Mallorca

De Höchte

Collectie van De Höchte

1. Cala Mayor ☀️🌊🏄‍♀️

Hallo! We waren niet verrast dat deze plek werd verwoest door lelijke gebouwen. Zo staat het beschreven in reisgidsen. Er zijn nog steeds leuke hoekjes en kleine hoogtepunten. Catastrofaal is echter dat de grote hotels direct aan zee zijn gebouwd en grote delen van het strand in beslag nemen.

Als je een

2. In de ochtend om 7.30 uur is het tijd om te gaan surfen 🏄‍♀️

Ik heb nog even lekker op het strand gelegen en ontbeten voor onze reis ☕️🥐😎

4. Hallo!

Ons hotel biedt 's ochtends een gratis pendeldienst naar Palma. Wij hebben het een keer gebruikt 😊

Het was erg leuk om na 19 jaar weer in de stad te zijn...en ik vond meteen mijn draai weer. Mijn persoonlijke hoogtepunt zijn de Banyi Arabieren met de prachtige tuin 🌺🌴🍋🍊

De kathedraal maakt uiteraard

5. Vandaag namen we de "Red Lightning" van Palma naar Sóller 🚂Een fantastische rit door de Sierra Tramuntana met 13 tunnels en prachtige uitzichten 🏞 De rit duurt ongeveer een uur. Onderweg stopt de trein bij een mirador voor een fotoshoot.

In Sóller hebben we een rondje gedaan (helaas vergeten op te nemen

6. Na het ontbijt waagde ik mij daadwerkelijk de zee in. Het is nog steeds te koud om te zwemmen. Maar de zon verwarmt je 's ochtends al als je uit het water komt.

Na drie dagen sightseeing had ik tijd nodig om rond te hangen op het strand met dit droomweer. Ik waagde mij werkelijk weer de zee in. Ik sloot de dag af met een sangria bij zonsondergang 🍷🌅🌙

Hallo! Vandaag hebben we nog een toeristische trekpleister bezocht. Vanaf Plaça d' Espanya rijdt buslijn 203 ieder uur heen en terug. De bushalte in Palma bevindt zich ondergronds naast het metrostation.

Valdemossa is heel mooi...maar ook een toeristische sloop 😅

We waren kort op de wandelroute GR 221

9. Na de wandeling moest ik weer de zee in en een tijdje op het strand doorbrengen. In overeenstemming met de avondschemering had ik een afspraak met mijn vriend bij de Fundacio Pilar i Joan Miró. We toerden door de studio's en genoten van het uitzicht vanaf het terras. Daarna een Copa de Sangria bij La Gitana 🍷🌅

10. Eindelijk een excursie naar mijn zin 😊

De wandeling is in deze tijd van het jaar gemakkelijk te beheren. Het pad, vooral de afdaling, doet me denken aan kloofwandelingen op Kreta. Zoals je op de foto's kunt zien, waren er veel prachtige uitzichten. Op de top van Puig de Benidant had ik een 360° uitzicht

Hallo! Aan het einde van onze reis bezocht ik het Castillo de Bellver. Daarvoor nog een laatste ontbijtje bij Café Terraza ☕️🥪

Het Bosc de Bellver is gemakkelijk te voet bereikbaar vanaf Cala Mayor. Eerst ging ik een uurtje wandelen in het prachtige, ongerepte park. De lagere paden zijn natuurlijk en

De laatste middag en avond op het strand☀️🌊

Het was erg warm vandaag... en de zee wordt warmer. Ik ben heel blij dat ik deze week daadwerkelijk heb kunnen zwemmen 👙😊

Eindelijk een sangria en adios...Buenos Noches 🌅🌙

De Ronde van Nederland – De ultieme fietsroute in 21 etappes

Toerfiets Collectie van Klaske Schep

Van hut naar hut in Oostenrijk – Foodie Tours in de regio Hall-Wattens

Wandel Collectie van Region Hall-Wattens

Water, bos en panoramisch uitzicht – De E4 te voet op Cyprus

Wandel Collectie van Tamara (unterwegs)