Wandern auf dem Cami de Cavalls

Collectie van Petra

Auf alten Eselspfaden auf dem Cami de Cavalls

1. Erste Abend-Schnupperrunde in Mao

@S+S 👣👣 Hartelijk dank! Morgen begint onze wandeling op de Cami de Cavall. Ik kijk er enorm naar uit.😊

2. Vandaag lieten we ons een beetje afdrijven in het prachtige Mao. Door smalle straatjes, langs pastelkleurige huizen met groene deuren, langs vele kerken, over pleinen met cafés en restaurants die uitnodigen tot vertoeven. Keer op keer gingen we de trap op naar een prachtig uitzicht op de grootste natuurlijke

4. Het was een fantastische, gevarieerde wandeling vandaag, op onze eerste dag op de Cami de Cavalls. Het is een heel oud paardenpad dat rondom Menorca loopt, vrijwel geheel langs de kust. We lopen hem in 6 dagen, laten onze bagage vervoeren zodat we alleen de dagrugzak hoeven te dragen en overnachten in

5. We begonnen de etappe van vandaag in Platges de Fornells. Nadat we bij de supermarkt voldoende drinkwater en proviand hadden ingeslagen, namen de Cami de Cavalls ons eerst mee langs het strand, over een riviertje met schildpadden en al snel weer de heuvels op, langs de kust en met fantastische uitzichten

6. Op onze derde dag op de Cami de Cavalls bracht de route ons van Alocs naar Cala Morell. Het eerste deel liepen we weer langs de kust, soms bovenaan met een geweldig uitzicht, soms langs het strand onderaan. Later gingen we nog iets verder het binnenland in, over boerenwegen (die meer op hellingen leken

7. Een snelle douche na de wandeling en er was nog tijd voor een rondleiding en daarna diner in het mooie stadje Ciutadella. We hielden erg van de prachtige huizen, de kleine straatjes en de vele restaurants en cafés. We zouden het hier gemakkelijk nog een dag kunnen uithouden als het morgen niet doorgaat...

8. Mijn zus had vandaag een rustdag nodig. Dus heb ik spontaan de geplande tocht voor vandaag verlengd met 10 km. In plaats van te beginnen in Son Xoriguer, liet ik me alleen door de shuttle naar Cala Blanca brengen en vertrok van daaruit. Het eerste deel van de route vond ik erg leuk. De route was vlak

9. Vandaag liepen we van Cala Galdana naar Sant Tomas, een vrij korte maar niet minder mooie etappe.

We hadden de keuze tussen het kustpad en de hoger gelegen Cami de Cavalls. Omdat we al veel kust hadden, besloten we op de cami te blijven. Na 1,7 km kwamen we bij Cala Mitjana, een prachtige baai! Wij hebben

10. Vandaag ben ik begonnen in Binibeca. Eerst wilde ik het mooie, witte dorp zien. Maar het was even na 9 uur en het dorp is pas vanaf 10 uur te bezoeken. Dus vertrok ik al snel richting Cala en Porter, verder op de Cami de Cavalls, op het rode, rotsachtige pad, langs olijfbomen, mastiekstruiken, pijnbomen

11. Vanochtend heeft het hevig geregend en onweerd! Na het ontbijt was het in ieder geval droog en ik wilde in ieder geval een stukje richting Sant Tomas wandelen. Achter mij waren er altijd zwarte wolken en onweer, voor mij was er blauwe lucht. Dus bleef ik de Cami de Cavalls op rennen, vaak langs of door

12. Vanochtend ben ik weer naar Es Grau gereden. Ik was er al op 11 september, maar deze keer, na een bezoek aan Es Grau en het opnieuw verkennen van het wetland, ging ik terug langs de Cami de Cavalls richting Mao. Het eerste korte stuk ging langs de weg, maar al snel leidde de Cami mij weer door de prachtige

13. Vandaag, op mijn laatste vakantiedag, heb ik weer de bus naar Ciutadella genomen. Het is een leuk stadje en ik wilde er wat tijd doorbrengen. Maar er waren veel cruisetoeristen en de stad was voor mij te druk. Ook het weer was de eerste uren erg wisselvallig ☁️🌧☁️🌧☁️

Dus ik was een tijdje in de stad