🄱🄶🄻

MᗩᖇIOᑎ 🌳

Collectie van MᗩᖇIOᑎ 🌳

𝔹𝕖𝕣𝕘𝕧𝕖𝕣𝕝𝕚𝕖𝕓𝕥 😍
"Ein Sommer in den Bergen ist auch immer ein bisschen wie Herzhüpfen"
Wanderurlaub im Berchtesgadener Land bzw am Königssee und seiner wunderschönen Umgebung!
Vom kleinen Spaziergang bis zur fordernden Bergtour ist alles dabei.
Unterkunft ist eine Pension in Schönau, von wo aus die Touren starten 🚌🚗🛥️🚡

1. SalzAlpenTour - Ramsauer Schattseitweg ☀️🥾🥾

☀️ Vakantiedag 1:

Deze SalzAlpenTour leidt naar enkele van de meest bekende bezienswaardigheden in het bergbeklimmersdorp Ramsau: het stadscentrum met de wereldberoemde parochiekerk St. Sebastian, de pittoreske Hintersee, het toverbos en de Wimbachklamm. De terugweg gaat dan via de Schattseitweg aan de

☀️ Vakantiedag 2:

Op de tweede dag van onze vakantie zou er een kleinere topronde moeten zijn met tijd om foto's te maken.

Daarom ging de wekker vanmorgen heel vroeg zodat we nog voor de eerste toeristengondel de Jenner-top konden bereiken.

Zowel omhoog als terug daarna passeerden we prachtige alpenweiden

☀️ Vakantiedag 3:

Vandaag zijn we per schip over de Königssee naar Salet gegaan.

Vanaf hier wandelden we langs de Obersee naar de Röthbachfall, de hoogste waterval van Duitsland.

Daarna gingen we over de Röthsteig en de veelbelovende Landtalsteig omhoog naar de Gotzenalm op 1685 m. We waren vooral onder

5. ☀️ Vakantiedag 4:

Na de inspannende toer gisteren was er vandaag een relaxte fototour.

We namen de Almerlebnisbus van de parkeerplaats Hirschbichlstr naar de Enger-houthut - een informatiepunt in het nationale park.

Vanaf hier ging het ontspannen door het Klausbachtal. Kort voor de Hintersee gingen we naar

☀️ Vakantiedag 5:

Vandaag was een regenachtige dag - dus hebben we een rondleiding gemaakt waarbij de focus niet op het panorama lag, maar op het water:

De SalzAlpenTour Almbachklamm begint bij de Kugelmühle en voert over smalle paden in de kloof omhoog naar de Theresienklause. Vanaf hier gaat het via

7. ☀️ Vakantiedag 6:

Vanmorgen zijn we naar de trekkersparkeerplaats in Marktschellenberg gereden en hebben we gewandeld in de richting van de Toni-Lenzhut. Na een korte pauze met koele isotone drankjes 🍻 gingen we verder richting de ijsgrot en Thomas-Eder-Steig. We hebben de oorspronkelijke rondleiding

☀️Vakantiedag 7

Op de laatste dag van onze vakantie besloten we spontaan tot de "Die Kleine Reibn"-tour - een mooie en uitdagende tour over de 2276 m hoge top van de Schneibstein, langs de Windscharte naar de Seleinsee en door de Stiergraben naar beneden naar de Priesbergalm 🍻 Here we are with you We

Gecertificeerd met het "Duitse wandelzegel voor Premium Trails"

De SalzAlpenTour Schönau begint bij de parkeerplaats Hammerstiel. Vanaf hier gaat de tocht door het bos naar de Grünstein en het Grünsteinhaus. Deze plek is niet alleen ideaal voor een korte pauze vanwege het prachtige uitzicht op de Königssee

De start met de tocht over de Königssee naar de bootstop Salet was fantastisch

Van daaruit volgde ik het brede pad langs de kust, langs de Salet Alm, sloeg toen rechtsaf en klom de steile en wilde Sagerecksteig op. Erg vermoeiend voor mijn eerste ervaring met een klim - maar ik weet nu tenminste dat ik

Vanaf de parkeerplaats Hinterbrand loopt de wandeling over het bospad in de richting van het middenstation van de Jennerbahn. Kort voor het station splitst een steil pad af dat in talrijke kronkels naar de Mitterkaser leidt. Omdat het nog vroeg was, heb ik ook de Jenner-top beklommen, die leeg was van

12. Aangezien ik nog wat tijd had voordat ik kon inchecken bij het pension, heb ik het tijdslot gebruikt voor het eerste item op mijn bucketlist:

Via de adembenemend mooie Wimbachklamm gingen we langs de Wimbachgries naar het Wimbachschloss 🤩

Er was een kleine pauze met een alcoholvrije tarwe 🍺 en een geweldig

Wandelen in de voetsporen van de zoutpakkers:

In de voetsporen van de zoutpakkers volgt de wandeling door het Klausbachtal de historische zouthandelsroute over de Hirschbichlpas naar Weißbach in Oostenrijk. De route was vroeger een centrale transportverbinding, eeuwenlang werd het zout met lastdieren

14. Omdat ik om 17.00 uur naar de welkomstavond in het AlpenCongress Center wilde gaan, ben ik wat eerder vertrokken om het mooie Berchtesgaden te zien. Fantastisch gelegen, met de Watzmann op de achtergrond, de historische oude stad met de oude huizen is echt prachtig

Natuurlijk was een uitstapje naar de

Na de rest van de middag op het balkon in de zon te hebben gesist en mijn buik vol te hebben, was er een ontspannen avondwandeling langs de Malerwinkel Rundweg terwijl het nog 26 graden was 🤗