🇩🇰 Dänemark 2023

Conny

Collectie van Conny

1. 🇩🇰 Sæby No 1 - Erkundungstour

Nadat onze vakantie in Noorwegen 🇳🇴 vanmorgen eindigde en we om 8 uur de veerboot van Kristiansand naar Hirtshals namen, is onze volgende vakantie in Denemarken 🇩🇰 begonnen 😊 Hier hebben we een vakantiehuis met onze kinderen direct aan het strand in Saeby. Rond 14.00 uur konden we het huis betrekken

Grenen is een landtong nabij Skagen en met een totale lengte van bijna 30 kilometer een van de langste landtongen ter wereld. Hier, in het noordelijkste puntje van Denemarken, ontmoeten het wilde Skagerrak (Noordzee) en het kalmere Kattegat (Oostzee) elkaar. Omdat er vandaag behoorlijke golven waren

Onze vouwfietsen zijn gewoon geweldig! Was een goede koop!

Nadat het vanmorgen urenlang had geregend, kwam rond het middaguur onverwachts de zon tevoorschijn. Het mooie weer hebben we vervolgens gebruikt voor een tweede ontdekkingstocht rond Saeby. We vonden een leuk restaurant aan de haven. Daar gaan we morgen samen met onze kinderen genieten van ons zilveren

Skagen is de noordelijkste stad van Denemarken. De charme van de stad met zijn karakteristieke geelgekalkte huizen, rode pannendaken en witgeverfde ramen is iets heel bijzonders. Mooi!!!

In de duinen ten westen van de stad Skagen staat de toren van de oude parochiekerk van St. Laurentius, nu bekend als 'De Zandkerk'. Het werd waarschijnlijk gebouwd in de tweede helft van de 14e eeuw en was destijds de grootste kerk in de omgeving. Stuivende duinen bereikten de kerk in 1770. Na een zandstorm

De weergoden waren ons goed gezind vandaag en dus hebben we een relaxte stranddag gehad. Vanaf ons vakantiehuis is het slechts 100 meter naar het strand, dat is echt prachtig. Fijn zand en kristalhelder water. Gewoon geweldig!!!

Vanavond gingen we terug naar de haven. Daar hebben we met zijn allen een

Eifel Graveller – Bikepacking avontuur in Eifel

Mountainbike Collectie van Eifel Graveller

Een paradijs van contrasten – Uribe-Kosta Trail (GR 280)