Schwerte-Radler

1. Sawasdee Krab - Von Tempeln zu Märkten: Der erste Tag in Bangkok 🕌🛍️

Met een vriendelijke “Sawasdee Krab” 🙏 Ik wil je graag veel groeten sturen vanuit Bangkok. Alles bij elkaar denk ik dat het mijn achtste keer in Thailand is, maar Bangkok fascineert mij altijd. Het is een ongelooflijk levendige stad met ongelooflijk aardige mensen en ongelooflijk lekker eten. 🥰 Eergisteren

De laatste tour van de dag bracht ons naar een restaurant aan de Khlong Saen Saep (kanaal). Er was (heel klassiek) Pad Thai 🍲 en ook zoiets als Pak Choi 🥬 en varkensnek 🐷. Alles was, zoals verwacht, erg lekker. De selectie aan gerechten was erg divers. Eindelijk was er een Magnum van 7-Eleven. Onderweg

4. Het was weer een zeer veelbewogen dag toen we naar de oude stad "Muang Boran" gingen, een openluchtmuseum ongeveer 30 km buiten het centrum van Bangkok dat een diep inzicht biedt in de rijke geschiedenis en cultuur van Thailand.

Bij 35 graden was het weer behoorlijk miserabel en de brandende zon deed

5. Na een bezoek aan de oude stad zijn we maar kort naar het hotel gegaan, want we gingen meteen terug naar Chinatown voor het avondeten. We hadden een date met Kwang, die nu een goede Thaise vriend van mij is. We ontmoetten elkaar tijdens mijn eerste reis naar Thailand 8 jaar geleden en hebben elkaar sindsdien

6. Op de laatste dag in Bangkok gingen we naar ICONSIAM, een van de meest luxueuze megamalls in Bangkok. Op ruim 525.000 vierkante meter kun je van alles kopen, van simpele slippers tot Louis Vuitton tot Maserati en Porsche. Zelfs een H&M strekt zich uit over vier verdiepingen en is een van de grootste

7. Vanochtend zijn we om half vier vertrokken naar Suvarnabhumi Airport. Het vliegtuig vertrok stipt om 6.00 uur en landde slechts 40 minuten later op Koh Samui. Dit is mijn vijfde keer hier? Na wat uitrusten op het strand gingen we naar Fisherman's Village, een grote markt met veel snuisterijen, maar ook

8. Veel dank aan Wa van “Samui German Tour” voor de zesde tour in de afgelopen acht jaar :) Zoals altijd was het een genoegen om het eiland met jullie te verkennen en ik kijk nu al uit naar de zevende tour op zondag :)

Om 8.30 uur vertrokken we richting het olifantenreservaat. Olifanten worden hier verzorgd

9. Omdat ons strand oostelijk georiënteerd is, moesten we hiervan profiteren om minimaal één dag de zonsopgang te bekijken. Dus de wekker werd gezet op 05.30 uur (23.30 uur in Duitsland) en we liepen naar de nabijgelegen grootmoeder- en grootvaderrots (Hin Yai/Hin Tai). Als je naar de rest van de foto's

10. Allereerst: Fijne Paasdagen 🐣🐰

Reis naar het paradijs. De excursie van vandaag bracht ons per boot naar Koh Rap, een van de vijf kleine eilanden ten zuiden van Koh Samui. Wat kan ik zeggen... Het strand was als een paradijs, zoals op de Bahama's. Echt fantastisch. En het mooiste was dat we helemaal

11. Oorspronkelijk wilden we naar de avondmarkt in Lamai, die op loopafstand van het hotel ligt, maar deze ging na Corona niet meer open. Vandaag zijn we dus voor de tweede keer naar Fisherman's Village geweest. En opnieuw konden we smullen van het gevarieerde aanbod aan delicatessen. Vandaag waren er "slechts

12. Vandaag was de laatste rondleiding van de vakantie. We gingen naar het noordelijke buureiland van Samui, Koh Phangan. Een zeer bergachtig eiland, maar nog niet zo overgenomen door het toerisme als Koh Samui. Het verkeer is veel verminderd. Voordat we naar de eerste hoofdattractie gingen, reden we naar

13. Beste Thailand, het was weer fijn met jou. Jullie vriendelijke mensen, geweldige cultuur en heerlijk eten hebben ons opnieuw geboeid. Veel mooie plekken hebben we weer kunnen zien of herontdekken. Ondanks dat het vaak behoorlijk warm was en we veel zweetten, deden jullie je best en hadden we vrijwel