Wandelroutes & paden

2023 – Das Jahr der Superlativen

Christine 🚶‍♀️ 📷 🌏

Wandel Collectie van Christine 🚶‍♀️ 📷 🌏

2023 war das Jahr der Superlativen. Menschen, die ich über komoot kennengelernt habe, wurden zu Freunden, mit denen ich nicht nur gemeinsam wandere, sondern auch andere Aktivitäten unternehme. Urlaube, die bereits für 2020 gebucht waren, konnten nachgeholt werden. Ich war auf drei Kontinenten unterwegs.

Die Wanderungen in der näheren Umgebung, meine sogenannten „Hoamatrunden“ wollte ich auch auf keinen Fall missen. Ein ganz besonderer Platz ist für mich der Wiener Zentralfriedhof, den ich immer wieder gerne besuche. Jede Tour hatte ihr Highlights – eine schöne Blüte, einen Vogel, den ich fotografieren konnte, eine schöne Fernsicht, eine besondere Lichtstimmung und noch vieles mehr haben dieses Jahr zu einem besonderen Jahr gemacht.

1. Teneriffa Nationalpark Teide 10.11.2023 w637

Vandaag zijn we in prachtig weer (27 graden) naar het Teide Nationaal Park op Tenerife gereden. Thuis hadden we al voor een rondwandeling gekozen en die zijn we vandaag gaan doen. Zelfs op ruim 2.300 meter hoogte waren een korte broek en een T-shirt voor ons voldoende.

De Arenas Negras-route is erg populair

2. Gerhard M. heeft weer een geweldige tour gepland. We zijn begonnen in aanvankelijk koeler weer met een paar druppels regen. De felle wind en enkele hellingen zorgden er al snel voor dat de jassen in de rugzakken werden opgeborgen.

Een paar etappes waren weer door de bosjes – een “must” op de tochten van

4. Vandaag was onze bestemming de Igazu Falls. De eerste etappe hebben we aan de Argentijnse kant gereden. Hier zijn vooraf alleen de foto's van de mobiele telefoon. Aan het einde van de rondleiding werden we verrukt door kapucijnapen en neusbeertjes. Een onbeschrijfelijk mooie ervaring!

Vandaag gingen we vóór zonsopgang rond het meer. Het is een leuk, rustig rondje, langs veel campings.

Vandaag was de Kamptalwarte onze bestemming. We zijn er al zo vaak voorbijgereden en nog nooit boven geweest. We vertrokken in prachtig wandelweer en hadden het geluk dat vier vrouwen hun bijeenkomst voor de controlekamer vierden en zij de controlekamer voor ons openden.

We konden dus naar boven klimmen

7. Vandaag was mijn lieveling vroeg wakker en dus besloten we naar de vuurtoren te gaan. De temperatuur was nog steeds aangenaam en we hebben er erg van genoten.

Vandaag hebben we met vrienden een korte wandeling gemaakt van de Meiereiwiese naar kasteel Mödling. Nadat ik bij @Bee Fast 🐝🦁 en @Anita had gelezen dat de klim erg steil was, maakte ik me in eerste instantie zorgen. Maar zo was het niet. Het pad was comfortabel en bijna geheel in de schaduw. Zo hadden

Onze wandelbestemming vandaag was het Thayatal National Park. Het Thayatal Nationaal Park bewaart samen met het aangrenzende Tsjechische Národní Park Podyjí een van de laatste natuurlijke valleilandschappen in Midden-Europa. Het is een prachtig landschap.

De meeste paden lagen in de schaduw en we wandelden

Met bijna 325.000 inwoners is Córdoba de derde grootste stad van Andalusië.

Voor mij was de meest indrukwekkende bezienswaardigheid op deze reis de Mezquita-kathedraal. Bij elke verovering van Córdoba volgden veranderingen in de architectuur, die het huidige uiterlijk van het gebouw bepaalden. Gebouwencomplex

Een kleine ochtendronde voor de lunch.

We hebben informatie ontvangen van @Stefan 🐕 dat de Lange Lacke weer water aanvoert. Vandaag hebben we van deze gelegenheid gebruik gemaakt om onze geplande tour uit te stellen en naar Burgenland te gaan.

Er zit nog steeds niet genoeg water in de verf, maar wel aanzienlijk meer dan vorig jaar. Er zijn

Vandaag wilden we de kasteelruïne van Aggstein bezoeken. We parkeerden in Maria Langegg en wandelden naar de kasteelruïne. De toegang is niet meer inbegrepen in de NÖ-Card, maar het bedrag van 8,50 euro per persoon is het zeker waard. We hadden goed zicht en konden de Ötscher, de Göller en de Schneeberg

Vandaag hadden we vrije tijd. We gebruikten het voor een wandeling door de duinen. Het was heet en soms zakten we tot onze enkels in het zand. Hoewel het vermoeiend was, hebben we genoten van de ronde.

15. De zon scheen 's ochtends al uit de hemel. Dus laten we weggaan. Onze bestemming vandaag was de Lobau. In de vroege ochtend waren we nog vrijwel alleen. Hoe later op de dag, hoe meer mensen je zag.

We liepen van de bovenste Lobau naar de Großenzersdorferarm en terug over het Donau-Oderkanaal en Hubersdamm

Ooit pro, nu slow – Op pad door Zwitserland met Emma Pooley & friends

Mountainbike Collectie van IRIS

Raak de hemel aan tussen Lombardije en Graubünden – de DoppiaW Ultra

Hardloop Collectie van Bryan Da Silva

Onbekende kastelen – De geheimen van de Loire

Toerfiets Collectie van Vincent Reboul

Langs de Zeeuwse Kust – Nederlands Kustpad deel 1 (voorheen Deltapad)