Die große Pfalzdurchquerung

Christine/ Pfalzrakete 🚀🍀🍀🍀

Collectie van Christine/ Pfalzrakete 🚀🍀🍀🍀

1. 1. Tag: Aufbruch zur großen Pfalzdurchquerung

De droom van langeafstandswandelen is groter dan mijn vakantiedagen zouden duren. Daarom besloot ik de Palts eenvoudigweg in etappes in de vorm van dagtochten door te steken. Vervolgens rijg ik deze aan elkaar als de delen van een schakelketting. Natuurlijk begin ik voor de deur, ook al ligt die niet

Nou, voorheen ging ik niet zo vaak wandelen. Er is weer een jaar voorbij. Ik vertrek vanuit Reisdorf, het is maar een paar graden boven nul. Shit, ik ben mijn pet vergeten, het is behoorlijk koud op mijn hoofd. Maar binnenkort zal de zon het opwarmen. Het pad klimt gestaag omhoog door het bos. De regen

Pas bijna een jaar later vervolgde ik mijn weg. Deze keer start ik bij de Weintor en volg de wijnroute 5,2 km naar de ruïnes van Guttenberg. Dit werd voor het eerst vermeld in 1150, de toenmalige kasteelheer was 'Landolf von Gudenburc'. Eigenaars wisselden verschillende keren, waaronder de graven van

6. Vandaag spontaan gedraaid, in Niederschlettenbach, in plaats van Hinterweidenthal naar Vorderweidenthal. Er waren zulke mooie flarden mist in het dal en ik wilde bij zonsopgang bij Lindelbrunn beginnen. Het kan zeker spectaculairder, maar het licht was nog mooi vanmorgen. (Sorry, ik kon niet stoppen

Het was een echte droomtour vandaag. Eerst deze zee van mist, toen volle zon, die was echt warm. Uiteindelijk heeft komoot zichzelf helaas opgehangen. Het was nog een goede 3 km terug naar Wernersberg. Ik liep naar de 'ronde hoed' en zat helemaal vooraan, met een schitterend uitzicht. De afdaling ging

Thanks very much. Nice that you support me with the garbage campaign

9. Het was vanmorgen zo heerlijk zonnig, hoe ongelofelijk mooi de mist in de dalen hing. Ik kon er geen genoeg van krijgen om ernaar te kijken. Bij de tassteen hebben we eerst ontbeten. Daarna ging de zon geleidelijk weg, helaas. Ik ontdekte voor het eerst de kleine Adelsfelsen, waar je (bijna) omheen kunt

10. Vandaag weer volop genoten van de Palts 😋☺️

Mag ik nog van vroeger 😜

Als je je neef de Palts wilt laten zien, regent het. Maar dat vonden we niet erg, het was nog steeds leuk. Thuis viel er geen druppel, de tuin had water nodig. Helaas waren de Dahn-kastelen niet open, hoewel ik had gecheckt dat ze om 9.00 uur open zouden gaan. We stonden er stipt om 9 uur voor, maar

13. @Anke 🇬🇱 🇧🇻 Bedankt, ik kijk er naar uit. Ik heb nog uitgenodigd, that's it

14. Het is helemaal niet de verkeerde kant, het is de goede kant in de ochtend, hoewel misschien niet zo spectaculair als in de avond. Daar was niemand voor.

Altijd de moeite waard om te zien. En natuurlijk mag de spritzer niet ontbreken

Tegenwoordig woedt er waanzin in het wandelhuis Dicke Eiche: luid zingende Paltsbewoners die accordeon - en gitaar spelen - zitten aan overvolle tafels voor gevulde borden en spritzerglazen en zwaaien uitbundig op liedjes als: "Dit is de wind, de Palts wind...!"

Tegenwoordig vinden we zoveel paddenstoelen dat we ze nauwelijks bij elkaar kunnen dragen. Gek!

Vandaag wilde ik gewoon het Paltserwoud in gaan en paddenstoelen verzamelen, die waren er nauwelijks, maar er was wel een mooie gekrulde moederkip 🤗. Vond ik het leuk vandaag: alleen niet: ‘hoger, sneller, verder!’ Eén keer werd ik even nat. Maar het was zeer aangenaam wandelweer met veel zon en een

20. Vanochtend vroeg begonnen, bij zonsopgang. Onderweg heb ik de herfst kunnen bijtanken. Toen pakte de wandelgroep uit de Pfalz mij op en gingen we meteen naar het festival op de Karlsplatz. Later werd Keschde gebakken, een droom ??