West-Highland-Way (WHW) 😜❤️ 2023

Anneke

Collectie van Anneke

Wir sind den West-Highland-Way gelaufen. Es war ein tolles Abenteuer und trotz eher durchwachsendem Wetter konnte man die Landschaft genießen. Unterwegs haben wir viele andere Wanderer getroffen und kleine Pläuschen in unterschiedlichen Sprachen gehalten. Natürlich haben wir auch eine Wanderin getroffen, die aus der Eifel kommt. Auch Schottland ist nur ein Dorf.

1. 1. Teil West Highland Way: Milngavie nach Drymen

Allereerst zonder woorden 😉 aahh... één woord: regen...

We brachten de nacht door in Glasgow en sloegen vooraf geld in. De volgende ochtend loop je naar het dichtstbijzijnde treinstation (Google Maps). Van daaruit zijn we naar Milngavie gereden. Wees niet verrast: ze spreken de eindhalte uit als "Mill

Vandaag heb ik twee woorden: geweldig en vermoeiend 😜.

Het begon aanvankelijk niet spectaculair, maar al snel zagen we Loch Lomond in de verte en gingen we smalle paden op naar Conic Hill. Het regende en de zon scheen weer, dus we hebben ons meerdere keren aan- en uitgekleed (poncho ;)). We hebben een

4. Dit was een zeer inspannende tocht, wat je niet kunt zien aan het hoogteprofiel. Sommige mensen met bagage waren echt aan het hijgen en puffen: Bij Loch Lomond moet je constant over wortels en rotsen klimmen.. nog steeds veel mooie watervallen en uitzichten.. aan het einde mochten we de veerboot nemen

5. Om 8.00 uur ontbijt en om 9.00 uur ging de eerste veerboot naar de overkant en weer op pad. Nog relatief fris in de ochtend en lichte regen. De heide ziet er hier nog mooier uit dan op de Lüneburger Heide.

Tijdens onze wandeling van vandaag vonden we een kikker, verschillende schapen, een klein roodborstje

6. Vandaag maar een korte wandeling, want onze accommodatie ligt bij de Bridge of Orchy... Indrukwekkend om de Hooglanden te zien... je hebt het gevoel dat de bergen steeds hoger worden.. 😜 erg ontspannend vandaag voordat je morgen verder gaat met meer km. .een beetje meer alstublieft 🌞...🙂

7. Vandaag om 8.00 uur heel vroeg vertrokken. De Midgets waren erg blij met het ontbijt.. het was nog een beetje fris boven de berg maar geweldige uitzichten 😊. Vervolgens als hoogtepunt door de Rannoch Moor.. prachtig en er was zelfs een regenboog 🌈.. echt aangekomen in de Hooglanden...

Omdat onze accommodatie

8. Na een heerlijk ontbijt in een hele leuke B&B zijn we met de taxi naar het Kingshouse gegaan, in het begin was het winderig en koel, dus heb ik de poncho aangetrokken (korte broek en t-shirt waren wel wat moedig). In het begin was het relatief zonnig. Een lang stuk langs de weg gevolgd door de klim over

9. Laatste stuk... Een kleine omweg en eten dan totaal 30 km... Op de eerste klim hebben de Midgets ons enorm geholpen zodat het snel bergop ging... we hebben gewoon genoten van de rust... Geweldige bergen, mooi die andere wandelaars en mooie herinneringen 💓... Het was een echte belevenis.. 🥳

Passende

We dachten eerst dat het een grap was over de waarschuwing om de herten niet te voeren 😜 maar zodra we een stukje buiten de stad waren stonden er twee op het voetbalveld.. even lopen naar de zee voor het eten.. het was de moeite waard.. morgen alweer de laatste wandeldag 😩

Een keer van de B&B naar de stad, naar de zee, naar winkelen, naar eten en terug.😜 Tot nu toe hebben we nog geen enkel van deze beroemde Hooglanders gevonden. Misschien zitten ze wel in de hele burgers die we hier relatief vaak eten.

Het beste van België — de mooiste wandelroutes in Vlaanderen

Wandel Collectie van VISITFLANDERS

Alpenmozaïek Montafon – Oostenrijks avonturengebied Silvretta

Wandel Collectie van Montafon

Van Kaapstad naar pappa

Toerfiets Collectie van Cycling Through A Pandemic

4.200 kilometer wildernis – Pacific Crest Trail van Mexico naar Canada

Wandel Collectie van Caro "Bandit"