TCT

Floor

Collectie van Floor

The Transcaucasian Trail (TCT) will be a world-class, long-distance hiking trail more than 3,000km in length, following the Greater and Lesser Caucasus Mountains and connecting roughly two dozen national parks and protected areas in the region.Bordering Europe, Asia and the Middle East, the region known variously as the Caucasus, the South Caucasus, or Transcaucasia is one of the most biologically, culturally and linguistically diverse regions in the world – yet one that few have had the chance to explore. Now, united by a shared vision of a long-distance trail network across the region, a growing community of local and international hikers, cartographers and conservationists is putting this hidden gem on the map to help ensure that the landscapes and heritage of the region can be enjoyed by future generations.The TCT has been in active development since 2015.

1. TCT - Day 1 - Chuberi to wild camp 🏕️

We begonnen aan ons Trans Kaukasische Trail-avontuur (TCT - transcaucasiantrail.org), mijn metgezel was @Evelyn.

In 2021 liepen we allebei het Droompad, van München naar Venetië, door de Alpen en de Dolomieten. Uiteindelijk liepen we drie dagen samen, soms kletsend, soms in stilte, het voelde gewoon als

Alle zuurverdiende hoogte die we gisteren hebben gewonnen, zijn we vandaag afgedaald. We begonnen aan deze reis na een nacht waarin ik vaak wakker werd om naar de sterren te staren. Vroeg in de ochtend bleef ik wakker en wilde de weerspiegeling van de opkomende zon, die een spectaculaire reeks kleuren

De dag begon met een tafel beladen met heerlijk eten, 's ochtends vroeg klaargemaakt door Rosa, de charmante Georgische dame uit ons pension. Na een warme knuffel begonnen we aan een dag vol klimmen en dalen.

Net toen ik zei dat ik iets te eten nodig had, gingen we de hoek om en zagen we 'lunch' op een

📸 Wil je echt de essentie van de dag vatten, bekijk dan zeker de uitgebreide fotoreportage onder 'details'. Het is te mooi om alleen maar naar de eerste drie foto's te kijken.

**********

Vanaf onze ongelooflijke kampeerplek ging het pad steil omhoog. We hadden allebei het gevoel dat we de dag misschien

Dit is werkelijk een substantieel fotoalbum geworden 📸.

Als je 8 km klimt met lange stukken van wat Komoot aangeeft als steile hellingen, heb je voldoende tijd om het landschap in je op te nemen. Vooral omdat je niet zo lang kunt blijven lopen. Laten we eerlijk zijn: dit was een echte worsteling. Prachtig

7. We voelen allebei vermoeidheid. We dalen rustig af, zitten even in het café met een schitterend uitzicht. We zien de wolken voorbijdrijven en vermaken ons met de voorbijgangers.

In Mestia kiezen we voor een werkelijk topburger en voelen langzaam de energie terugkomen. We besluiten de middag gewoon lekker te luieren.

8. Een wereld van contrasten. We zijn begonnen aan de tweede etappe, het deel dat door meer mensen wordt bezocht. Hier slentert u door schilderachtige dorpjes. Het was een beetje een 'walk in the park'. Mooi. Verschillend. Makkelijker gaan.

Een deel van de reden voor dit gemak is dat we onze tent, slaapzakken

9. Vandaag begonnen we aan onze wandeling te midden van een spectaculaire hemel versierd met wolken, en af en toe doemden onheilspellende grijze wolken op. Pas toen we onze bestemming bereikten, lieten ze eindelijk hun regen los. Gelukkig was dit deel van de reis korter dan de voorgaande. Ondertussen onderging

Het hoogtepunt van ons verblijf in Adishi was het delen van het pension met twee Israëliërs en hun Svan (lokale) gids. We doken in de geschiedenis, cultuur en politiek, wat leidde tot boeiende gesprekken. Dit leidde tot een ander hoogtepunt toen we ze toevallig weer ontmoetten bovenop de pas, waar ze

Donkergrijze wolken en 8 graden Celsius. We beginnen de tiende en laatste dag precies zoals we begonnen. Er is een korte pauze in de dichte, bewolkte hemel, die ongeveer 15 minuten duurt, waarin we bij een rivier zitten, wat eten en water filteren om onze flessen bij te vullen. Als we het eindpunt naderen