Salzburger Land

Juschu ( Jürgen & Vicky)

Collectie van Juschu ( Jürgen & Vicky)

1. 🇦🇹Abtenau Zeitüberbrückung ⏳kleine Erkundungsrunde 🍦um den Marktplatz⛪️

Zo overbrugden we de tijd totdat we naar het vakantieappartement konden! Vanaf de parkeerplaats een rondje over het marktplein gelopen 🅿️.

2. Vanochtend om 04.00 uur zijn we vertrokken! Om 08.15 uur was er een heerlijk ontbijt in Gollingen an der Salzach en om 09.30 uur gingen de wandelschoenen aan en uit gingen we eerst naar de St. Nicolaaskerk op de St. Nicolaasberg en daarna naar de Gollinger waterval! De waterval is een geweldige natuurbelevenis

4. Nadat we onze FW 🐖🏠🐐⛰️ hadden gekregen, gingen we nog een rondje 🥾! We liepen over een prachtig pad van de FW richting de Dachserfall, langs Gasthaus Wandalm, een prachtig aangelegde natuurlijke pub naar de Dachserfall. Voordat we door de kruidentuin gingen. Vanuit het zicht op de Dachserfall gingen

5. Eigenlijk was er vandaag iets anders gepland!🫣Maar aangezien we best flexibel zijn, hadden we snel een leuke tour gevonden. Volgens de weerapp zou het vanaf vanmiddag flink gaan regenen! Laten we het ons laten overkomen! Ons startpunt was Sankt Martin, de parkeerplaats 🅿️ is gratis! En zo ging het

Op

6. Omdat het weer 🌥️droog bleef op de terugweg 🚙 vanuit Sankt Martin, besloten we een wandeling door de Lammerklamm 💦 te maken voordat we een bezoek brengen aan het VVV-kantoor. En het was echt de moeite waard! Water 💦 het uitzicht in de zwarte kloof met 125 treden naar beneden en weer omhoog fascineerde

7. Gisteren hebben we ons bij de VVV aangemeld om met de postbus naar de Postalm te gaan. Ook al waren de weersvoorspellingen niet geweldig, toch hadden wij enorm veel zin in deze ervaring. Deze bus rijdt op dinsdag en donderdag over de tolweg naar Postalm. Omdat we de gastenkaart hebben, was de reis gratis

8. Vandaag liep de Karkogelbahn 🚡 en wij wilden naar de Gsengalm 🥾 lopen! Gezegd en gedaan. We besloten om het comfortabele en panoramische bospad naar de alm te gebruiken, dat niet geasfalteerd is! Onderweg genoten we weer van de meest prachtige uitzichten👀. Toen we op de alm aankwamen, namen we een

9. Nadat we ons hadden ingeschreven voor de Wereldbeker Wandelen zijn we naar de FW gereden. Even ontspannen en een kopje thee 🫖 drinken maakte onze motivatie wakker om even een frisse neus te halen voordat het donker wordt 🌜! Wij wensen iedereen een fijne avond🙋🏼🙋🏼‍♂️!

10. Terug bij de finish hebben we stempelkaarten laten valideren en daarna 2 nieuwe gekregen voor onze 2e tocht, want 5 km was voor ons toch iets te weinig in het heerlijke 🌞 wandelweer 🤭! Maar dat was onze gedachte vooraf. Eerst dezelfde route naar de eerste controle en daarna renden we samen 10km & 20km

11. Het begon om 8.00 uur! Wij hadden gistermiddag de startkaarten en inschrijving verzorgd. En dus hadden we alleen nog maar de startstempel nodig en toen gingen we van start, 🌞klein rondje 5 km, 2 controles een beetje op en neer en prachtige bergpanorama's⛰️, voorbij de onopvallende Eglsee en weer terug

12. Omdat de weersvoorspelling op de weerapp vandaag ook regen 🌧️ liet zien, zijn we goed uitgerust 🌂 en is alles wat daarbij hoort vanaf de parkeerplaats naar de start van de tocht van vandaag gelopen. Wij kozen voor de medium tour! In eerste instantie liepen de 3 routes weer samen totdat na ongeveer

13. Onze laatste vakantiedag, die werd gekenmerkt door regen ☔️, hebben we gebruikt om heerlijke uurtjes door te brengen in Salzburg, want rond de middag stopte het met regenen. Met de auto naar Golling gereden en vervolgens de S-Bahn 🚞 naar Salzburg genomen. We zijn begonnen in Salzburg Mülln! We liepen