Pieterpad

Robbin & Natascha

Collectie van Robbin & Natascha

Deze collectie neemt je mee met ons wandelavontuur op het langste wandelpad van Nederland, van de start in het noordelijke Pieterburen tot aan de de Sint-Pietersberg in Maastricht.Onderweg hebben het landschap zien veranderen van weids en plat boerenland in heuvelachtige heide en bos. Maar niet alleen dat, ook hebben wij historische steden en dorpjes verkend en ons verwonderd over de rust van nationale parken zoals het Drents-Friese Wold. Wij hebben genoten van pittoreske dorpen en heerlijke lokale gerechten. Volg onze voetsporen en geniet van het Pieterpad zoals wij dat hebben gedaan.

1. NL - Pieterpad 1: Pieterburen - Sauwerd

Eindelijk gaan we dan een start maken aan de bekendste langseafstandswandeling van Nederland: het Pieterpad!

De complete wandeling is ruim 500 kilometer lang en loopt van het Noorden in Pieterburen, helemaal naar het Zuiden in Limburg naar de Sint-Pietersberg. Het pad is onderverdeeld in 26 etappes

Omdat vandaag het weer wat minder was, hadden we besloten om de stad Groningen in te gaan. Natuurlijk hadden we de wandelspullen voor de zekerheid wel meegenomen, voor het geval het weer zou opklaren.

Forum Groningen is echt een aanrader. Het is een super modern verzamelgebouw met een bibliotheek, cafeetjes

De derde dag alweer! Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt! We hebben heerlijk uitgeslapen op onze uitvalbasis in Midlaren, dus we begonnen wat later dan normaal. Het moet ook nog een beetje vakantie blijven, toch? Alleen hadden we met één ding geen rekening gehouden: de bus vanuit Midlaren

Het is dag 4 van ons Pieterpad avontuur. Vanaf camping 'De Appelhof', wat tot nu toe onze vaste slaapplek is geweest, vertrekken we richting het zuiden van Nederland. Het weer lijkt goed te zijn vandaag, dus we beginnen de dag met een extra goed humeur.

Gisteren begonnen we erg laat, vandaag beginnen

De vijfde dag van het Pieterpad en na vandaag hebben we de magische 100 kilometer gelopen. Dit is de eerste keer dat we in korte tijd zoveel hebben gelopen, maar ondanks dat voelen we ons nog erg goed! Eigenlijk geen spierpijn, geen blaren op te voeten en nog steeds een hele goede motivatie om door te

We gaan vandaag weer aan de wandel vanaf camping Knollegruun in Schoonloo. Het Pieterpad loopt recht achter de camping langs én start direct in de bossen van Boswachterij Schoonloo. Echt een dikke aanrader om hier te overnachten :)

Het is een redelijk compact bos met veel fiets- en ruiterpaden. We kunnen

Vandaag is het alweer de laatste dag van onze vakantie. Nog 1 dagje Pieterpad en dan hebben we 7 dagen gelopen! Na vandaag kunnen we dan zeggen dat we Groningen en Drenthe vrijwel helemaal doorkruist hebben. Met 120 kilometer in de benen, beginnen we dan aan onze laatste etappe van de vakantie: van Sleen