2023 / 2024 mit dem Rad im Raum Dresden unterwegs

seebaer57

Collectie van seebaer57

1. Winterschlaf 🛌? … nein danke

Zon schijnt lichtjes door de wolken ⛅️... thermometer 🌡️ geeft 8 graden aan. Weg met winterslaap 😴 en let's go 🚲. Gewoon richting de zon rijden naar Pirna en dan met de zon in je nek verder rijden naar Dresden - Blue Wonder. Daar de Elbe-kant gewisseld en natuurlijk, niet anders wetend, stroomopwaarts

2. Vanmorgen zijn we naar de traditionele stoombootparade in Dresden geweest. Om 10.00 uur werden de bezoekers begroet met nostalgische stoomfluitjes voordat ze richting Pillnitz vertrokken.

Na het spektakel ging ik verder stroomafwaarts, onder de Brühlsche Terrasse door, over de nieuwe stalen brug bij de

Waarheen vandaag? De noordwestenwind droeg bij aan de beslissing. Stroomafwaarts naar Meissen met lichte tegenwind en dan terug naar huis met mogelijk wind in de rug. Van rugwind was niets te merken. De fietspaden zijn goed berijdbaar tot aan Meissen. Op de terugweg was een stuk in de Elbewiesen wat

Na de laatste stormachtige en natte dagen gingen we op de fiets terug naar Dresden. Eigenlijk zou het Elbhangfest dit weekend zijn geweest. Dit werd echter om financiële redenen geannuleerd. Hiermee verliest de stad Dresden een belangrijk cultureel evenement. Ondanks de annulering van het eigenlijke

06:45 uur - De lucht is bewolkt met grijze regenwolken en het regent heel hard. Nou geweldig - goede start voor vandaag - nat aankomen in Dresden. De regen volgde me naar het blauwe wonder. Daarna klaarde het op. Stipt om 07.45 uur begonnen de fietsers aan de 36 km lange heidetocht. Het moet een zeer

Trainingsronde langs de Elbe. Deze keer stroomafwaarts naar het Blauwe Wonder en dan stroomopwaarts naar huis via de Pirna stadsbrug. Aangezien we een oostenwind hebben met 19 km/u, windvlagen tot 25 km/u, kon ik niet hopen op steun van de wind. Hij blies altijd in mijn gezicht van opzij of van voren

8. Vanmorgen hebben we de weer-app gecheckt en snel besloten om de fiets klaar te maken voor een ritje naar Dresden en terug via Pirna. In de middag worden opnieuw regenbuien verwacht.

Ook voor mij speelt Komoot altijd kilometers af, al gebruikte ik deze keer de gps-gegevens van de

overgezet naar Bosch eBike

9. Vandaag zijn we weer naar Dresden geweest. De bestemming was de Grote Tuin. Op het rechter fietspad ter hoogte van de Saloppe ligt een nieuw fietspad. Hier werd asfalt met gerecycled gebroken glas aangebracht. Het is bedoeld om de veiligheid van fietsers te vergroten. Ik vind het geweldig - ik kan me

Vandaag was mijn bestemming het “noedelstadje” Riesa. Met een stevige tegenwind van 25-30 km/uur was het lastig rechts stroomafwaarts te gaan. Dit bespaart meestal elektriciteit voor de batterij. Helaas was het vandaag niet zo. Na 90 km moest ik de vervangende accu gebruiken. Op de terugweg hielp de

11. Nadat het weer tot zonneschijn was gedaald, maakten we vandaag een korte zondagswandeling naar de Zimmerling-wijnmakerij en vinotheek in de Pillnitz Royal Vineyard. Ik hou echt van het ontwerp van de buitenruimte bij de wijngaard, vooral het ontwerp van de terrassen en de individuele sculpturen. Vandaag

Vandaag reden we richting Dresden in een heerlijke zon en een wind van 20 km/u uit het Z/O.

Mijn doel is de Grote Tuin.

Voorbij het paleis in de grote tuin, de Carola-baden met het Carola-meer, gaan we vervolgens verder naar Striesen.

Daar kunt u een korte rondleiding rond de Verzoeningskerk maken (toegang

13. Laten we met de 🚴 naar Dresden gaan. De tentoonstelling vindt dit weekend plaats in de tramremise aan de Trachenberger Strasse

110 jaar bus 🚍🚎🚌

in plaats van . Het was erg interessant om de generaties bussen live mee te maken. Een ritje maken is ook mogelijk. 🚴👻📸

Vandaag zijn we in een heerlijke zon en 25-28 graden eerst richting Pirna gegaan naar de oude stadsbrug en daarna vertrokken naar Dresden. Ik wilde mezelf de kosten besparen van het nemen van de veerboot.😉

Mijn bestemming was de Grote Tuin. Daarvoor moest ik iets doen aan de Wittenberger Strasse/hoek

15. Vandaag nog een korte trip naar Dresden. We gingen langs de Elbe naar de Neumarkt en vervolgens naar de Kreuzkirche aan de Altmarkt. Ik maakte hier een korte stop om te bezoeken. Van de vriendelijke dame van het toezichthoudend personeel mocht ik een paar foto's maken 📷, omdat er een fotoverbod geldt