USA 🇺🇸

Aktivix 🌐

Collectie van Aktivix 🌐

1993 haben wir mit sechs Teilnehmern unserer Familie den Südwesten der USA besucht. Unsere Ziele waren: Los Angeles - Las Vegas - Zion N.P. - Bryce Canyon - Grand Canyon - Death Valley - Yosemite N.P. !1994 sind drei von uns nochmal in die USA gefahren, um den mittleren Westen zu besuchen. Ziele: Denver - Yellowstone N.P. - Grand Teton N.P. - Arches N. P. - Estes Park.1995 sind wir mit einem weiteren Paar zu einer Rundreise nach Florida gereist.Die USA-Reisen waren allesamt sehr sehenswert. Die Landschaften und die Naturwunder und die vielen Tiere sind uns enorm und großartig in Erinnerung geblieben.

1. USA 🇺🇸: Bryce Canyon N.P. - Navajo Loop Trail

Wandel gewoon naar beneden 🥾 Bryce Canyon in! Maar dat is behoorlijk hobbelig en niet zo eenvoudig. Het pad verandert voortdurend van richting.

Dan sta je ineens bij Two Bridges naast de dennenboom die midden in de kloof is gegroeid.

Even verderop gaat het weer omhoog. Het pad passeert Thor's Hammer

2. In het "Natuurbruggenmonument" bezoeken we enkele van de mooiste natuurstenen bruggen. Waaronder de op één na grootste natuurlijke brug ter wereld, de “Sipapu Bridge”.

De lichte zandsteen is hier herhaaldelijk weggespoeld door zware regenval. De waterloop heeft de ene bocht na de andere gevormd als een

4. Op korte afstand van de Sipapu-brug is vanaf de weg een ander uitkijkpunt te bereiken. Hier zie je de zeer smalle maar vrij lange “Owachomo Bridge”!

Schitterend! 👍

Het regent op de rit naar de Devils Tower. Dan sneeuwt het zelfs. Dus: Ontbijten in de auto 🚘!

Maar dan houdt de natte sneeuw op en cirkelen we rond de vulkanische berg!

De zon schijnt zelfs terwijl we onze reis vervolgen 🌞!

6. Tijdens het winkelen in Cody kwamen we erachter dat de weg naar Yellowstone N.P. leidt. is vanwege bouwwerkzaamheden vanaf 11.00 uur gesloten. We versnelden snel en reden op tijd naar het park.

Eenmaal aangekomen bij Yellowstone Lake bezoeken we het West Thumb Geyser Basin. Direct aan het meer gelegen

7. Vandaag leren we waarom het hele gebied ‘Yellowstone’ wordt genoemd. 😮

De gele, oranje en okerkleurige kloof schittert voor ons. We wandelen langs de rand van de kloof naar de indrukwekkende Lower Fall!

Ga dan nog een keer terug!

8. De hoogste berg ⛰️ hier in de omgeving is Mount Washburn. Het is 3122 m hoog, maar het wandelpad naar boven is vrij eenvoudig.

We beklommen daarom de berg met zijn schitterende uitzicht.

Op de terugweg ontmoeten we “Karl”, de coyote. Hij is weer aan het lunchen. Snuffelt in de holen van de grondeekhoorns

9. We zijn vrij vroeg in de ochtend naar het park gegaan om een goed plekje te vinden. In de halve cirkel van Old Faithfull staan banken opgesteld. We wachten nog even. Dan is het zover: de "trouwe" geiser springt omhoog. Het is zeer indrukwekkend! 🤗

Vervolgens wandelen we door het Upper Geyser Basin met

10. Wandeldag!

Vanaf de parkeerplaats bij Jenny Lake lopen we links om het meer heen. Vervolgens gaat het omhoog naar de Hill Falls.

Vervolgens verder omhoog naar Inspiration Point op 2.200 meter hoogte.

Iets verder komen we bij de Cascade Canyon Trail. We wandelen deze vallei verder op tot het einde - wanneer

In de middag gaan we op pad naar de beroemde Delicate Arch, een behoorlijk lastig pad! 😓

Opeens is hij daar! Een grote halfronde stenen boog.

Wind en weer hebben de rode zandsteen hier extreem geërodeerd. In de rots vóór de boog heeft zich een steile, diepe depressie gevormd.

We nemen even een pauze in

12. Geweldige wandeldag! Wij maken ons vroeg in de ochtend klaar. We beginnen op de parkeerplaats van Baer Lake.

Eerst wandelen we naar Nymph Lake. Ga dan verder naar Dream Lake. Het pad is behoorlijk ijskoud en vol sneeuw. Je moet heel voorzichtig zijn waar je stapt.

We rijden verder naar Emerald Lake - prachtig

13. De J.N. "Ding" Darling National Wildlife Refuge op het subtropische barrière-eiland Sanibel maakt deel uit van het grootste onontwikkelde mangrove-ecosysteem in de Verenigde Staten. President Harry S. Truman ondertekende in 1945 een uitvoerend bevel tot oprichting van het Sanibel National Wildlife Refuge

De Ronde van Nederland – De ultieme fietsroute in 21 etappes

Toerfiets Collectie van Klaske Schep

Gastein Trail – Huttentocht in het Salzburger Land

Wandel Collectie van Vakantie in Oostenrijk

Wandelen in de Benelux is geweldig