Transalp 2023 "Über alle Berge"

Raini's Radreisen

Collectie van Raini's Radreisen

Tag 1
Schwendt – Kufstein – Landeck – Norbertshöhe – Reschensee - Prad oder Stilfs
Tag 2
Prad – Passo Stelvio - Bochetta Forcola – Santa Caterina
Tag 3
S. Caterina – Passo di Gavia – Ponte di Legno
Tag 4
Ponte di Legno – Ossano – Madonna di Campiglio
Tag 5
Madonna – quer durch die Brenta – Passo del Ballino - Riva
Pässe: Norbertshöhe, Stilfser Joch, Gavia Pass, Passo Tonale, Passo Bandalors oder Bären Pass, Passo del Ballino

1. 2023-09-03 Tag 1 Trans Alp Kösssen-Kufstein-Landeck- Reschen

03-09-2023 Dag 1 Trans Alp Kufstein-Landeck-Reschen

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken naar Kufstein. Van daaruit namen we de trein naar Landeck. We vervolgden onze weg over steenachtige paden en offroad-routes richting het Reschenmeer. Onze route voerde ons over de Norbertshöhe. Eenmaal aangekomen in

2. Onze eerste bestemming was Prad am Stilfser Joch, dat we na 29 km bereikten. Van daaruit namen we een shuttle, die ons 1200 meter naar Franzenhöhe bracht. Dit hebben we gedaan omdat we tijdens de lezing al 1500 hoogtemeters en 90 km hadden afgelegd en vandaag zou het nog eens 2000 hoogtemeters en 75

Vandaag reden we de Gavia Passo op. Er waren 900 hoogtemeters over 13 km, maar het was heel gemakkelijk te rijden. Al onderweg en op de top konden we een prachtig landschap bewonderen. Hoog boven de mist en met zicht op het omliggende bergpanorama. Simpelweg geweldig. De afdaling naar Ponte di Legno

5. Vanuit Ponte di Legno reden we de Passo Tonale op. We gingen eerst over onverharde bospaden naar beneden en vervolgens naar Dimaro. Na een pauze reden we nog eens 600 meter over een zeer gemakkelijk begaanbaar bospad door de uitlopers van de Brenta naar Madonna di Campiglio.

Kort na Madonna di Campiglio ging het steil bergafwaarts over een grof grindpad. Hier was het belangrijk om voorzichtig en langzaam te rijden. We passeerden een prachtige waterval.

De volgende uitdaging was wachten met de Passo Bandalors of Bären Pass, 1,6 en 260 hm duwen en dragen. De inspanning is dan