Menorca 😍🌼🍀👌2022

Gudi

Collectie van Gudi

1. Erste Erkundungstour auf Menorca auch über Far D‘Artrutx

Op Paaszondag zijn we eerst boodschappen gaan doen bij de Lidl zodat we niet dood hoefden te gaan van de dorst 😁😆😜. Daarna maar richting Far D' Artrutx gereden. Daar geparkeerd op een gratis parkeerplaats en daar gingen we. Een prachtige kustlijn en 's middags kon je ook Malle zien liggen. Geweldige

Vandaag zijn we begonnen met de eBikes en er waren ook stranddingen . Gedeeltelijk hebben we de Cami de Cavalls gefietst, ook wel het Soldatenpad genoemd. De wielen wilden echter niet zo lang breken. 😜 Waren ook landinwaarts en maakten een omweg naar een kaasmakerij. Er is daar ook een toilet . Daarna

@Marc Heel erg bedankt 😊. Ja, wat kan ik zeggen, ook wij voelen ons hier erg op ons gemak 😁😎👌🍀. Tot nu toe elke avond geweldige zonsondergangen, heerlijk eten, heerlijke tapas, een prachtig landschap. Hier wil je echt niet weg.

Vandaag gingen we naar een andere hoek van het eiland. De plaats werd ons aanbevolen omdat het een kleine was? is een vissersdorp en heeft witte huizen zoals op Santorini. Wederom hebben we delen van de Soldiers' Trail gelopen. Eerst was het bewolkt en toen kwam de blauwe lucht en de zon weer. Leuke

Er zijn verschillende T-bezienswaardigheden op Menorca 😄. Vandaag hebben we de eerste bekeken. Het zijn megalithische monumenten. Sommige kosten entree, andere niet. Dit was gratis. Het was leuk om rond te lopen. Ook het fluiten van vogels en de bloeiende planten waren prachtig

Met het weer in april hebben we besloten om vandaag naar Mao te gaan, ook wel bekend als Mahon. We zijn daar al geland en hadden nog niets van de plek gezien. In de regen, zon ️... we liepen een stukje door de plaats. Heb de haven, de oude stad en enkele oude muren en huizen gezien. Een leuke plek waar

8. Vandaag zijn we naar de noordkust van Menorca geweest. We zijn begonnen in Fornells, er was gratis parkeergelegenheid langs de weg 🙃👍. We gingen eerst richting het stadscentrum en waren bij de haven, wat we erg leuk vonden, en volgden de borden met de T-bezienswaardigheden 😆. Eerst waren we bij Castell

Daarna was het op weg naar de Far de Cavalleria. Zelfs de rit naar de parkeerplaats was prachtig . Ik hou erg van dit sappige groen. De gratis parkeerplaats bevindt zich net onder de vuurtoren. Er was op dat moment voldoende parkeergelegenheid, proost op het laagseizoen. Bij de Leutturm is er ook de

Vandaag zijn we naar een van de droomstranden van het eiland geweest. Het plan was om hem te gebruiken en op het strand te gaan liggen . Het weer wilde het anders dan wij. "Het werd erg stormachtig" en toch liepen we door. Toen het begon te regenen gingen we naar een restaurant aan het strand 🏖 met

11. Vandaag zijn we naar de parkeerplaats in Es Grau gegaan, die ook gratis is. De mannen werden naar het strand gestuurd 🤣🤣😉 en de meisjes liepen de Cami de Cavalls naar Far de Favaritz 😎👍😊. Zeer mooie tour die ten zeerste wordt aanbevolen. Dit gedeelte is erg zonnig en er zijn veel geweldige zwembaaien

Vandaag zijn we naar Mao geweest om een tochtje te maken op het glasbodemschip 😁😎. Parkeren was gratis bij de witte lijnen boven de haven. Toen moesten we ons haasten om de kaartjes te bemachtigen . We hebben een havenrondvaart van een uur gedaan en konden ook vissen in een baai zien. Erg leuk en er

Vandaag gingen we naar Binibece Vell in Menoquian Santorini. De plaats schijnt echt als de zon schijnt op de witte huizen 🙃👌

Hier is nog een nederzetting die je hier op Menorca kunt bezoeken 😁. Vandaag betaalden we €3 per persoon, er is een soort Dixi toilet aanwezig. De parkeerplaats is gratis . De rit naar de parkeerplaats is deels smalle straatjes en links en rechts de prachtige stenen muren. Dus niet racen op de baan

15. Vandaag zijn we naar de droomstands in het zuiden van Menorca geweest 😁👌. Eerst waren we in San Bou. Er is een lang zandstrand dat ook erg mooi is. Helaas waren er kwallen daar. Dus gingen we verder en kwamen in Son Saurus terecht. Daar hadden we onze baai gevonden en ook een klein stukje van de Cami

16. Vandaag zijn we naar het strand van Calar Pilar geweest. De heen- en terugreis vanaf de gratis parkeerplaats is 5 km. Er is een soort dixi toilet op de parkeerplaats, verder is er geen toilet of horeca. Ik zou halfhoge wandelschoenen aanraden of, als je je enkel niet snel buigt, kun je ook goede trekkingsandalen

Vandaag gingen we weer een stukje van de Cami de Cavalls. Na lui op het strand te hebben gelegen 🏖 Son Xoniguer, begon het . Toen het weer benauwd was, genoot ik van een verkoelend briesje uit de zee. Het pad loopt altijd in de buurt van de zee. De vegetatie die steeds meer in bloei komt en de landschappen

18. Vandaag voor de 3e keer naar Ciutadella geweest? Ging er weer winkelen en vond het. Het is triest 😞 om overal afscheid te moeten nemen. Maar hoe heet het altijd na vakantie 🧳 is voor vakantie. Ook werden er weer tapas gegeten. Fijn weekend allemaal

Vandaag zijn we naar het noorden van Menorca gegaan om afscheid te nemen. Nog een geweldige baai. Daarvoor hebben we de baai van Cala Morelli gecontroleerd. Daar is de baai klein en niet zo leuk om te zwemmen. Anders een leuke plek om naar te kijken.